Gå till innehåll

.

okocha

Recommended Posts

i morgon ska jag provåka nya bandyhallen här i lidköping

+1

och i övermorgon ska jag titta på villa-kungälv där,

+1. Detta känns nästan som julens höjdpunkt. Tror på en rejäl överkörning av ett otroligt taggat Villa. Kungälv saknar Daniel Gratjov och troligen Mikael Lindberg så dom är rejält försvagade. Så Villa -4 på Svs (1.80) elller -4.5 på Pinnacle (1.85) känns som rätt så säkra spel....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jo de var ju därför jag blev så glad :)

:)

go jul mannen

tack detsamma!

+1

+1. Detta känns nästan som julens höjdpunkt. Tror på en rejäl överkörning av ett otroligt taggat Villa. Kungälv saknar Daniel Gratjov och troligen Mikael Lindberg så dom är rejält försvagade. Så Villa -4 på Svs (1.80) elller -4.5 på Pinnacle (1.85) känns som rätt så säkra spel....

ah, lidköpingsbo? ålder osv? tror också villa kommer köra över, kungälv är inget tråk-lag som backar hem för att hålla nere siffrorna utan det brukar va full fart för det mesta så det kan nog bli lite ytor för villa. bettar dock aldrig på villa då jag har svårt att bedömma dom objektivt.

Länk till kommentar

:)

tack detsamma!

ah, lidköpingsbo? ålder osv? tror också villa kommer köra över, kungälv är inget tråk-lag som backar hem för att hålla nere siffrorna utan det brukar va full fart för det mesta så det kan nog bli lite ytor för villa. bettar dock aldrig på villa då jag har svårt att bedömma dom objektivt.

Fd lidköpingsbo, bor i Gbg sen ~10år tillbaka, men föräldrarna bor kvar.. Så jag är med andra ord lite äldre än dig misstänker jag? (samma ålder som "Prinsen" för att prata Villa språk).

Såg Kungälv - Villa för några veckor sedan och blev ganska imponerad, men nu saknar dom ju sina bästa spelare och har ju inte imponerat på bortaplan iår direkt. Är dessuton Daniel Andersson helt kurrant så tror jag mycket väl det kan rinna iväg till Villas fördel.. Hoppas och tror på något i stil med 10-2

Nu bär det iväg till Arenan för en inspektion, skall bli riktigt kul att se bygget innifrån.

Länk till kommentar

Fd lidköpingsbo, bor i Gbg sen ~10år tillbaka, men föräldrarna bor kvar.. Så jag är med andra ord lite äldre än dig misstänker jag? (samma ålder som "Prinsen" för att prata Villa språk).

Såg Kungälv - Villa för några veckor sedan och blev ganska imponerad, men nu saknar dom ju sina bästa spelare och har ju inte imponerat på bortaplan iår direkt. Är dessuton Daniel Andersson helt kurrant så tror jag mycket väl det kan rinna iväg till Villas fördel.. Hoppas och tror på något i stil med 10-2

Nu bär det iväg till Arenan för en inspektion, skall bli riktigt kul att se bygget innifrån.

aha, inte så troligt att jag vet vem du är då :) kom precis hem från arenan och måste säga att isen var riktigt fin, bland de bästa jag åkt på, riktigt bra naturis är nog det enda som toppar. tror också att villa kan rinna ifrån ganska bra om de spelar ut hela matchen vilket dom borde göra för att få till en minnesvärd invigning.

Länk till kommentar

aha, inte så troligt att jag vet vem du är då :) kom precis hem från arenan och måste säga att isen var riktigt fin, bland de bästa jag åkt på, riktigt bra naturis är nog det enda som toppar. tror också att villa kan rinna ifrån ganska bra om de spelar ut hela matchen vilket dom borde göra för att få till en minnesvärd invigning.

Wow, vilket ställe, man trodde knappt det var sant när man kom och det var kaos på parkeringsplatsen, undrar just hur det kommer bli i morgon, känns som dom inte riktigt tänkt till när det gäller parkeringsfrågan. Men arenan var verkligen mäktig och isen såg riktigt fin ut, hoppas den håller samma kvalitet imorgon när det lär vara betydligt varme inomhus.

Nu är det dags för utgång, inte så ofta det händer i Lidköping för min del längre, men juldagen är ett undantag. Återstår att se om det blir en nostagligtripp till Stadt eller om man hamnar på något annat ställe..

Länk till kommentar

Wow, vilket ställe, man trodde knappt det var sant när man kom och det var kaos på parkeringsplatsen, undrar just hur det kommer bli i morgon, känns som dom inte riktigt tänkt till när det gäller parkeringsfrågan. Men arenan var verkligen mäktig och isen såg riktigt fin ut, hoppas den håller samma kvalitet imorgon när det lär vara betydligt varme inomhus.

Nu är det dags för utgång, inte så ofta det händer i Lidköping för min del längre, men juldagen är ett undantag. Återstår att se om det blir en nostagligtripp till Stadt eller om man hamnar på något annat ställe..

mm, riktigt fin arena som sagt, tyckte isen kändes bra när jag prova och troligvis är den bra även i morgon.

hamna på stadt jag med, drog dock hem tidigt då folk mest knuffades å hade sig där :S

God fortsättning och GL HF på bandyn imorgon. Hoppas det blir bra väder tänkte jag säga.... men det kvittar ju numera :)

Själv kör man heldag imorgon med DIF - LHC, Sen BIF-Frölunda följt av småkronorna - tjeckien... uppföljt med nhl sen på "natten". Hockey ftw!

Tack detsamma! skönt om det är bra väder när man åker dit ju!

edsbyn-bollnäs på svt1 innan det imo så du får se lite riktig sport också :D

Länk till kommentar

skrev ihop lite, blev mycket reserelaterat, men det blev en del resande i år =) enjoy!

2009

Året började med ett misslyckat skott 100/200 på svs, lyckades aldrig återhämta mig i januari efter detta utan januari blev rekordback för min del, februari och mars gick typ breakeven-lillback ihop och här nånstans började jag tvivla på min kapacitet som pokerspelare. I mars gjorde jag även liveturneringsdebut genom att spela unibetopen i budapest. Själva turneringen bustades blixtsnabbt via AK<KK, men fick i budapest iaf träffa en massa trevligt folk (nämner inga namn då jag kommer glömma hälften) som jag senare stött på när jag rest runt. Här kände jag mig i vilket fall riktigt usel på poker och försökte styra upp coachning under en middag med bland annat pk, sorken, luppen och zumsar.

Det blev inget med det för I april började jag springa riktigt bra igen och tvivlet på min egen förmåga var som bortblåst. April blev rekordmånad med råge! Sen kom maj, gick väl hyffsat fram till att jag åkte till algarve för unibetopen där jag stötte på nya legendarer såsom ebisumaru och staahla. Nästan direkt efter algarve styrde vi vidare till tallin för sm. Sm gick ganska segt och jag spelade här också nl5k€ halvt stejkad vilket inte gick nått vidare och maj blir ingen månad att komma ihåg resultatmässigt...

Juni-augusti var det ganska lugnt med spelandet utan resa till usa med herr och fru lim, yxel och liket stod på schemat. 3 veckor fördelat i Washington, Vegas, LA och SF var en riktig upplevelse och bland det roligaste jag gjort hittills. Flygresan hem var dock sjuuukt seg. Hem till Sverige kom vi tillslut iaf och jag hade nu första sommaren utan sommarjobb framför mig, tiden flög iväg och det blev inte mycket poker, men mycket kompishäng, bad osv. Hann även med en vecka i kroatien med mamma och pappa.

Sen var det dags för skolstart, jag skulle börja med systemvetenskap och var taggad på det, mycket nollning och andra aktiviteter gjorde att det inte blev mycket spelat i början av hösten heller, tycker fortfarande om utbildningen iaf :) sen hösten/vintern vet jag inte riktigt vart den tagit vägen, har flyttat till större lägenhet, plugget har tagit en del tid och pokern har gått väldigt mycket upp och ner. Efter en rejäl vända neråt bestämde jag mig för att gå ner i nivå för att vinna lite mer självförtroende och slippa de massiva svängningarna. Håller detta ganska bra men tiltar bort lite på 2/4 efter en sinnessjuk session på 0.5/1 där jag förlora 11 inköp på 500 händer utan att spela dåligt. Riktigt uselt gjort av mig givetvis och det tjänar inget till vilket jag vet :( årets sista resa gick till UO i Warzawa där jag inte spelade, men ändå mest tänker på hur jävla rökigt det var nere i spellokalen :S

Sammanfattningsvis så var 2009 inte nått bra år pokerresultatmässigt, men har haft massor av roliga upplevelser, som jag kanske kommer komma ihåg hela livet så på det planet är jag väldigt nöjd :) Alla andra skriver att de iaf har utvecklats pokermässigt, känner inte att jag har gjort det utan det känns som att jag blir sämre och sämre och framförallt tänker jag mindre och är inte lika fokuserad när jag spelar vilket naturligtvis avspeglas i resultaten. Den senaste tiden har jag försökt hitta tillbaka mer och mer till mitt gamla spel och det fokuset jag hade då och det känns som att resultaten kommer med det och förhoppningsvis blir 2010 ett fokuserat år :)

Inför 2010 ska jag fokusera på:

Klara av skolan.

Börja träna lite.

Äta nyttigare

Åka på nån rolig resa

Spela mer fokuserat och tänkande.

Bokföra mitt spel

Inte skotta eller tilta.

Va reg på 2/4 igen vid årets slut

Bli bättre på mtt

Casha i en liveturre eller ha % i nån som cashar.

Spela in mer pengar än jag gör av med.

500k+ händer

Gott nytt år alla!

Länk till kommentar

Snygg sammanfattning :) Yep USA-resan var ett minne för livet! Vi får ordna något liknande i sommar :D

Mkt vettiga punkter :) Tror du klarar alla med galans!

Hjälper gärna till på alla punkter utan turreklonk... lol.

tack får jobba lite på det så kan det väl gå för sig :) Vore kul som fan med liknande i sommar, måste börja vinna lite mer då bara :)

hur många starter har "vi" i liveturrar utan cash egentligen? hur många vunna KK har vi? vunna flippar? nån som har statistik?

Håller med Limmet! Trevlig sammanfattning! Mycket roligt att ha lärt känna dig detta år iaf :) Snällare människa finns nog ej :)

Jag och A-C fixar maten, ingen panik, håller på o skala potatis nu ;)

gött att slippa jobba då :) får jobba in årets sista session istället :P

Länk till kommentar