Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte posta en hand som jag spelade dåligt men vill ha hjälp att kunna spela bättre nästa gång:)

Inga reads, jag har spelat TAG/TAP hela tiden.

1. Jag väljer att checka vilket jag ångrade sen men har Fi flushen så kan han c/r mig ur handen + att ett A kan bli dra sig ur...ungefär så jag resonerade:oops:

1) Vilken turnlinje tar ni och om ni bettar, hur mkt? Hur resonerar ni vid c/r?

2) Hur skulle turnspelat påverkas om det var 100BB djupt istället?

2. Hur spelar ni rivern

1)som spelat? Känns som om jag måste raisa rivern.

2) om jag hade bettat turn? Om Fi donkar, hur mkt synar vi? Om Fi checkar hur mkt bettar vi och hur stort måste omslagen vara för att vi ska lägga OM vi lägger?

NL $0.25/$0.50 Texas Hold'em - Saturday, September 08, 01:40:52 GMT 2007

Table Neon 13 6-max (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of active players : 4

Seat 1: cadi ( $99.20 )

Seat 2: big monster ( $90.61 )

Seat 5: Skalle88 ( $90.97 )

Seat 6: moloki ( $32.56 )

cadi posts small blind [$0.25]

big monster posts big blind [$0.50]

** Dealing down cards **

Dealt to Skalle88 [ :9s:, :9d: ]

Skalle88 raises to [$1.75]

moloki folds

cadi folds

big monster calls [$1.25]

** Dealing Flop ** [ :Ac:, :5d:, :9c: ]

big monster checks

Skalle88 bets [$3.60] - Jag tror nog inte att det hade skadat att överbetta här...

big monster calls [$3.60]

** Dealing Turn ** [ :Kc: ]

big monster checks

Skalle88 checks

** Dealing River ** [ :3d: ]

big monster bets [$5]

Skalle88 calls [$5]

Postad

Tror jag bettat turn för värde, dvs 3/4 eller precis strax under av pot, då kan du syna raise för att klonka kåk (implied), eller få syn av A med färgdraget, eller A utan färgdraget.

Det blir ju inte värt att syna om du vet att han kastar på parat bräde men de flesta har svårt att kasta nötfärgen och med lite tur (eftersom han fick action på turn) så kommer han dessutom kasta pengarna på dig med vad han tror är nöten.

Om du inte blir raisad kan du inte förlora så då gäller de att dra en värdebet som inte är för mysko för att han inte ska kunna syna.

Som spelat måste du raisa river ja, men du måste folda på omslag.

Postad

Ja, här visar skallen verkligen prov på vektight spel...;-)

Beta ut 3/4- pott på turn, slår Fi om så synar du, såvida inte Fi ställer, då är det givet att folda. På river ska du raisa, men folda vid omslag.:shock:

Postad

Jag skulle syna så jag får rätt odds för att dra mot min kåk och sen stacka av honom på river om jag träffar, eller vika river.

I den aktuella handen blir jag ju inte direkt förvånad om FI har AJo.

Ed: Med rätt odds menar jag givetvis inkl implicita att stacka av.

Postad

måste ju inte betta turn ffs, känns "rätt" svårt att stacka av en fi med typ ett naket ess 2 barrels till iaf... (säger bara att det går lira på två sätt ^^)

däremot så är det en ganska given raise river, han bettar för lite helt enkelt imo, luktar värdebet av typ alla ess/tvåpar alltför ofta (som hittar hjältesyn) eller liknande. och risken för omslag mot raise på river känns ganska liten, bluff chans=0 och ska nog typ va näst-nöten då...

Postad
måste ju inte betta turn ffs, känns "rätt" svårt att stacka av en fi med typ ett naket ess 2 barrels till iaf... (säger bara att det går lira på två sätt ^^)

däremot så är det en ganska given raise river, han bettar för lite helt enkelt imo, luktar värdebet av typ alla ess/tvåpar alltför ofta (som hittar hjältesyn) eller liknande. och risken för omslag mot raise på river känns ganska liten, bluff chans=0 och ska nog typ va näst-nöten då...

Självklar riveraise.

Hade du varit mer eller mindre benägen att betta turn med 100BB?

Postad
Ja, här visar skallen verkligen prov på vektight spel...;-)

Beta ut 3/4- pott på turn, slår Fi om så synar du, såvida inte Fi ställer, då är det givet att folda. På river ska du raisa, men folda vid omslag.:shock:

Haha, just efter klankat ned på dina ideer spelar jag vekare än en EMO på rehab, så kan det också vara:-)