Gå till innehåll

.

okocha

Recommended Posts

lite stack bakom, scarecard på turn för oss, osv.. inte exakta omständigheter, men mest principen att vi vill ge fi chansen o bluffa turn.

I princip alla händer som ger oss action på turn, får vi action av ändå, antingen på turn genom att fi pushar lr att han synar river (pga stacksize relativt potsize). Men pushar vi turn får vi honom o vika sina bluffhänder.

sjukt få regs som bluffar vid linjen cbet flopp, check turn och push river på den här brädan imo, så tror inte vi får betalt av sämre alls lika ofta på turn. Tror han har en showdown-värde hand jääääääätteofta här som han inte pushar turn med. Duktiga regs pushar bara inte för att de inte orkar se en äcklig river nuförtiden, de har faktiskt en tanke bakom sitt spel.

Försöker inte vara överlägsen eller dryg på nåt sätt men kanske dags at inse att vi faktiskt kan ha rätt?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag säger inte att ni har fel, utan att check kan va bättre o ni underskattar hur stor del av fis hd som värdebetar turn när han vet att det inte blir nån CR lr riveraction, samt totalt bortser från hans bluffhänder som försvinner helt om vi betar här, men som kan tänkas försöka sno potten på turn om han sätter oss på missad CB.

Det är som vanligt på pf mkt förutfattade meningar om fi som "tänkande spelare", "förstår att Ess är ultimata bluffkortet o sätter oss på bluff". Sanningen är att vi inte vet nåt om fi egentligen o det är farligt att projicera sina egna tankar. Vem har sagt att vi måste bluffa bara för att ess dyker upp? Om vi ska prata om tänkande spelare så får vi lägga oss på nästa nivå o tänka att fi förmodligen vet att vi försöker maskera vår made-hand genom att beta på det perfekta bluffkortet. Men det passar väl inte i resonemanget antar jag.

Vi är inte ens säkra på att han viker någon typ av hand på river för så lite när han får så goda pottodds, om vi checkar turn.

Det enda vi är helt säkra på är att genom att beta turn får vi en hel jävla massa sämre händer o folda vilket imo gör turnbet till ett riktigt sämre alternativ än turn check-syn lr turn check o river bet.

men men i vilket fall så tror jag att båda alternativen i verkligheten kanske skiljer sig marginellt från varandra med tanke på hur lite som är kvar bakom, så det är nog inte en så big deal att vi behöver uppta flera sidor i diskussion.

Ska faktiskt ta upp handen med Hjort senare o se om han ändrat uppfattning sen 06.

Länk till kommentar

Vad gör vi på turn?

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Party

Hero ($479)

($499)

Dealt to Hero T:diamond:K:spade:

raises to $12, Hero raises to $40, calls $28,

FLOP ($80) 7:heart:8:club:9:spade:

Hero bets $39.75, calls $39.75,

TURN ($159) 7:heart:8:club:9:spade:5:heart:

gissningsvis tror jag att du check-ställde fluganstyleee

Länk till kommentar

sjukt få regs som bluffar vid linjen cbet flopp, check turn och push river på den här brädan imo, så tror inte vi får betalt av sämre alls lika ofta på turn. Tror han har en showdown-värde hand jääääääätteofta här som han inte pushar turn med. Duktiga regs pushar bara inte för att de inte orkar se en äcklig river nuförtiden, de har faktiskt en tanke bakom sitt spel.

Försöker inte vara överlägsen eller dryg på nåt sätt men kanske dags at inse att vi faktiskt kan ha rätt?:)

Själv fösöker jag framstå som dryg och överlägsen, hoppas det framgår. Men av Ebimasurus och ST gensvar så tror jag det. Skönt att jag inte missuppfattas :-)

Ang. KT handen, inte en hand jag gillar att 3b oop pre, älskar att 3b den ip med oop, så kommer hans syna-3b-range att krossa KT. C/r turn låter som en mkt bra linje, men obv extremt player dependent.

*En av händerna du hänvisar till är en tuneringshand daterad till 2006, cmon.

Länk till kommentar

Jag säger inte att ni har fel, utan att check kan va bättre o ni underskattar hur stor del av fis hd som värdebetar turn när han vet att det inte blir nån CR lr riveraction, samt totalt bortser från hans bluffhänder som försvinner helt om vi betar här, men som kan tänkas försöka sno potten på turn om han sätter oss på missad CB.

Det är som vanligt på pf mkt förutfattade meningar om fi som "tänkande spelare", "förstår att Ess är ultimata bluffkortet o sätter oss på bluff". Sanningen är att vi inte vet nåt om fi egentligen o det är farligt att projicera sina egna tankar. Vem har sagt att vi måste bluffa bara för att ess dyker upp? Om vi ska prata om tänkande spelare så får vi lägga oss på nästa nivå o tänka att fi förmodligen vet att vi försöker maskera vår made-hand genom att beta på det perfekta bluffkortet. Men det passar väl inte i resonemanget antar jag.

Vi är inte ens säkra på att han viker någon typ av hand på river för så lite när han får så goda pottodds, om vi checkar turn.

Det enda vi är helt säkra på är att genom att beta turn får vi en hel jävla massa sämre händer o folda vilket imo gör turnbet till ett riktigt sämre alternativ än turn check-syn lr turn check o river bet.

men men i vilket fall så tror jag att båda alternativen i verkligheten kanske skiljer sig marginellt från varandra med tanke på hur lite som är kvar bakom, så det är nog inte en så big deal att vi behöver uppta flera sidor i diskussion.

Ska faktiskt ta upp handen med Hjort senare o se om han ändrat uppfattning sen 06.

Tror inte vi kommer längre här, jag kommer inte ändra mig och uppenbarligen inte du heller. Vi går vidare nu :)

Länk till kommentar

Ang. KT handen, inte en hand jag gillar att 3b oop pre, älskar att 3b den ip med oop, så kommer hans syna-3b-range att krossa KT. C/r turn låter som en mkt bra linje, men obv extremt player dependent.
Tycker det känns helt ok faktiskt. Känns som du har hyfsat bra med fe mtp hans range ändå.

Allti gött att dö med outs oxå =)

ok, ty. Givetvis hade han A6.

Länk till kommentar

Är det alltid bara LAGtards på svs 10/20?

NL Holdem $10(BB) Party

SB ($4,505)

BB ($4,285)

CO ($331)

Hero ($6,225)

Dealt to Hero 7:club:7:spade:

fold, Hero raises to $60, SB raises to $200, BB calls $180, Hero calls $140,

FLOP ($600) 6:heart:3:spade:2:heart:

check, BB bets $460, Hero calls $460, SB folds,

TURN ($1,520) 6:heart:3:spade:2:heart:9:spade:

BB bets $1,150, Hero raises to $5,565 (AI), BB calls $2,475 (AI),

RIVER ($8,770) 6:heart:3:spade:2:heart:9:spade:9:heart:

BB shows A:heart:3:heart:

(Flop 51.6%, Turn 31.8%)

Hero shows 7:club:7:spade:

(Flop 48.4%, Turn 68.2%)

BB wins $8,755

NL Holdem $10(BB) Party

SB ($390)

BB ($4,705)

CO ($6,439)

Hero ($5,974)

Dealt to Hero Q:club:K:club:

fold, Hero raises to $140, fold, BB raises to $480, Hero calls $340,

FLOP ($980) T:club:9:diamond:A:club: (AI)

BB bets $700, Hero raises to $2,485, BB raises to $4,225 (AI), Hero calls $1,740,

TURN ($9,430) T:club:9:diamond:A:club:Q:spade: (AI)

RIVER ($9,430) T:club:9:diamond:A:club:Q:spade:A:spade: (AI)

BB shows 7:club:5:club:

(Flop 16.7%, Turn 0.0%)

Hero shows Q:club:K:club:

(Flop 83.3%, Turn 100.0%)

Hero wins $9,415

Länk till kommentar

Vill du hitta LagTards, så är 10/20 på SvS en mkt bra nivå o leta på. Kommer ihåg den gamla goda tiden när AndyQQ, 3Lendil och BajsElof gick lösa. Det var tider det.

*AndyQQ strax innan gulningen. Inte de tidigare stadiernas AndyQQ som taggade till sig a la NickLesson.

Ganska kul att spela faktiskt, men blev så sjukt tiltad och vek inte mot några 3bets, folda inga par på floppen osv. Syna upp 5bet mot heltoker med KJs bla... Kosta typ 30k totalt :ola:

Länk till kommentar

Vill du hitta LagTards, så är 10/20 på SvS en mkt bra nivå o leta på. Kommer ihåg den gamla goda tiden när AndyQQ, 3Lendil och BajsElof gick lösa. Det var tider det.

QUOTE]

Känns lite sådär att bli jämförd med Andy och Elof...

Men lagtard ser jag mer som en komplimang :) Nått ska man väl lyckas med ändå.

mvh

Länk till kommentar