heltok Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 supertequila: du fattar jag överdrev en rejäl smula när vi trashtalkade dödarn i railen efter denna handen. jag var trött och uttråkad och slögrindade på semestern. riktigt så mkt bluffar han inte tom. donkeyride posted the small blind - $3.00 menichthys posted the big blind - $6.00 ** Dealing card to Modafinil: , Brooonto folded DODARN raised - $12.00 Supertequila folded Modafinil raised - $36.00 donkeyride folded menichthys folded DODARN called - $36.00 ** Dealing the flop: , , DODARN checked Modafinil checked ** Dealing the turn: DODARN bet - $81.00 Modafinil called - $81.00 ** Dealing the river: DODARN bet - $228.00 Modafinil called - $228.00 DODARN shows: , Modafinil shows: , Modafinil wins $696.00 from the main pot Citera
strater Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 lol det där argumentet att man lika gärna kan beta om man ändå ska syna trodde jag inte att folk tog upp längre.. fold. argumentet är bra sammanhanget fel! Citera
jozoa Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Jag tycker verkligen att den här handen överanalyseras. Vi har investerat väldigt lite och med TT känns det som en given fold. Förstår dock att du får huvudbry av hans riverAI, men vik är går väl före hjältesyn? Citera
FiSherman63 Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Vi har inte investerat mer än ca 16% av vår stack så vi är ju inte comittad på ngt sätt. [...] vi investerat ca 35% av vår stack. Det här är cg. edit: oh, instafold btw Citera
matte med slice Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Det är ingen turnering det här.. Det är ett cashgame. Det här är cg. Som sagt, mitt första val har hela tiden varit c/f och jag skulle inte göra något annat än c/f heller. Mina andra tankegångar var just inget annat än tankegångar och jag har fått bekräftat att de inte var lysande. Point taken! Men på vilket sätt menar ni att stackstorlek, potstorlek och hur många % av vår stack vi investerat i potten inte spelar någon roll? Flynn, Metha, Miller bygger ju istort sett hela sin bok kring det. //Matte Citera
Ignatius Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 lol det där argumentet att man lika gärna kan beta om man ändå ska syna trodde jag inte att folk tog upp längre.. fold. Det finns många lägen där det är bättre att beta själv om man ändå har tänkt syna en bet, men det här är definitivt inte ett av dem. Drar mig nu till minnes att Dödarn skrivit i sin DB att han gärna överbetar när han bluffar (=fisk), men det måste ändå vara omöjligt att hitta synen här. Citera
Supertequila Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Postad 7 September , 2007 ** Dealing the river: Supertequila checked DODARN went all-in - $1496.74 Supertequila went all-in - $337.00 Supertequila shows: , DODARN mucks: Supertequila wins $809.00 from the main pot Ingen standardsyn för min del utan 99 av 100 ggr viker jag river. Men ibland känner man att man leder. Fast jag var inte helt säker på att det är EV+ med syn, och anser väl fortfarande inte att det är det heller. Citera
heltok Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 ** Dealing the river: Supertequila checked DODARN went all-in - $1496.74 Supertequila went all-in - $337.00 Supertequila shows: , DODARN mucks: Supertequila wins $809.00 from the main pot Ingen standardsyn för min del utan 99 av 100 ggr viker jag river. Men ibland känner man att man leder. Fast jag var inte helt säker på att det är EV+ med syn, och anser väl fortfarande inte att det är det heller. snyggt. jag hade också varit frestad att syna. men jag kommer ha A och färgdrag så ofta att jag jag tcker det räcker att betala av med dem. erkänn att du hade min AK i huvudet när du synade Citera
Ignatius Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Sammanfattning av budskapet med tråden: Jag spelar NL800 trots att jag egentligen inte har rulle och synade ner pokermag-profilen DÖDARN all-in med tredjeparet och vann mer än 1000 dollar. Synen var EV- men cool, och därför postade jag den. Något sånt skulle jag tro. /Amatörpsykologen Citera
heltok Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Sammanfattning av budskapet med tråden: Jag spelar NL800 trots att jag egentligen inte har rulle och synade ner pokermag-profilen DÖDARN all-in med tredjeparet och vann mer än 1000 dollar. Synen var EV- men cool, och därför postade jag den. Något sånt skulle jag tro. /Amatörpsykologen nej, tycker inte man kan säga det. dödarn bluffar på tok för mkt på river, så frågan var man ska lägga sitt threshold för syn är intressant. Citera
skalle88 Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 ** Dealing the river: Supertequila checked DODARN went all-in - $1496.74 Supertequila went all-in - $337.00 Supertequila shows: , DODARN mucks: Supertequila wins $809.00 from the main pot Ingen standardsyn för min del utan 99 av 100 ggr viker jag river. Men ibland känner man att man leder. Fast jag var inte helt säker på att det är EV+ med syn, och anser väl fortfarande inte att det är det heller. Hur mer exakt skiljer sig känslan här från hur du känner de andra 99 gångerna? Citera
mgps Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Sry, förstår inte vad du menar. Skulle det vara bättre att syna sig AI här än att trycka själv eller lägga ett blockbet på 1/2 pot? Skall bara tillägga att jag tycker c/f är bästa linjen. //Matte alltså det finns lägen där man ska trycka allin själv om man ÄNDÅ tänker syna. detta är inte ett av de lägena. c/f är ju som du säger rätt uppenbart här. blir man aldrig luffad synar man för mycket. du slår 45 och någon random float... Citera
mgps Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 snyggt. jag hade också varit frestad att syna. men jag kommer ha A och färgdrag så ofta att jag jag tcker det räcker att betala av med dem. erkänn att du hade min AK i huvudet när du synade men vilka händer bluffar han på river? 45, nån float med QT? Citera
Supertequila Postad 7 September , 2007 Författare Rapport Postad 7 September , 2007 Hur mer exakt skiljer sig känslan här från hur du känner de andra 99 gångerna? Svårt att ge ett bra svar här men jag kan försöka i alla fall. Känslan av att någon bluffar en beror ofta på en rad olika faktorer som ens undermedvetna tolkar och skapar en känsla. Det kan vara igenkänningsfaktorer som man medvetet inte lägger märke till, men baserad på tidigare erfarenhet av liknande händer, möten med samma motståndare, andras erfarenheter osv sammanfattas till en känsla. Här måste jag väl erkänna att Heltoks AK-hand bara dansade framför mina ögon. Sedan har jag väl sett, under de begränsade händer jag spelat mot honom, att Dödarn bluffar en hel del på river, floatar ganska tomt i position, synar väldigt light och att han spelar mycket aggressivt när han har en stor stack framför sig. Känns som att han gärna gamblar när han ligger plus. Sedan checken på turn. Tyckte inte att han skulle checka ett ess. Och han skulle inte pusha J på river. Frågan var väl egentligen flush or tom. Jag kan ha fel men jag hade förväntat mig att han bettar flush på turn för att balansera flushbluffar samt inte släppa till ytterligare hjärterkort gratis om han har låg flush och jag har typ hjärter K. Allt det sagt så var det en väldig väldigt marginell syn. Jag måste också tillägga att inget av det jag skrivit är i syfte att på något sätt kritisera Dödarns spel. Tvärtom tycker jag att han är en väldigt svår och kreativ motståndare och i den här handen spelade han närapå perfekt för att göra det så svårt som möjligt för mig. Respekt. Syftet med att posta handen var inte på något sätt att skryta med att jag synade ner en profil utan precis som Heltok skrev handlar det om någon sorts HD som man synar den typen av spelare med. Vad gäller Ignatius ogrundade påstående om huruvida jag har rulle att spela NL800 eller inte, vilket han baserar på att jag köpt in mig för halva inköpet, så tycker jag det är väldigt barnsligt o banalt att överhuvudtaget fatta sådana slutsatser baserad på så lite info. Jag har i en tidigare tråd skrivit varför jag alltid, oberoende av nivå, köper in mig för 50 BB, och det har inte att göra med storleken på bankrullen. Heltok, Du vet att om jag hade torskat den här potten så hade jag skickat en faktura va? Mr syn med A-hög Citera
edison Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 supertequila: du fattar jag överdrev en rejäl smula när vi trashtalkade dödarn i railen efter denna handen. jag var trött och uttråkad och slögrindade på semestern. riktigt så mkt bluffar han inte tom. donkeyride posted the small blind - $3.00 menichthys posted the big blind - $6.00 ** Dealing card to Modafinil: , Brooonto folded DODARN raised - $12.00 Supertequila folded Modafinil raised - $36.00 donkeyride folded menichthys folded DODARN called - $36.00 ** Dealing the flop: , , DODARN checked Modafinil checked ** Dealing the turn: DODARN bet - $81.00 Modafinil called - $81.00 ** Dealing the river: DODARN bet - $228.00 Modafinil called - $228.00 DODARN shows: , Modafinil shows: , Modafinil wins $696.00 from the main pot häftigt att du hade tur och han va tom, eftersom det egentligen inte finns något som talar för att han ska vara det där. om han inte är så dåligt balanserad att hans snitthand här är sämre än AK högt är det ingen höjdarsyn. coooooool synzzzz Citera
Zyr Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 snygg syn, hade dock inte själv gjort den (tror jag) vad har DODARN för stats egentligen? Citera
heltok Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 häftigt att du hade tur och han va tom, eftersom det egentligen inte finns något som talar för att han ska vara det där. om han inte är så dåligt balanserad att hans snitthand här är sämre än AK högt är det ingen höjdarsyn. coooooool synzzzz eh? tur? inget som talar för det? han pottar, brädet är lågt, dödarn är dödarn. dödarn balanserad. lol. snitthand sämre än AKo. testa släng in AKo i PS mot hans hd ska du se att den står sig rätt bra. Citera
-PK- Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Grejen är att det är så oerhört otroligt att detta skulle vara bluff eftersom han bör skjuta majoriteten av sina floats på turn.(rimligen) Citera
mgps Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 heltoks hand är ju väldigt annorlunda. Citera
edison Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 eh? tur? inget som talar för det? han pottar, brädet är lågt, dödarn är dödarn. dödarn balanserad. lol. snitthand sämre än AKo. testa släng in AKo i PS mot hans hd ska du se att den står sig rätt bra. Har inte spelat över 50 händer mot dödarn då jag inte spelar på prima, så vet ingenting om hans hd i sånna här lägen. Vet heller inget om hur balanserat han spelar. Men du påstår att du aldrig släpper A högt på låga brädor mot dödarn om han pottar två gator efter att ha raisesynat utg+1 då? Verkar ju onekligen ganska exploaterbart... Citera
heltok Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Har inte spelat över 50 händer mot dödarn då jag inte spelar på prima, så vet ingenting om hans hd i sånna här lägen. Vet heller inget om hur balanserat han spelar. Men du påstår att du aldrig släpper A högt på låga brädor mot dödarn om han pottar två gator efter att ha raisesynat utg+1 då? Verkar ju onekligen ganska exploaterbart... nej, det påstår jag inte. beror på brädtextur, tidigare action och massa annat. Citera
brut Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Hur ofta har du bättre efter den sekvensen? Sannolikt inte så ofta då jag antar att du bettar A på turnen väldigt ofta. I så fall tror jag att du behöver syna med sådana här händer kanske 1/5 gånger för att inte bli exploaterbar. Och alltid syna med QQ+. Citera
Dead-Inside Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Har inte spelat över 50 händer mot dödarn då jag inte spelar på prima, så vet ingenting om hans hd i sånna här lägen. Vet heller inget om hur balanserat han spelar. Men du påstår att du aldrig släpper A högt på låga brädor mot dödarn om han pottar två gator efter att ha raisesynat utg+1 då? Verkar ju onekligen ganska exploaterbart... Han checkar iofs flopp. Citera
Recommended Posts