freshmeat Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Har bara spelat i några månader nu och med hjälp av shasta-borden samt div. no-deposit bonusar skrapat ihop en rulle på hela 74$ :shock: . Inte mycket till världen men jag har alltså inte själv satt in en egen krona på pokern. Hittills har jag mest slaskat runt på låga sngs men har nu bestämt mig för att börja spela cash game. Jag har funderat ett tag på var jag ska börja, 2NL eller gå direkt till 5NL med en något underdimensionerad bankrulle. Kom hur som helst fram till att jag hoppar direkt till 5NL. Men visar det sig gå åt h-vette blir jag tvungen att kliva ner till 2NL. Dock inte förens jag är nere vid 20 inköp på 2NL, dvs 40$. Målet med dagboken är att jag ska få lite mer struktur på spelandet och bli en bättre spelare. Men viktigast av allt är att inte gula. Eftersom jag inte tänkt fylla på rullen av mina egna pengar måste jag undvika en gulning till 100%. Hur detta ska gå får vi se med alla tomtar som finns på denna nivå. Förhoppningsvis kommer jag hitta mina läckor innan alla dollars runnit iväg. Tänkte dra igång redan nu och har precis smällt upp ett 5NL-bord... Återkommer med resultat och kanske några HHs om det är något jag undrar över. Citera
AAAKK574821 Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 en liten varing för cash games. det kan vara lätt att vinna. och gå lika fort att förlora hela bankrullen. på grund av tilt och går så snabb att fylla på nya pengar. en dagen vinner du. och nästa förlorar du. (cashgames) sngs tar 45-60 min.... och det är inte så svårt att sluta i top3 (10 spelare) ha tålamod vänta på bra kort. och förlorar man första sngs kan man ta en paus en timme eller så. det är svårt cashgames. man fyller på nya pengar och man vill vinna tillbaka snabbt. och då förlorar man mer. man blir tjurskallig och eldar av hela bankrullen. har du kolla på High Stakes Poker ? eller någon annan cashgame show ? kolla på thegame senare på kanal5 i höst (första cash game show på kanl5) om du ska testa cashgames borden. andvänd då bara 1-5 procent av din bankrulle vid inköp och max 5 procent och sätt gräns på hur många inköp som max 3-5. och gräns på hur mycket du kan förlora på en dag. som 1$ (om du spelar limit holdem med 0.20 inköp) ett tips är att testa med minsta inköp. (du förlorar inte så mycket) det bästa av ett 0.20 inköp slutade på 3.40$ när jag lämnade bordet och ett bord med 10 spelare (kan du vänta längre på bra kort) med 6 spelare måste spela fler kort och sämre kort. det är bra/plus att du börjar här (innan du kastar över cashgamesborden) ny spelare blir lätt uppäta av sharks på cashborden. har man flyttväst mm (kunskap mm) så blir det mycket trevligare. så drunkar man inte vid första försöket har du läst boken Winning Low Limit Hold'em av Lee Jones ? ------------------------------------------ Vad boken innehåller: Boken kan delas upp i tre delar. Första delen börjar med att beskriva pokerns mest grundläggande delar, några enklare råd som varje pokerspelare bör ha i bakhuvudet, samt en inblick i pokerns matematik. Kapitlet avslutas med ett quiz (frågesport) där du får svar på om du verkligen förstått kapitlets innehåll. I andra delen går Lee Jones in på själva spelet. Hur varje runda bör spelas beroende på position och kort. Han går också in på check-höjningar, gratiskort och annat väsentligt. Lee får in förvånansvärt mycket i kapitlet och som nybörjare finner man viktiga lärdomar i precis vartenda stycke. I den tredje och sista delen tar Lee upp saker så som bluffen, semi-bluff och money management. Boken avslutas i sedvanlig nybörjaranda med ett lexikon och pokertermer samt rekommendationer till vilka böcker man bör läsa efter denna. Citera
Dead-Inside Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Skit i ovanstående? CG > SNG. Dessutom är CG lite roligare poker imo, eftersom SNG är ytterst hand-modell-baserat för vinster. Men till de jag ville ha sagt, se till att inte spela över din rulle. Skulle väl säga *minst* 10 inköp, man ska helst ha 30 och när du är ny som du är får du väl ränka med lite större varians och kanske försöka ha en ändå större rulle för de nivåerna du håller till på. Tror NL5 är en bra plats att börja på. Mitt råd till dig är att läsa HHs både här och på t.ex. http://www.flopturnriver.com och sen absorbera allt som har med poker att göra. Kom ihåg bara att allt inte är rätt spel bara för att nån säger att det är så GL i pokervärlden Edit: Läste lite mer i ovanstående inlägg, de som talas om CGs är bra råd. De bör gå att få tag i E-books om poker btw, ett litet tips på det. Citera
freshmeat Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Postad 5 September , 2007 Jahap, det var det. Gick +-0 ganska länge men lyckades förlora en all in efter ett tag. Hade KK på knappen och hamnar heads up mot en spelare som har spelat lite halvgalet innan. Floppen kommer upp i regnbåge med div. skräpkort. Ingen fara för färg eller stege höjer friskt och han går all in . Har sett han göra det flera gånger innan och blixtsynar (hehe enkla dollars)... Självklart träffar han sin färg med en runner runner. Efter detta höll jag mig till stenhård ABC-poker och kom ut med +0.48$. En hand jag undrar lite över: No-Limit Hold'em, $0.05 BB (5 handed) SB ($10.24) BB ($4.25) Hero ($5.30) MP ($8.88) Button ($3.83) Preflop: Hero is UTG with , . Hero raises to $0.25, MP calls $0.25, 3 folds. Flop: ($0.57) , , (2 players) Hero bets $0.75, MP calls $0.75. Turn: ($2.07) (2 players) Hero checks, MP bets $0.5, Hero ??? Tror först att han träffat sin kung åtminstonde när han synar mig på floppen, men hans mesbet på turn säger mig något helt annat. Är det fold eller ska jag beta han ur stolen? Edit: MrPitBull: Jo limit och sngs är helt klart snällare mot bankrullen, fast lite tråkigare spel. Ang. böcker så har jag hittat de flesta, men hur mycket får jag ut av att läsa limitböckerna (tänker på de populära böckerna small stakes holdem och den Lee Jones skrev) när jag ska spela NL? Citera
freshmeat Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Postad 5 September , 2007 en liten varing för cash games.det kan vara lätt att vinna. och gå lika fort att förlora hela bankrullen. på grund av tilt och går så snabb att fylla på nya pengar. en dagen vinner du. och nästa förlorar du. (cashgames) sngs tar 45-60 min.... och det är inte så svårt att sluta i top3 (10 spelare) ha tålamod vänta på bra kort. och förlorar man första sngs kan man ta en paus en timme eller så. det är svårt cashgames. man fyller på nya pengar och man vill vinna tillbaka snabbt. och då förlorar man mer. man blir tjurskallig och eldar av hela bankrullen. har du kolla på High Stakes Poker ? eller någon annan cashgame show ? kolla på thegame senare på kanal5 i höst (första cash game show på kanl5) om du ska testa cashgames borden. andvänd då bara 1-5 procent av din bankrulle vid inköp och max 5 procent och sätt gräns på hur många inköp som max 3-5. och gräns på hur mycket du kan förlora på en dag. som 1$ (om du spelar limit holdem med 0.20 inköp) ett tips är att testa med minsta inköp. (du förlorar inte så mycket) det bästa av ett 0.20 inköp slutade på 3.40$ när jag lämnade bordet och ett bord med 10 spelare (kan vänta längre på bra kort) med 6 spelare måste spela fler kort och sämre kort. det är bra/plus att du börjar här (innan du kastar över cashgamesborden) ny spelare blir lätt uppäta av sharks på cashborden. har man flyttväst mm (kunskap mm) så blir det mycket trevligare. så drunkar man inte vid första försöket Haha va? 10/10 Citera
AAAKK574821 Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 visst kan du spela NL man behöver en större bankrulle vid NL och det är mer bluffar vid NL. kolla först hur de spelar innan du sätter dig vid bordet vem bluffar vem synar med skitkort vem synar med ett par till rivern och kolla hur de spelar (de som vinner - hur de spelar) börja på de lägsta borden. alla måste börja någonstans. man vill inte förlora hela bankrullen på en dålig kväll kolla filmer på youtube sök på pokerstars NL / Poker NL / NL / Holdem NL Citera
AAAKK574821 Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 erik123 började med limit. han har tjänat 10 miljoner online han spelar nu NL han började innan det fanns pokersidor med grafik. 97/98 Citera
Recommended Posts