Gå till innehåll

Nationell bojkott av Aftonbladet

scouserandy

Recommended Posts

Aftonbladet rapporterar en nyhet. Åh nej!

Jag tycker det var ett ganska ballt sammanträffande.

Du får väl ha din blåvita partiska åsikt om du vill, men jag förstår fortfarande inte varför Aftonbladet ska undvika att publicera en nyhet med nyhetsvärde.

QFT.

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Är väl ingen nyhet direkt att Aftonbladet (och andra medier) föredrar att sälja lösnummer framför personlig integritet för kändisar.

Alltså, exakt vad är det folk inte förstår?

Aftonbladet är ett företag som vill göra vinster.

Det är intressant att det är så "inne" att kritisera kvällspressen för att de är oetiska medan inte en jävel (iaf inte på det här knallblåa forumet) kritiserar multinationella företag för att de är oetiska när de exploaterar U-länder.

Vad är värst?

---

Förresten tycker jag Jennez är skön nu.

Länk till kommentar

Off topic:

Men det jag tänkte säga är, vad är det för Sun-Liverpool story ni snacka om?

Är du intresserad finns det här mycket utförlig berättelse om vad som hände i FA-cupmatchen mot Nottingham Forest 15 april 1989. LÄNK

Som sagt dålig jämförelse. Jag vill inte alls jämföra dessa händelser som liknande. Det var själva bojkotten jag pratade om. Ber om ursäkt om någon tagit illa upp.

Länk till kommentar

Alltså, exakt vad är det folk inte förstår?

Aftonbladet är ett företag som vill göra vinster.

Det är intressant att det är så "inne" att kritisera kvällspressen för att de är oetiska medan inte en jävel (iaf inte på det här knallblåa forumet) kritiserar multinationella företag för att de är oetiska när de exploaterar U-länder.

Vad i HELVETE snackar du om? 1) Kritik mot "multinationella" företag är det enda man hör nuförtiden (även på detta forum). 2) De exploaterar inte u-länder, de hjälper dem.

Ska man bojkotta Aftonbladet för nåt är det väl för att det är en oseriös vänsterblaska som sprider lögner och propaganda. Inte för att de skriver en nyhet med nyhetsvärde som inte drabbar någon.

Länk till kommentar

Vad i HELVETE snackar du om? 1) Kritik mot "multinationella" företag är det enda man hör nuförtiden (även på detta forum). 2) De exploaterar inte u-länder, de hjälper dem.

Ska man bojkotta Aftonbladet för nåt är det väl för att det är en oseriös vänsterblaska som sprider lögner och propaganda. Inte för att de skriver en nyhet med nyhetsvärde som inte drabbar någon.

Grattis, du har just fått mig att spy innan frukost.

Länk till kommentar

Du skämtar om en man vars syster har blivit mördad?

Jag förstår inte heller att publiceringen skulle vara något att skämta om?

Därav tycker jag att du är vidrigare än mig (därmed inte sagt att jag inte är vidrig)

Men håll dig till att leka dina mafialekar Jennez, ser inte att du skulle kunna bli mer skadad än du redan är.

Länk till kommentar

Du skämtar om en man vars syster har blivit mördad?

Jag förstår inte heller att publiceringen skulle vara något att skämta om?

Därav tycker jag att du är vidrigare än mig (därmed inte sagt att jag inte är vidrig)

Men håll dig till att leka dina mafialekar Jennez, ser inte att du skulle kunna bli mer skadad än du redan är.

(nej, jag kan inte släppa det)

Det var ett klavertramp som var helt mitt eget fel. Jag lämnade öppet för allehanda tolkningar och det blev som det blev. Jag har bett om ursäkt och du tror väl ändå inte att jag menade allvar?

För övrigt är jag lite inne på linjen att namn både får och skall publiceras om det är av intresse för allmänheten. Att det här är/var av intresse för allmänheten står väl helt klart ändå. Om det sedan är tillräckligt för att motivera publicering är en annan femma.

Dessutom var det den uslaste straffen i fotbollssveriges historia.

Länk till kommentar

rent allmänt tycker jag man kan bojkotta alla svenska tidningar i tidningsutgåva. de har lågt innehåll, finns samma på nätet och på nätet är det miljövänligt.

enda tidningen jag läser är Time. den har vettiga artiklar. så säg upp er prenumeration på aftonbladet, gp, sydsvenska dagbladet eller vad ni nu läser och beställ Time istället.

Du kan väl knappast, med befog, påst att DN och SvD är dåliga nyhetskällor?

Länk till kommentar

Vad är värst?

På vilket sätt är kritiken relaterad? Får man bara kritisera det som är värst? Varför ska man kritisera multinationella företag när Robert Mugabe är värre?

Jag håller iofs med om att problemet är inte kvällstidningarnas etik utan att folk efterfrågar skiten.

Länk till kommentar

Tragiskt vad som hänt H.Milds syster eller vad det var. Patetiskt att Blowittfans plötsligt börjar bry sig om bojkotta media fram och tillbaka. Ni hade aldrig brytt er annars. Påstå inte att ni hade det heller. Givetvis ska en stor nyhetstidning som tjänar pengar på att vara först med nyheter även skriva om detta. Tyvärr så tar ibland folk skada utav det,men det är tyvärr nackdelen utav att vara "känd".

Om Doyles syster hade dött så hade givetvis det stått i varenda pokertidning oxå..

Länk till kommentar

Lite beroende på vilka exempel man väljer skulle nog denna kommentar kunna anses vara värre än Jennez. Dessutom tror jag den stora skillnaden mellan dessa kommentarer ligger i att Jennez skämtade...

Gällande Topic:

Jag kan förstå att vissa vill bojkotta Aftonbladet.

Jag har mycket svårt att förstå varför just detta skulle vara den utlösande faktorn för en bojkott av Aftonbladet. Det känns lite som att man skulle gå ut och motivera en bojkott av Shell med argumentet att de varit delaktiga i någon priskartell, eller Altria för att de inte använder miljövänligt papper i sina cigaretter...

Länk till kommentar

På vilket sätt är kritiken relaterad? Får man bara kritisera det som är värst? Varför ska man kritisera multinationella företag när Robert Mugabe är värre?

Jag håller iofs med om att problemet är inte kvällstidningarnas etik utan att folk efterfrågar skiten.

Agree, det var väl inte särskilt relaterat.

Länk till kommentar

Nej, det är faktiskt troglodyten som författade textens problem. Det här är sjukt uppenbart. Omöjligt att resonera fel om.

Hur som helst, jag bojkottar av princip inte medier som avlönar Åsa Linderborg.

Någon måste ju ge allmosor till varelser (att kalla henne en individ vore att förolämpa mänskligheten) som är så hjärnskadade och defekta att de inte kan ta hand om sig själva.

"http://www.aftonbladet.se/kultur/huvudartikel/article287729.ab

"Ett par gånger i veckan skriver läsare till mig att jag är en fitta. ”Kommunistfitta”, ”sossefitta”, ”vänsterfitta”, ”cp-fitta”, ”kärringfitta”, ”hjärndöd svinfitta”. Eller någons hora: ”Stalinhora”, ”Palmehora”, ”Saddamhora”. Några anser att jag ”hotar demokratin” och därför borde ”flytta till Kuba”. En annan meddelar att jag har ”intelligens som understiger en 12-årings”. Flera tror att jag skulle vara mindre ”aggressiv” om jag ”nån gång fick smaka lite kuk”.

Oknullad arg vänsterfitta. Sån är du!"

Hmm, skrev du mycket mail i maj 2005 cleburne?

Länk till kommentar