Gå till innehåll

Nya iPods!


XaaL

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Förköpte mig på en svart Ipod Video idag. Sitter och lattjar lite med iTunes och så långt är det smooth sailing.

 

Det jag undrar är hur man hanterar filmer etc. Hur konverterar jag mina tvshower/filmer etc som ligger på burken och för över dom till ipoden? Eller kan itunes konvertera xvid till whatever format nu videofunktionen i ipoden använder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förköpte mig på en svart Ipod Video idag. Sitter och lattjar lite med iTunes och så långt är det smooth sailing.

 

Det jag undrar är hur man hanterar filmer etc. Hur konverterar jag mina tvshower/filmer etc som ligger på burken och för över dom till ipoden? Eller kan itunes konvertera xvid till whatever format nu videofunktionen i ipoden använder?

 

högerklicka på filmen i iTunes, välj "konvertera för iPod". ni PC-användare ska alltid förutsätta att allt är svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det att lira poker på Ipod Touch på något bra sätt? Det finns ju en del sidor som erbjuder spel via browsern och det körs via java (exempel B2B). Det hade varit guld att kunna ta och lira lite medan man väntar på tåget eller sitter hemma hoss någon dryg jävel och bara vill att tiden ska gå :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det att lira poker på Ipod Touch på något bra sätt? Det finns ju en del sidor som erbjuder spel via browsern och det körs via java (exempel B2B). Det hade varit guld att kunna ta och lira lite medan man väntar på tåget eller sitter hemma hoss någon dryg jävel och bara vill att tiden ska gå :-D

 

Tror inte Safari i ipod toch och iphone stödjer Java.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

högerklicka på filmen i iTunes, välj "konvertera för iPod". ni PC-användare ska alltid förutsätta att allt är svårt.

 

Huh? Det är väl bara en ren omskalning av källmaterialet (som fortfarande måste vara i QT)? Hur får du in en xvid eller en av dina DVD-filmer i iTunes till att börja med?

 

Nej, det gratisprogram TotalFarsa behöver är Videora iPod [stoppa in modell här] Converter. Och kanske DVDFab HD decrypter om hans köpta DVD-filmer är väldigt kopieringsskyddade och svåra att föra över till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huh? Det är väl bara en ren omskalning av källmaterialet (som fortfarande måste vara i QT)? Hur får du in en xvid eller en av dina DVD-filmer i iTunes till att börja med?

 

Nej, det gratisprogram TotalFarsa behöver är Videora iPod [stoppa in modell här] Converter. Och kanske DVDFab HD decrypter om hans köpta DVD-filmer är väldigt kopieringsskyddade och svåra att föra över till datorn.

Hepp!

 

Tack för svaret. Satt och kliade mig i huvudet då jag inte kunde stoppa in några filer i iTunes. Antar att videora löser det problemet.

 

F.ö en aning bakis och skakis idag så egentligen borde jag inte hålla på med det här just nu :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har kört med Videora ett tag nu men irriterar mig på att man bara kan konvertera en fil i taget, så att säga. Finns det ett program, eller för den delen en inställnining i Videora, som tillåter mig att markera ett större antal filer för konvertering?

 

Videora var som sagt väldigt trevligt, dock omständigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handbrake är enkelt att använda med presets och manuella inställningar. Man behöver bara hänvisa till en VIDEO_TS mapp så konverterar den filmen med de ljudspår eller undertexter man väljer.
Den här såg klart intressant ut men jag kanske skulle vart lite mer specifik i min request.

 

Det jag alltså är ute efter är ett prog som låter mig markera en mapp, full med avi/xvid-filer, för att sedan konvertera dom till ipodformat med en enkel knapptryckning.

 

Videora är ett väldigt bra program men det ska till en massa knapptryckningar för att börja konvertera en enstaka fil = tidsödande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...