Lantto Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 man kan för tillfället inte installera saker på ipod toch, som t.ex apollo... För tillfället? Är det något som kommer lösa sig sen om man köper en ipod touch idag eller måste man vänta på nån ny version? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2007 Nu blev det en 16G iPod touch som ersättare till min 40G tjock-iPod. FMP. Mina första intryck finns här (orkar inte skriva en gång till). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eloge38 Postad 13 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2007 Nu har apple lagt upp en sida med applikationer för iPod Touch: Länk För tillfället finns det 216 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 1 November , 2007 Rapport Share Postad 1 November , 2007 Förköpte mig på en svart Ipod Video idag. Sitter och lattjar lite med iTunes och så långt är det smooth sailing. Det jag undrar är hur man hanterar filmer etc. Hur konverterar jag mina tvshower/filmer etc som ligger på burken och för över dom till ipoden? Eller kan itunes konvertera xvid till whatever format nu videofunktionen i ipoden använder? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Förköpte mig på en svart Ipod Video idag. Sitter och lattjar lite med iTunes och så långt är det smooth sailing. Det jag undrar är hur man hanterar filmer etc. Hur konverterar jag mina tvshower/filmer etc som ligger på burken och för över dom till ipoden? Eller kan itunes konvertera xvid till whatever format nu videofunktionen i ipoden använder? högerklicka på filmen i iTunes, välj "konvertera för iPod". ni PC-användare ska alltid förutsätta att allt är svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
allt Postad 2 November , 2007 Rapport Share Postad 2 November , 2007 Fungerar det att lira poker på Ipod Touch på något bra sätt? Det finns ju en del sidor som erbjuder spel via browsern och det körs via java (exempel B2B). Det hade varit guld att kunna ta och lira lite medan man väntar på tåget eller sitter hemma hoss någon dryg jävel och bara vill att tiden ska gå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 3 November , 2007 Rapport Share Postad 3 November , 2007 Fungerar det att lira poker på Ipod Touch på något bra sätt? Det finns ju en del sidor som erbjuder spel via browsern och det körs via java (exempel B2B). Det hade varit guld att kunna ta och lira lite medan man väntar på tåget eller sitter hemma hoss någon dryg jävel och bara vill att tiden ska gå Tror inte Safari i ipod toch och iphone stödjer Java. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 3 November , 2007 Rapport Share Postad 3 November , 2007 högerklicka på filmen i iTunes, välj "konvertera för iPod". ni PC-användare ska alltid förutsätta att allt är svårt. Huh? Det är väl bara en ren omskalning av källmaterialet (som fortfarande måste vara i QT)? Hur får du in en xvid eller en av dina DVD-filmer i iTunes till att börja med? Nej, det gratisprogram TotalFarsa behöver är Videora iPod [stoppa in modell här] Converter. Och kanske DVDFab HD decrypter om hans köpta DVD-filmer är väldigt kopieringsskyddade och svåra att föra över till datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 3 November , 2007 Rapport Share Postad 3 November , 2007 Huh? Det är väl bara en ren omskalning av källmaterialet (som fortfarande måste vara i QT)? Hur får du in en xvid eller en av dina DVD-filmer i iTunes till att börja med? Nej, det gratisprogram TotalFarsa behöver är Videora iPod [stoppa in modell här] Converter. Och kanske DVDFab HD decrypter om hans köpta DVD-filmer är väldigt kopieringsskyddade och svåra att föra över till datorn. Hepp! Tack för svaret. Satt och kliade mig i huvudet då jag inte kunde stoppa in några filer i iTunes. Antar att videora löser det problemet. F.ö en aning bakis och skakis idag så egentligen borde jag inte hålla på med det här just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 6 Januari , 2008 Rapport Share Postad 6 Januari , 2008 Har kört med Videora ett tag nu men irriterar mig på att man bara kan konvertera en fil i taget, så att säga. Finns det ett program, eller för den delen en inställnining i Videora, som tillåter mig att markera ett större antal filer för konvertering? Videora var som sagt väldigt trevligt, dock omständigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spydah Postad 7 Januari , 2008 Rapport Share Postad 7 Januari , 2008 Handbrake är enkelt att använda med presets och manuella inställningar. Man behöver bara hänvisa till en VIDEO_TS mapp så konverterar den filmen med de ljudspår eller undertexter man väljer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 7 Januari , 2008 Rapport Share Postad 7 Januari , 2008 Handbrake är enkelt att använda med presets och manuella inställningar. Man behöver bara hänvisa till en VIDEO_TS mapp så konverterar den filmen med de ljudspår eller undertexter man väljer.Den här såg klart intressant ut men jag kanske skulle vart lite mer specifik i min request. Det jag alltså är ute efter är ett prog som låter mig markera en mapp, full med avi/xvid-filer, för att sedan konvertera dom till ipodformat med en enkel knapptryckning. Videora är ett väldigt bra program men det ska till en massa knapptryckningar för att börja konvertera en enstaka fil = tidsödande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts