Gå till innehåll

Datorer, skärmar och TV-apparater.

Plala

Recommended Posts

Jag ska till att köpa dator, TV och skärm och nu har jag lite frågor angående detta. Jag skulle vilja koppla TV-n + 2 skärmar till en dator.

Fråga 1:

Vad behöver jag för grafikkort och utgångar i datorn?

Fråga 2:

Vad krävs det för prestanda på datorn i övrigt för att anläggningen ska bli stabil?

Fråga 3:

Vad för slags ingångar bör finnas i TV-n och bildskärmarna?

Fråga 4:

En av bilskärmarna har upplösningen 1920x1200. Kan det uppstå komplikationer om den andra har en upplösning på 1600x1200?

Fråga 5:

Går det att, med en i ovan beskriven anläggning, att spela film på TV-n samtidigt som man använder bägge skärmarna som ett utökat skrivbord?

Fråga 6:

Är det möjligt att ha trådlös koppling mellan datorn och TV-n?

Jag är tacksam för alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska till att köpa dator, TV och skärm och nu har jag lite frågor angående detta. Jag skulle vilja koppla TV-n + 2 skärmar till en dator.

Fråga 1:

Vad behöver jag för grafikkort och utgångar i datorn?

Fråga 2:

Vad krävs det för prestanda på datorn i övrigt för att anläggningen ska bli stabil?

Fråga 3:

Vad för slags ingångar bör finnas i TV-n och bildskärmarna?

Fråga 4:

En av bilskärmarna har upplösningen 1920x1200. Kan det uppstå komplikationer om den andra har en upplösning på 1600x1200?

Fråga 5:

Går det att, med en i ovan beskriven anläggning, att spela film på TV-n samtidigt som man använder bägge skärmarna som ett utökat skrivbord?

Fråga 6:

Är det möjligt att ha trådlös koppling mellan datorn och TV-n?

Jag är tacksam för alla svar.

Ska försöka svara så bra jag kan.

Fråga 1, jag har hört att man kan ha 3 skärmar inkopplade om man har 2 grafikkort.

Fråga 2, beror på vad du ska göra. Jag har haft igång en HD-film samtidigt som jag spelat poker och jag har en P4 3.8ghz med 2gb minne.

Fråga 3, till datorskärmarna ska du använda dig av DVI-D. Till TVen blir det antigen en VGA eller en DVI-D-HDMI.

Fråga 4, Jag kör just nu en skärm på 1920x1080 och en på 1600x1200 och det är inga problem.

Fråga 5, ja det ska vara möjligt

Fråga 6, Ja det är möjligt. Jag har provat 2 olika trådlösa varianter och båda sög. Ett alternativ skulle vara att streama film t.ex via PS3 vilket inte borde leda till kvalitetsförluster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser