Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

ligger i dokuments någonstans. har varit inne och rotat bland dem.

är en databasfil där notesen står i text, men det är typ helt oläsligt. man ser att det är ens notes, men massa skumma ascii-tecken huller om buller. får vara en duktig programmerare för att kunna lyfta ur saker ur dem och klistra in dem i någon annans. jag skulle inte våga pilla i dem själv.

• 4 weeks later...
Postad
ligger i dokuments någonstans. har varit inne och rotat bland dem.

är en databasfil där notesen står i text, men det är typ helt oläsligt. man ser att det är ens notes, men massa skumma ascii-tecken huller om buller. får vara en duktig programmerare för att kunna lyfta ur saker ur dem och klistra in dem i någon annans. jag skulle inte våga pilla i dem själv.

Om du laddar ner ett GUI (gränssnitt) till databasen (SQLite) så är det väldigt enkelt att läsa och ändra anteckningarna.

Ex. på gui, http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=87946

Öppna sedan C:\Documents and Settings\<ditt anv.namn>\Application Data\Microgaming\MPG\PrimaPokerNetwork.dat.

Om du har svårt med SQL kan du köra denna i "execute" (den ger dig alla anteckningar sorterat på "alias".

select a.Alias, p.Notes, a.AliasId from tb_PlayerNotes p, tb_Alias a

where p.AliasID = a.AliasID

order by a.Alias

• 4 months later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...
Postad
Jag behöver hjälp med att lokalisera filen i VISTA. Någon som vet?

Tack på förhand /Joel

Testa "C: > Användare > \namn\ > AppData > Local. Därifrån lär du hitta.

Tänk på att mappen "appdata" är dold så du måste välja att visa dolda mappar och filer i dina mapp-inställningar.