Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Välkommen till byn!

20070905021759.jpg

Nio invånare i den lilla byn vaknar till ännu en fridfull dag. En olustig känsla infinner sig hos de flesta då man inser att Urin-Alberts bortgång var ett beställningsjobb!

Även om ingen gillade den inkontinente och inkompetente doktorn så vill man ändå inte ha maffiaslödder i byn.

Jag citerar trollen från ”Trolltyg i tomteskogen” här: Bränn! Bränn! Bränn!

Deltagarna är följande:

Juggler79

Hakflem

thestonk

Arne68

Bein

pokerpewe

miata91

RuchYa

Handmadegod

(Två mafiosos och sju bybor varav en är polis och en läkare)

…och som vanligt ser vi helst att endast dessa forumiter skriver i tråden.

Jag tittar in ikväll igen. God jakt!

/Lekledaren

Postad
Vad roligt! Vilken härlig liten pittoresk by det här. var Jag tjingar en plats vid stranden.

Må det finnas 2 tomt(ar)er där, min rullstuga har redan parkerat där.

Postad

Vi får väl kickstarta det här lite. När jag gick omkring i byn så såg jag en del konstiga namn, det som stod ut mest var Ruchya. Konstigt, märkligt och skumt. Vår by skulle vara bättre utan ett man med ett sådant namn om han nu inte har någon vettig förklaring till att han skulle få leva?

Jag röstar på RuchYa

Postad

Haha Juggler varför börja och rösta på den person som är minst sannolik. De flesta vet säkert om mitt förflutna men det är något som jag lagt bakom mig. Det var ett förfärligt misstag och jag lovar att det aldrig mer skall upprepas. Tycker därför det är synd att välja en oskyldig bybo att rösta på :-(.

Postad

Ha! Åter igen lyckades jag lura mina bödlar. Eftersom jag snabbt räknade ut att jag skulle bli lynchad i By 2 så placerade jag in ett ganska så tjockt stålrör i halsen som såklart räddade mitt liv i det elaka hängningsförsöket mina goda grannar utsatte mig för.

Så efter att ha hängt där i tre dagar och livnärt mig på humlor, knott, svalor och annat som flaxat förbi, lyckades jag ta mig ner och krypa iväg 19 km till en ny by där jag återigen kan ta upp mitt liv som jättesnäll och oskyldig mönsterbybo. Bittrare än nånsin känner jag dock starkt utanförskap och känner att jag redan nu hatar allt och alla levande ting i byn. Dock hatas maffiosos lite mer eftersom dom kostat mig mina ben, min hals (kan inte äta svårsmält mat såsom kotletter och palt längre) och min värdighet.

Känner direkt att jag inte litar på de nya ansiktena i byn och börjar slänga iväg ogrundade anklagagelser direkt:

Jag vill lyncha miata91

Postad

1 dag han man bo i den vackra byn nr 2 som den kallas, so orginellt. Som den rundvandrare man är får man återigen känna utanförskapet, men den här gången tänker jag inte sitta i stugan ensam med mina läkarkonster och vaka över någon pajas på nätterna, NEJ, de tiderna är förbi. Har slängt alla mina läkarböcker och dylikt och tänker istället söka jobb på den nya pizzerian nere på stan, det är ett nytt resturangkoncept som italienarna tagit till byn.

Jag vill lyncha Arne68

Postad
Har slängt alla mina läkarböcker och dylikt och tänker istället söka jobb på den nya pizzerian nere på stan, det är ett nytt resturangkoncept som italienarna tagit till byn.

:shock:

Nu är det ju helt klart att min första röst går till Bein. Ve du ondskefulle må du brinna.

Jag vill lyncha Bein

Postad

Förmiddag. Jag blir misshandlad av solstrålar och slagborrar. Solstrålarna skjuter likt curaredoppade pilspetsar genom mina pupiller. Hullingar, ack hullingar. Vem försåg pilarna med dessa djävulens redskap? Ut med er. Aj! Var är jag? Vem placerade slagborrarna inuti mitt huvud? Vilken låt av einstürzende neubauten är det de försöker förmedla? Mina öron registrerar inget, men jag känner rytmen.

Vinet, det förbannade vinet. Jag börjar minnas. En kostymklädd man kom fram och hälsade trevligt, bröt på någon oidentifierbar dialekt och öppnade en flaska vin att dela. Underbart. Costasera, gudarnas dryck. En veritabel symfoni gick loss över mina smaklökar. Jag ville bara ha mer. Men vad hände? Stjärnorna började snurra. Himlen blev mörk. Nivåerna i Dantes inferno utövade lockelsesång likt sirenerna (jaja, eller den Rhentyska motsvarigheten) på Lorelei. Men jag kämpade emot in i det sista. In i mörkret.

Och så vaknar jag till. Hur kan jag ligga i en säng? På stranden? Och har jag gjort på mig under natten? Det är alldeles blött och kladdigt, ungefär som om någon hällt hästblod i min säng. Den yttersta pinsamheten hägrar, en vuxen man inkapabel att kontrollera sina kroppsöppningar? Vilken skam. Jag lyfter försiktigt täcket och ser mitt ovärderliga arabiska fullblods huvud ligga därunder. Puh, vilken lättnad! Jag har fortfarande kontroll över min kropp.

Jag blickar försiktigt åt sidan, bort från solen. En husvägg. Eller...hus och hus? Det är en förbannad rullstuga. Som om det inte räckte med eländet hittills, nu har vår undersköna strand förvandlats till en trailer park för white trash. När Britney Spears kliver ur vagnen jonglerandes sina barn suckar jag, lutar mig tillbaks och drar täcket över huvudet igen. "Thanks bein, catch ya later." lyckas jag höra innan kaoset brakar lös. Knätofsar viner i luften. Bräkande dalmål får mina trumhinnor att krevera. Konserten i mitt huvud byts ut mot en studentikos spelning med Sun Square Stompers. Herregud, var har jag hamnat? Vem skapade detta? Jag beger mig till kreationisttråden för en snabb överläggning.

Men då...börjar det klarna. Ekot av det sista jag hörde igår gör sig påmint. "Truzzo! Stronzo, vaffanculo". Jag tror jag minns hur han såg ut, mannen på stranden. Men vad heter han? Jag ångrar att jag inte gick runt och introducerade mig vid min ankomst till byn, då hade jag kunnat sätta ett namn på detta ansikte. När huvudvärken lagt sig skall jag höra mig för närmare. Jag somnar om. Gagarin, Geller, jag drömmer mardrömmar.

"Du måste rösta." Jennez röst väcker mig. Jag sätter mig upp i sängen. Ingen där.

"Aktivitet i tråden, tack, annars kan du kyssa ditt byboarsle farväl." Fan. Har han inte smält bowlingförlusten i Vegas än? I väntan på att trenne jungfrur ska dyka upp med ambrosia och en kopp etiopisk yirgacheffe läser jag lite i min kvällslektyr, Gaines kryptografibok. Det är intressant hur mycket man kan gömma i text.

Plötsligt hör jag en röst och tittar upp.

"Hej, jag heter Arne68."

"Hej", svarar jag snabbt. Mannen står mitt i solskenet, vilket gör det omöjligt för mig att se ansiktet.

"Jag kan inte se dig och orkar inte röra mig.", säger jag vädjande.

"Du behöver inte se mig heller. Tänkte bara hälsa.", säger rösten.

Av någon anledning svimmar jag och vaknar en kvart senare. Jag borde insett det direkt.

Arne68...vilket namn. Vilka bokstäver. Jag känner igen N68, det är väl en busslinje i London? Jag googlar snabbt i mitt undermedvetna och får träff. London Bus Timetable. Jag visste väl att jag hade rätt. Varför döljer han detta i sitt namn? Skolad av Gaines identifierar jag sedan återstoden av namnet, bokstäverna A, E och R. Skumt.

Jag sluter ögonen igen och...VÄNTA! London Bus Timetable...LBT. Ihop med A, E och R... LBTAER. Wtf. Anagramnojan slår till, och när jag slutligen pusslat klart utkristalliserar sig ett enda ord:

Albert.

Jaså du, du fortsätter infiltrera. Du trodde att du kunde lura oss genom att kodifiera ditt namn till Arne68, men där tog du fel! Och eftersom du var så mån om att dölja ditt anlete efter ditt misslyckade förgiftningsförsök inser jag snabbt hur det hänger ihop. Du vill uttömma dina PET-flaskor över de stackars byborna och utkräva hämnd, vendetta, lambretta, scudetto eller vad du än må kalla det. Du glömde den samlade kraften hos idioter i stora horder och urinhulkar i gemen. Vår mentala kapacitet sträcker sig mycket längre än identifierandet av flaskor och hushållsrullar i råttboningar. Jag har sett ondskan i vitögat (förvisso svårt bländad, men ändå), och dess namn är Arne68. Sålunda:

Jag vill lyncha: Arne68

I den eviga skärselden må du tillaga din calzone på bästa sätt. Basta!

Men du…vinet var vidunderligt gott ändå, trots att jag nu vet vad det innehöll.

Postad

Alltid svårt att komma som ny in i en by. Ser att Hakflem lider av den skräck som allt som är nytt och genast ryggar tillbaka och kastar ut sig grundlösa anklagelser som om jag skulle vara Maffia. Kan säga att jag är en av de mest laglydiga medborgarna som finns. Innan jag köpte hus här i byn, bodde jag i lägenhet och där tvättade jag aldrig på söndagar, aldrig att jag spela musik efter 22 eller grillade på balkongen för den delen. Så att jag skulle vara maffia är ju inte tal om.

Däremot vet jag lite om statistik, och den säger oss att en gång en brottsling alltid en brostling.

Jag vill lyncha på RuchYa

Postad

Tråkigt att jag blir misstänkt direkt men jag kan garantera att era grundlösa gissningar är helt fel jag är precis som förra omgången en laglydig bybo.

Jag blir direkt misstänksam på thestonk, min intuition var väldigt bra förra omgången och jag litar blint på den igen. Jag hoppas att ni andra kommer följa efter mig så kommer det inte bli några problem att få bort maffiasvinen.

Jag vill lyncha: thestonk

Postad

Arne68, min Arne68.

Du föll i min fälla, men...agerar alldeles för mycket som jag förväntat mig av en mafioso. Kastar tillbaka anklagelsen på den som anklagat dig direkt OCH försöker få andra att följa den - är det inte alldeles för uppenbart att du egentligen har din hemvist i San Luca och har tatuerat in 'Ndrangheta i armhålan? Dritto, poi e a sinistra?

Men...ärligt talat, det vore som sagt för uppenbart, alldeles för uppenbart, och det gör mig misstänksam. Imorgon räknar jag med att ha fått veta sanningen, tills dess lyfter jag mitt finger från dig.

Vem skall då bli den nya, lycklige utvalde? Jag antar frankt att de nyinträdda i spelet alla tilldelats byboroller. I mitt anteckningsblock återfanns därmed under rubriken "misstänkta mafiosos": hakflem, arne68, bein, pokerpewe och ruchya. Arne68 agerade som sagt för uppenbart maffiaaktigt, så jag stryker honom. Jag stryker dessutom pokerpewe och ruchya, eftersom dessa var maffia förra gången (men passa er! jag har mina ögon öppna, den strykningen gäller bara denna första omgång av betingade sannolikhetsskäl). Återstår gör: hakflem och bein.

Så...bein högg också tillbaka. Hakflem är märkligt tyst efter sitt första inlägg. Krona eller klave? Slanten säger:

Jag vill lyncha: hakflem

Postad

Hur kan ni missa att den ena av slöddret är Bein? Så fruktansvärt uppenbart. Och att ens lägga en röst på mig är bara sorgligt och riktigt onödigt då vi behöver alla bybor vi kan rädda.

Postad

Det var sannerligen inte många dagar sedan jag först satte min fot i denna by och redan börjar byns invånare att smutskasta varandra. som ni alla vet är jag blott en fiskare som försöker livnära mig på de rika mörtstim som finns i vattnen här. Det enda jag vill är att lugn och ro ska råda i byn, men vi kan inte underkasta oss de tröga spaghettiätande äcklen. Det är ju inte helt utan oro jag sett Bein kasta sin läkarutbildning för att istället jobba i alla mafiosos högborg, pizzerian!

Jag vill lyncha Bein!

Postad

Så här ligger rösterna just nu:

Namn – har röstat på

Juggler79 RuchYa

Hakflem miata91

thestonk Hakflem

Arne68 thestonk

Bein RuchYa

pokerpewe handmadegod

miata91 RuchYa

RuchYa Bein

handmadegod Bein

Om byborna inte har enats till imorgon kl 20:00 (för att alla ska hinna se detta meddelande) så blir det automatiskt nattetid.

/Lekledaren

Postad

Eftersom jag känner stark fientlighet mot alla här i byn så resonerar jag att en död oskyldig bybo är bättre än ingen död alls. Om den bybon dessutom är maffioso så får jag liksom två flugor i en smäll. Därför vänder jag kappan efter vinden som bara jag kan

Jag vill lyncha RuchYa

Är väl medveten om att detta ser väl misstänkt ut om det nu visar sig att den fule fisken är oskyldig, men det får jag ta.

/Den Onde Krymplingen

Postad

Ursäkta, jag har varit en dålig lekledare, två timmar försenad som jag är.

Så här slutade röstningen för dag 1:

Juggler79 RuchYa

Hakflem RuchYa

thestonk Hakflem

Arne68 thestonk

Bein RuchYa

pokerpewe handmadegod

miata91 RuchYa

RuchYa Bein

handmadegod Bein

….ingen majoritet alltså. Ingen blir lynchad.

*NATTETID*

Det ska nu vara tyst i tråden (vem försöker jag lura, det är ju redan tyst ändå).

Poliskonstapeln, PM:a mig vem du vill utreda

Farbror Doktorn, PM:a mog vem du vill skydda

Mafiosos, PM:a mig vem ni vill döda

/Lekledaren

Postad

Morgonen gryr och de sömndruckna byborna finner handmadegod mördad. Han har dessutom en fisk i munnen (enligt maffians önskemål).

20070908034558.jpg

CSI-teamet undersöker handemadegods kropp

*DAGTID*

Postad

Nej, nu vill vi se lite aktivitet i den här tråden. Jag kommer att avrätta en bybo per dygn om det inte blir skärpning. Nattetid imorgon bitti 09:00 om inget majoritetsbeslut har fattats.