tatorke Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Mest intressanta tråd jag nånsin läst. Bra inlägg från alla håll o kanter! Skojar ni eller? Kärlek går självklart före poker!!! Jag tror de flesta kvinnor inte finner det speciellt sexigt eller normalt med en kille som inte vill jobba utan istället sitter hela nätterna grindar poker i kallingarna framför datorn. Jag tror nog kvinnor tänder till mer av att man kommer hem i en snygg kostym efter jobbet och prata om saker som hänt, än sitta lyssna på en nyvaken snögubbe(kl 16:00) som gnäller över alla vidriga badbeat han fått. LOL -- Bubba - Vi tänker exakt likadant, vart lite kär där ett tag men kom sedan på jag är straight. Tror folk spelar poker för dom är beroende (*host*). Btw kärlek krossar/äger/dominerar/utklassar poker. Citera
hetental Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Mest intressanta tråd jag nånsin läst. Bra inlägg från alla håll o kanter! LOL -- Bubba - Vi tänker exakt likadant, vart lite kär där ett tag men kom sedan på jag är straight. Tror folk spelar poker för dom är beroende (*host*). Btw kärlek krossar/äger/dominerar/utklassar poker. huvudet på spiken där Citera
kompiserik Postad 9 November , 2007 Rapport Postad 9 November , 2007 Jag väljer kärleken framför pokern. Hade dock redan börjat minskat på mina pokersessioner innan jag träffade min älskling. Förstår att många har svårt att välja då båda sakerna är så tidskrävande. Men som jag ser det ligger jag hellre framför min gamla TV med den jag älskar än att jag sitter ensam framför den allra nyaste TV-modellen. Citera
Gäst Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Tråden handlade ju om huruvida man spelar poker för kärleken till spelet eller enbart för pengarna. Det är väl i de flestas fall en kombination, i alla fall för mig. Jag skulle ju absolut inte spela poker om det enbart fanns playmoneybord men jag skulle heller inte spela om jag tyckte det var jättetråkigt. OP säger att man inte blir lyckligare av att köpa de senaste prylarna och det stämmer i mitt fall oxå. MEN jag blir enormt mkt lyckligare av att inte behöva oroa mig för hur jag ska överleva varje månad. För ett par år sen hade jag och tjejen det jävligt tufft ekonomiskt (mest för att jag hade ett jobb med enbart provision som inte gav särskilt mkt och hon pluggade) och det tärde väldigt mkt på oss. Både på oss som individer men kanske främst på förhållandet. Att slippa den känslan är imo så enormt mkt skönare än att ha möjligheten att kunna köpa både X-box 360 och PS3. Citera
Emil Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Vad trevligt med så ”civiliserade” och dessutom ”upplysta” inlägg. Verkligen W-O-R-D! Jag är uppväxt tillsammans med CarlDenStore i ett utsatt område med mycket arbetslöshet, invandrare, alkolism, droger och kriminalitet. Förmodligen vad vissa personer här skulle kalla; bland ociviliserade och oupplysta människor! Men vad vet egentligen universitetsstuderande över och medelklasskids om det? Som dagbokens ägare själv skrev om sin svarttaxiförare ”Fy fan vad vi lever i olika världar”, som att det var en nyhet för oss att såna här personer existerar när vi växt upp med dem. Var det någon som sa upplyst…? Carl är en smart men naiv ung grabb (19 år!) som råkar vara bra på poker och har därför gjort en snabb personlig klassresa. Han tjänar förmodligen bättre än vad hela kvarteret vi ursprungligen kommer ifrån gör tillsammans. Dock är Carl fortfarande samma kille, med samma polare. Fast med pengar! Det hedrar honom! Märkligt att ni utan att veta ett skit om Carl gärna raljerar över vilken bonde Carl är och hur patetiskt det är att sitta med sina gamla polare i Falun och dricka helrör. Hade det varit mer upplyst och civiliserat att göra det på Stureplan med brats eller bland likasinnade universitetsstuderande på en nation i Uppsala? Vad folk gör med sina pengar skiter jag i. Angående beskrivningen om den sk. Al-Qaida chauffören är det bara ett misslyckat försök av Carl att vara rolig eftersom det är en jargong som inte är speciellt politiskt korrekt bland medelklasskids (som ironiskt nog ofta knappt känner en invandrare). Har man egna blattepolare är man van att ingen lägger något värde i såna innehållslösa kommentarer. Det är också naivt av Carl att tro folk ska förstå det eftersom det är en realitet att personer i Sverige, som sagt, lever i väldigt olika världar... och är mer eller mindre upplysta. Hade han skrivit att svarttaxichauffören påminde om en ledare för Nationaldemokraterna (nassesvin) hade det däremot varit roligt, kanske till och med upplyst. Annars verkar det vara en trevlig dagbok så lycka till i era upplysta, oupplysta, civiliserade eller ociviliserade liv! Punkt. Mvh David lol så uppenbart att det är carldenstore själv som skrivit.. EDTI: Detta inlägg har fått sig en åthutning då det är totalt OT och även skulle kunnas klassas som uppvigling. Citera
Fetto Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Men hörru Farsan nu får du lägga av va? Citera
ManOuchi Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Sitter här på efterfyllan och känner mig ganska insiktsfull. Haft några sega dagar och tappat 4k. Ingen fara alls, men lite småsegt. Skrev i min DB att jag önskade att nån bara kunde ge mig 5milj så jag slapp hålla på med den här skiten. Det jag undrar är: Är det verkligen så? Det är svårt att analysera sig själv. Jag vet ärligt talat inte hur mycket som styrs av kärlek till poker (och allt vad det innebär med community, skill, idoldyrkan osv), och hur mycket som styrs av det rent ekonomiska. Vill man bara bli rik eller handlar det lika mycket om känslan att kunna dominera ett bord med hög insats/ duktiga spelare? Vill man trygga sin framtid eller kunna fyrbetta skiten ur äckliga nits? Det är fan lätt att bli vilsen i den här världen. Vad vill man egentligen? Ur min egen synvinkel så känns det i tunga perioder som att jag endast gör det för pengarna, medan det är ganska sekundärt i nedförsbackarna. Sorry för skev meningsbyggnad o liknanade, shotsen är billiga på nationerna Men skulle vara intressant hur ni andra ser på det. SHOW ME THE MONEYYY!!!!!!!!!!!!! Citera
ManOuchi Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Jag har varit både ”fattig” och ”rik” i mitt liv. Med ”fattig” menar jag studentfattig då alltså, har aldrig missat hyran eller så men åtminstone så pass att man måste tänka på exakt varenda grej man köper. Nu när man har det mycket bättre ställt är det i alla fall en sak mindre att tänka på. Jag blir inte heller övermåttan lycklig av att handla saker men jag blir faktiskt glad när jag tänker på hur illa man kunde ha haft det. Hade man kört av vid fel avtagsväg hade man kanske städat på ngt bibliotek idag, vad vet jag? Tänker jag så blir jag lycklig. Iofs inte över att man har pengar, mer för att jag slipper vara utan pengar. Enough svammel nu. Tillägg: Jag blir iaf lyckligare av att kunna resa med flickvännen och av att slippa bekymra mig för pengar. Är väll olika från person till perosinen har själv otroligt svårt med tiltanfdet men har aldrig levt så bra spom jag gjort den senaste tiden men nu är jag gul men uppskattar ändå tiden jag haft och vet att den kommert igenhar gjort det jag vertart och då har en sten försvunnit freån min axel så lev och njut och tänki inte på cashen du har ju en brud bjud henner på en resa och få lite andrr persdpektiv på sakerna skuller välja kärlekn förstr alltid men vaarför inte båder ha kaken och ärta den? Citera
ManOuchi Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Tråden handlade ju om huruvida man spelar poker för kärleken till spelet eller enbart för pengarna. Det är väl i de flestas fall en kombination, i alla fall för mig. Jag skulle ju absolut inte spela poker om det enbart fanns playmoneybord men jag skulle heller inte spela om jag tyckte det var jättetråkigt. OP säger att man inte blir lyckligare av att köpa de senaste prylarna och det stämmer i mitt fall oxå. MEN jag blir enormt mkt lyckligare av att inte behöva oroa mig för hur jag ska överleva varje månad. För ett par år sen hade jag och tjejen det jävligt tufft ekonomiskt (mest för att jag hade ett jobb med enbart provision som inte gav särskilt mkt och hon pluggade) och det tärde väldigt mkt på oss. Både på oss som individer men kanske främst på förhållandet. Att slippa den känslan är imo så enormt mkt skönare än att ha möjligheten att kunna köpa både X-box 360 och PS3. Bra inläägg håller med dig till 100 % Citera
Kape Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 70% Pengar och 30% Spelglädje (Online) Från början var det riktigt roligt även på playmoney och alla stakes var underhållande. Nu är det pengarna som lockar även om man ibland blir sugen att lira lite bara för nöjes skull. 30% Pengar och 70% Spelglädje (Turnering Live) Det har svängt lite, när jag lirade knektöppning och 5-korts stöt med polarna i ungdomen var det lika mycket intäktsmöjligheter som tidsfördriv. Nu är livespel i stort sett bara underhållning även om lite större inköp/vinstmöjligheter gör att pengarna spelar betydligt större roll. Citera
boman Postad 10 November , 2007 Rapport Postad 10 November , 2007 Online 100% $$ 0% Kärlek Live 100% $$ 100% Kärlek Citera
Recommended Posts