Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

Anledningen att jag inte tycker om att syna är att vi ofta kommer att floppa dåliga TP/andrapar med vår hand. Är han lös och bra på att värdebeta och bluffa kommer vi att hamna i många krångliga situationer. Visst så kommer vi att floppa monster ibland (sällan) men då fi har en relativt vid range är det långt ifrån alltid vi stackar honom.

 

Tack. Tänkte en del i dom banorna med, men tyckte att fördelarna med att flatta uppvägde dom. Antar att jag är för slaskig eftersom jag respekterar din åskikt och är rätt säker på att du är bättre än jag:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Första standard, andra gillar också CR bäst eftersom ni har så stora stackar. Överpush är helt ok, många blixtsynar med AA där. Men är han riktigt bra lär han folda allt sämre än JJ.

 

edit:såg inte att det var 25/50

ok, han syna av med sämre i andra hsh.

Skratta gott åt hans donkbet och gå vidare, hur kan du inte förlora hela stacken där liksom. äh jag vet inte föresten, jag hade nog höjt turn och förlorat hela stacken. Snyggt spelat.

Gillar inte att betala av alla nit-fiskar.

Bamse har fö hybris, jag menar vem fan skriker ut "jag är världens starkaste björn" en gång i kvarten.

Det skulle du också gjort Lasse!

Anser att preflopsynen är ett ganska stort misstag som man förlorar pengar på i längden. Hade du vart i position så hade synen vart bra/ok.
Anledningen att jag inte tycker om att syna är att vi ofta kommer att floppa dåliga TP/andrapar med vår hand. Är han lös och bra på att värdebeta och bluffa kommer vi att hamna i många krångliga situationer. Visst så kommer vi att floppa monster ibland (sällan) men då fi har en relativt vid range är det långt ifrån alltid vi stackar honom.

Håller med om att synen är dålig och trots att jag vet att det är en dålig syn så sitter jag där och synar upp varje gång. Tack alla för att det blev lite diskussion iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen att jag inte tycker om att syna är att vi ofta kommer att floppa dåliga TP/andrapar med vår hand. Är han lös och bra på att värdebeta och bluffa kommer vi att hamna i många krångliga situationer. Visst så kommer vi att floppa monster ibland (sällan) men då fi har en relativt vid range är det långt ifrån alltid vi stackar honom.

 

Gillar att man numera läser ebisumarus poster på skön skånska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar att man numera läser ebisumarus poster på skön skånska.

Jag har dessutom börjat ropa "Kom dåu" alternativt "Ståu Dåu" vid allin-situationer. Funkar riktigt bra faktiskt.

+1 / this. Eller vad som i dagsläget är inne att skriva när man håller med! Gött nu skrev jag ett helt meningslöst inlägg som så många andra!

1+ tycker jag är coolast. :h: onödiga poster btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev grillning följt av utgång igår, det var trevligt även om jag börja må lite dåligt på kvällen, antagligen var det den skabbiga danska ölen som dracks, det va det enda jag hade hemma, drack inte mycket men den var fan inte god alltså....

 

Nu på morgonen spela jag lite poker, värdet var fruktansvärt dåligt på både Svs. På unibet så satt jag med jozoa och svinto på typ alla bord, sen satt det 2 regs till på varje bord, så kasst värde där med, men ganska roligt spel och allin typ varannan hand man spela mot svinto eller jozoa. Backa typ €200 på unibet, men på svs hitta jag en setup åt rätt håll så det blev totalt +10k sek typ.

 

 

CO är svinto, han är bra och ganska lagish.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Prima

SB ($517)

BB ($629)

UTG ($323)

UTG+1 ($84.50)

CO ($688)

Hero ($940)

 

Dealt to Hero 7:diamond:8:heart:

 

fold, fold, CO raises to $13, Hero raises to $44, fold, fold, CO calls $31,

 

FLOP ($94) T:club:5:club:7:club:

 

check, check,

 

TURN ($94) T:club:5:club:7:club:7:heart:

 

CO bets $61, Hero calls $61,

 

RIVER ($216) T:club:5:club:7:club:7:heart:J:diamond:

 

check, Hero bets $128, CO raises to $375

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt att folk lägger så mycket vikt vid marginella preflopbeslut. ni som påstår att synen pre är så katastofal, hur mycket sämre i antal bigbets skulle ni uppskatta att den är?

 

Var väl ingen som påstod att den katastrofal. Vi vanliga dödliga som gör ett och annat misstag har lite på att tjäna på att folda pre här tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dessutom börjat ropa "Kom dåu" alternativt "Ståu Dåu" vid allin-situationer. Funkar riktigt bra faktiskt.

 

Hahahaha :lol:

 

Blev grillning följt av utgång igår, det var trevligt även om jag börja må lite dåligt på kvällen, antagligen var det den skabbiga danska ölen som dracks, det va det enda jag hade hemma, drack inte mycket men den var fan inte god alltså....

 

Nu på morgonen spela jag lite poker, värdet var fruktansvärt dåligt på både Svs. På unibet så satt jag med jozoa och svinto på typ alla bord, sen satt det 2 regs till på varje bord, så kasst värde där med, men ganska roligt spel och allin typ varannan hand man spela mot svinto eller jozoa. Backa typ €200 på unibet, men på svs hitta jag en setup åt rätt håll så det blev totalt +10k sek typ.

 

Jävlar vad du var inne och vevade i massa potter. :) Kände att jag kom helt fel mot dig ganska ofta och när jag väl trodde jag hade fångat dig så visar du upp floppad färg etc. :D

 

Du leder rätt överlägset på UnibetOpen-borden, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha :lol:

 

 

 

Jävlar vad du var inne och vevade i massa potter. :) Kände att jag kom helt fel mot dig ganska ofta och när jag väl trodde jag hade fångat dig så visar du upp floppad färg etc. :D

 

Du leder rätt överlägset på UnibetOpen-borden, eller hur?

Jo, det funkar ju när folk vevar tillbaka, blir rätt roligt spel då :P Jag hade iaf bra equity de flesta gångerna jag veva;-)

 

Ja, gissningsvis 80 speltimmar före dig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt att folk lägger så mycket vikt vid marginella preflopbeslut. ni som påstår att synen pre är så katastofal, hur mycket sämre i antal bigbets skulle ni uppskatta att den är?

Man ska väl försöka läcka så lite som möjligt, men jag förstår din poäng.

Var väl ingen som påstod att den katastrofal. Vi vanliga dödliga som gör ett och annat misstag har lite på att tjäna på att folda pre här tror jag.

plz, försök inte påstå att du är dödlig... ronny har sagt att du inte är det iaf =)

Känns som du kan folda 78an. TT, JJ, 98, floppad färg. Ganska många händer. Inget fantastiskt ställe att bluffa heller.
River känns ju som fold ja. Men vill vi inte slå om o få in på turn? Lite väl djupa kanske...

Jag folda river, svinto visar AQo, fundera lite på turnraise, men vet inte om jag får in det så jättebra där tbh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppade på en rail på EVA 1, snyggt spelad 10,10 mot Ursula. HH på den? =)

knas med konverteringen, jag sitter på knappen.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $50(BB) Replayer

Hero ($24,112)

BB ($20,585)

UTG ($8,992)

CO ($9,795)

BTN ($26,047)

 

Dealt to Hero T:club:T:diamond:

 

fold, BTN raises to $350, Hero calls $350, fold, UTG calls $250,

 

FLOP ($1,100) 3:spade:Q:diamond:T:heart:

 

check, check, Hero bets $550, UTG calls $550, BTN folds,

 

TURN ($2,200) 3:spade:Q:diamond:T:heart:3:diamond:

 

check, Hero bets $1,400, UTG calls $1,400,

 

RIVER ($5,000) 3:spade:Q:diamond:T:heart:3:diamond:2:heart:

 

UTG bets $5,000, Hero raises to $10,000, UTG calls $1,692 (AI),

 

Hero shows T:club:T:diamond:

 

Hero wins $18,369

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte heller det var något fel med din fold. Kändes lite märkligt för honom att dyka upp med AQ-liknande händer där och du är ju krossad av en vettig värderange.

 

Tycker svirre verkar stabil men jag ser honom inte direkt som LAGgish. Fast samtidigt är ju både du, jag och svirrre maniacs jämfört med de flesta av regsen :mrgreen: Självklart räknar jag in Maffiosa där.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...