Gå till innehåll

Turn bubbeltrubbel med AQ...


Recommended Posts

Jag har lirat väldigt TAG och i princip bara spelat 2-3 ordentilga potter varav den ena dubbla jag upp med AA vs QQ tidigt... Read på FI är att han är väldigt lös aggro...

 

Kommentera gärna hela vägen, men FRÄMST VAD JAG GÖR PÅ TURN dock, och varför...

 

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 september 2007 17:50:14

Vitling (Vanlig /Turnering )

Plats 1: HERO(1950.00)

Plats 2: The_GOOS (1665.00)

Plats 5: Gulfader (1385.00)

HERO lägg LM 25.00

The_GOOS lägg SM 50.00

** Giv **

HERO [Dr, Er]

The_GOOS [N/A, N/A]

Gulfader [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Gulfader Syna 50.00

HEROHöj till 250.00

The_GOOS Lägg

Gulfader Syna 250.00

*** Flop(Board): *** : [8k, Dh, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

HEROSatsa 400.00

Gulfader Syna 400.00

*** Turn(Board): *** : [8k, Dh, Knk, Kr]

*** Bet Runda 3 ***

HERO __________________________

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip omöjligt att svara på. Fi:s spel stämmer ju inte riktigt in på din beskrivning som lös-aggro... Min erfarenhet när fi compleatar i tidig position (som jag tror han gör här, rätt/fel?), och sedan synar din raise för nästan 15 % av sin stack OCH sedan åter synar för 35 % av sin stack, är att han har stål. Å andra sidan spelar fi så konstigt så att han kan ha i princip vad som helst, vilket gör att jag nog pushar trots allt!

 

Edit: Ändrade ordföljden lite i texten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi:s spel stämmer ju inte riktigt in på din beskrivning som lös-aggro...

 

nej det var just det som fick mig konfunderad över den här handen... :roll: Varför "bara" syna floppen liksom? Hur ofta har Fi "stål" resp. bra starthand/mellanpar typ?

 

Tror du möter QK hand

 

varför då? så med tanke på frågeställningen check-foldar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det var just det som fick mig konfunderad över den här handen... :roll: Varför "bara" syna floppen liksom? Hur ofta har Fi "stål" resp. bra starthand/mellanpar typ?

 

 

 

varför då? så med tanke på frågeställningen check-foldar du?

 

 

Från min synvinkel hade jag nog check-fold ja, gillar inte floppen och turn ännu mindre.

 

Som du sa var han lös aggro, men även dom träffar ju ibland, jag skulle inte vilja spela klart handen för ett par saker.

 

Även om det lagt sig 1 ruter på flop vilket ger dej flushdraw på river, men en 10'a ger dej stege..utav din hand kan du helt inte få bättre hand än han.Plus att det skulle kosta dej massa kneg att komma till river'n (400 för turn)

 

Vet att det finns inget som säger att han sitter på QK, men om ni går till river och det inte kommer en ruter eller 10'a och han push all in? Du har bra hand men inte bättre än kåk fold då?

 

Hur som hade som du sa check-fold kommer fler lägen att sätta såna på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här känns check bäst. Sen om man väljer att checkfolda/rrAI, vid bet från fi, är en smaksak/readsak.

 

I övrigt gillar jag inte raisen med handen pre med tanke på att vi är ur poss. Hade nog bara synat och betat hårt vid träff, oftare än man tror får man syn av dåliga ess, KQ/QJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...