Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har varit ganska aktiv och raisat en del preflopp men verkar vara duktig.

Ja vi kan disskutera min 3bet och vi kan disskutera flopp och turnspelet men det jag vill ha synpunkter är vad jag skall göra på river. Känns nästan som han måste ha TT eller 99. Är verkligen inte för att folda kåk i vanliga fall men i denna handen blev det jobbigt.

BossMedia Game #434021502: Table Frida Turbo 2 - $7.50/$15.00 - No Limit Hold'em - 23:58:30 - 2007/09/07

Seat 2: Gamboool ($4690.17)

Seat 3: Drogo ($2758.95)

Seat 4: annoying ($1323.00)

Seat 5: nabbes666 ($2992.50)

Gamboool posts the big blind of $15.00

nabbes666 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 7 of Hearts8 of Hearts

Drogo raises $45.00

annoying folds

nabbes666 raises $165.00

Gamboool folds

Drogo calls $165.00

*** FLOP *** 8 of Clubs8 of Diamonds7 of Clubs

Drogo checks

nabbes666 checks

*** TURN *** 8 of Clubs8 of Diamonds7 of Clubs9 of Spades

Drogo checks

nabbes666 bets $185.00

Drogo calls $185.00

*** RIVER *** 8 of Clubs8 of Diamonds7 of Clubs9 of Spades10 of Hearts

Drogo bets $540.00

nabbes666 raises $1275.00

Drogo goes all-in with $2408.95

nabbes??

Postad

Odds att han har KQ?

Iom reraise så har han väl inte bommat färgdrag iaf, då är det största fiskspelet.

Ed: Han lär ju inte sätta dig på 8an direkt, ev. att du har en kåk med träffat set och isf är väl enda spelet han kan göra det med TT, men jag skulle nog gråtsyna.

Postad

Vilken jävla panikhand. Vet inte vad som är bäst men jag hade aldrig kunnat släppa när vi nu kommit så långt iaf. Hade synat och sen varit jävligt bitter ett tag. Ser mkt fram emot upplösningen :)

Postad
Vad menar du med som spelat? Vad pushar han utan kåk

Vetefan men du kan ju inte gärna folda nu när du fått in så mkt i potten liksom.

Men samtidigt ligger väl svaret delvis hos dig. Vet du att du inte har odds att syna lägger du men låt mig bara påminna dig om att Fi's HD ofta har vissa mindre logiska element som ger dig bättre synodds.

Jag foldar aldrig detta med dom oddsen iaf. Måste fråga dig vad du tror att Fi leder river med som han synar ett omslag med men inte pushar med?

Postad
Håller med. QJ däremot.

Vet inte varför jag säger KQ, men QJ verkar inte direkt trolig heller egentligen. Kanske, men isf har FI lite hjärnsläpp eller är rent allmänt lite taskigt vaggad.

Han slår väl bara AJ som FI vill syna med här, om ens det?

Ed: Tbh, de var du som 3betta han pre, så QJ känns jättetrolig här. Om de varit tvärt om så hade jag varit bra mer skeptisk.

Postad
Ja det är väl inte helt omöjligt? En hålkorv värd att dra till, och som spelat lär han väl tro att han leder på river.

Nej men är väldigt tveksam till att han skulle ha pushat en QJ när jag reraisat honom på ett parat bräde.

Postad
Enkel syn i detta läge, visst du kan vara slagen men så kan det vara i poker...

Kan du inte syna där så spelar du på för hög nivå, dvs scared money.

Nej det är inte scared money.

Jag synade och han visade upp TT. Tror nog att jag borde kunna komma undan på river.