Softish Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 När jag länge har suttit och väntat på en bra hand och jag äntligen får den samt en excellent träff så blir jag istället orolig för att den andre ska lägga sig på rivern. Jag går därför sällan all in (mest då den andre pushar på). Särskilt mot bra spelare som har koll på stegmöjligheter och annat. Igår fick jag kåk mot en spelare som troligtvis sökte och fick in färgen. Trots det så var jag dum nog att betta 50 euro på 2/4-nivån mot en spelare som bara hade 150 kvar eftersom jag trodde att han skulle förstå att jag hade kåk då bordet parade sig på rivern (hade bettat hårt på turn). Men han blixtsynade utan minsta tvekan . Hur brukar ni förhålla er till det här med all in och oron för fold när ni har en solklar vinnarhand? Är det inte bättre att vinna 75 eller 100 av en stack på t ex 300 än risken för att helt gå miste om betalning på rivergatan? Jag vet att det beror på vilken spelare man möter och vad han kan ha men hur resonerar ni generellt och brukar ni också vara oroliga för fold? Citera
Chillarn7 Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Är det inte bättre att vinna 75 eller 100 av en stack på t ex 300 än risken för att helt gå miste om betalning på rivergatan? Helt rätt, det är bättre eftersom du får mer betalt för din hand. Du bör värdebeta river de gånger du tror dig ha den bästa handen och inte bara gå all in när du vet att fi har en sämre hand. Har du kåk, set eller vad du nu kan ha och potten är $100 dollar så går du självklart inte all in med $120 bara för att du vet att du har den bästa handen och hoppas på att fi synar. Sätter du fi på par eller något liknande kommer han troligtvis inte syna din all in och därför bör du värdebeta mindre, t.ex $35, så att fi synar och du får maximalt betalt för din hand på river. Citera
honest99 Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Enligt Sklansky är det ofta bra med ett räjlt bet när man har the nuts. Hoppas att motståndaren har färg helt enkelt. Det lönar sig i längden. Citera
Softish Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 Helt rätt, det är bättre eftersom du får mer betalt för din hand. Du bör värdebeta river de gånger du tror dig ha den bästa handen och inte bara gå all in när du vet att fi har en sämre hand. Har du kåk, set eller vad du nu kan ha och potten är $100 dollar så går du självklart inte all in med $120 bara för att du vet att du har den bästa handen och hoppas på att fi synar. Sätter du fi på par eller något liknande kommer han troligtvis inte syna din all in och därför bör du värdebeta mindre, t.ex $35, så att fi synar och du får maximalt betalt för din hand på river. Jo så är det förstås men jag är ofta lite överdrivet ängslig för att fi (varför heter det fi?) ska förstå vad jag har. I fallet jag beskrev då han fick in färgen så borde jag ha gått all in eftersom han var potcommited och just hade fått in den färg han hade jagat. Det är oftast då jag är trött som jag spelar fel på rivern för då är man ju inte särskilt fokuserad plus att trötthet brukar skapa osäkerhet. I vilket fall så är jag mer benägen att gå all in på lägre nivå där många spelare inte är tillräckligt uppmärksamma. På 2/4 är de ofta misstänksamma. Citera
Jerico Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Låter inte riktigt som att 2/4 är en nivå för dig om du brottas med såna här fundementala problem... Citera
honest99 Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 (varför heter det fi?) Feministiskt Initiativ Citera
Softish Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 Låter inte riktigt som att 2/4 är en nivå för dig om du brottas med såna här fundementala problem... Nej du har nog ärligt talat rätt . Det är många skickliga proffs som spelar på den nivån och de är svåra att få en all in syn av såvida de inte leder. Citera
Softish Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 Feministiskt Initiativ Inte fienden då? (eller är det samma sak?) Citera
stackbrat Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Nej du har nog ärligt talat rätt . Det är många skickliga proffs som spelar på den nivån och de är svåra att få en all in syn av såvida de inte leder. Var det där en levling? I just dont get it. Citera
Rooney Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Var det där en levling? I just dont get it. Allt annat vore ju otroligt Citera
Chillarn7 Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Inte fienden då? (eller är det samma sak?) Ja, fi står för Fiende. Citera
tamtaram Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Det är tydligt att du spelar alldeles för högt. Citera
Tottyville Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 När jag länge har suttit och väntat på en bra hand och jag äntligen får den samt en excellent träff så blir jag istället orolig för att den andre ska lägga sig på rivern. Jag går därför sällan all in (mest då den andre pushar på). Särskilt mot bra spelare som har koll på stegmöjligheter och annat. Igår fick jag kåk mot en spelare som troligtvis sökte och fick in färgen. Trots det så var jag dum nog att betta 50 euro på 2/4-nivån mot en spelare som bara hade 150 kvar eftersom jag trodde att han skulle förstå att jag hade kåk då bordet parade sig på rivern (hade bettat hårt på turn). Men han blixtsynade utan minsta tvekan . Hur brukar ni förhålla er till det här med all in och oron för fold när ni har en solklar vinnarhand? Är det inte bättre att vinna 75 eller 100 av en stack på t ex 300 än risken för att helt gå miste om betalning på rivergatan? Jag vet att det beror på vilken spelare man möter och vad han kan ha men hur resonerar ni generellt och brukar ni också vara oroliga för fold? Seriöst killen. Det är andra inlägget jag läser av dig på två dagar nu. Det ena värre än det andra. Det är uppenbart att du spelar på en nivå långt över din kapacitet. Dessutom borde du lära dig hur man placerar ut punkter och kommatecken i en text. Men för att svara så konstruktivt jag kan på ditt inlägg så kan jag säga som såhär. Vad du ska beta i olika lägen handlar om vad motståndaren har för hand mer än vad du har för hand. Sätter du din motståndare på färg och du klonkar in kåken på rivern så kan du förmdoligen vänta dig en syn om du trycker in degen. Är bordet dubbelparat och du spelar aggressivt hela vägen och du tror att din motståndare får in en flush på rivern... ja då kanske sannolikheten är mindre att han betalar av en allin? Ganska simpelt. Du måste helt enkelt lära dig att placera motståndaren på en möjlig HD. (Harley Davidsson) Mvh Citera
the_bean Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Man måste balansera spelet med att bluffa missade drag om man ska få betalt av tänkande fi. Därför jag spelar NL20. Citera
vetgirig Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Betar man alltid en tredjedels pott då man har nötterna och hela potten när man bluffar så är det väldigt enkelt för motståndarna att veta när de skall lägga sig och när de skall syna. Så när du har nötterna beta som om du bluffar - så synar motståndarna dig och när du bluffar betta som du har nötterna så lägger motståndarna sig. Men då lär sig motståndarna snabbt att du gör tvärt om och gör själva tvärt om! Man måste därmed beta lika mycket när man har det och när man bluffar - så motståndarna inte vet var man har. Annars lär sig motståndarna när du bluffar och när du har bra kort - så de vet om de skall syna eller ej. Citera
HataB2B Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Som tillägg till vad vetgirig skriver så är det ju också relevant att fienden efter ett tag tröttnar på att slänga sig för att det är dyrt att se rivern och trycker in synknappen... Förhoppningsvis händer det när du inte bluffar. Citera
bossbaver Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 möjlig HD. (Harley Davidsson) ... jag som trodde det betydde Hjärter Dam... Citera
Softish Postad 6 September , 2007 Författare Rapport Postad 6 September , 2007 Var det där en levling? I just dont get it. Översätt ordet levling så kan jag kanske svara. Citera
Softish Postad 6 September , 2007 Författare Rapport Postad 6 September , 2007 Seriöst killen. Det är andra inlägget jag läser av dig på två dagar nu. Det ena värre än det andra. Det är uppenbart att du spelar på en nivå långt över din kapacitet. Dessutom borde du lära dig hur man placerar ut punkter och kommatecken i en text. Bedöm inte min kapacitet vid borden innan du ens har sett mig spela en gång och jag anser att mina inlägg är relevanta (tror många känner igen sig). Det finns gott om tråknissar som anser att alla inlägg ska följa en standardmall, ve den som skriver "ovanliga" frågeställningar. Besser-wissermentalitet genomsyrar verkligen pokerforumen. För övrigt har jag uppenbarligen haft bättre svenskalärare än dig. Ge gärna exempel på vad jag har skippat punkter? Kommatecken är nuförtiden inte lika viktigt som de var förr. Citera
Softish Postad 6 September , 2007 Författare Rapport Postad 6 September , 2007 Betar man alltid en tredjedels pott då man har nötterna och hela potten när man bluffar så är det väldigt enkelt för motståndarna att veta när de skall lägga sig och när de skall syna. Så när du har nötterna beta som om du bluffar - så synar motståndarna dig och när du bluffar betta som du har nötterna så lägger motståndarna sig. Men då lär sig motståndarna snabbt att du gör tvärt om och gör själva tvärt om! Man måste därmed beta lika mycket när man har det och när man bluffar - så motståndarna inte vet var man har. Annars lär sig motståndarna när du bluffar och när du har bra kort - så de vet om de skall syna eller ej. Det är sant och ett lönande skäl till att ständigt försöka köpa blinds av bb och sb. Jag trodde att någon som brukade köpa blinds och bettade ovanligt högt före floppen (jag var bb och den ende som inte lagt mig). Därför återhöjde jag med 77 och han synade. När floppen kom utan 7 bettade han "överdrivet högt" så jag återhöjde våldsamt och han synade lugnt med med sina ess ända till rivern . Jobbig upptäckt där. Citera
giftermalet Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 läs sklanskys bok om no limit holdem. Den är kanon på att svara på just såna här frågor! Citera
Opteron Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Bedöm inte min kapacitet vid borden innan du ens har sett mig spela en gång och jag anser att mina inlägg är relevanta (tror många känner igen sig). Det finns gott om tråknissar som anser att alla inlägg ska följa en standardmall, ve den som skriver "ovanliga" frågeställningar. Besser-wissermentalitet genomsyrar verkligen pokerforumen. För övrigt har jag uppenbarligen haft bättre svenskalärare än dig. Ge gärna exempel på vad jag har skippat punkter? Kommatecken är nuförtiden inte lika viktigt som de var förr. Parallell: Person1 frågar: Vilket var bäst nu igen? Färg eller stege? Person2 svarar: Du är fisk och borde gå ner i nivå. Citera
Softish Postad 10 September , 2007 Författare Rapport Postad 10 September , 2007 Parallell: Person1 frågar: Vilket var bäst nu igen? Färg eller stege? Person2 svarar: Du är fisk och borde gå ner i nivå. Om du syftar på mig som Person1 har du verkligen fått allt om bakfoten för så dumma frågor har jag verkligen inte ställt. Min tur att beskriva Person3 då (Oberon): Jag skriver stöddiga inlägg för att jag är en trångsint besserwisser. Trevlighet och social kompetens är en bristvara hos åtskilliga skribenter i det här forumet. Citera
honest99 Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Parallell: Person1 frågar: Vilket var bäst nu igen? Färg eller stege? Svaret lyder Färg. Trevlighet och social kompetens är en bristvara hos åtskilliga skribenter i det här forumet. . Citera
JENZOER Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Seriöst, har du inte kolla och kan hantera sådanna situationer har du inte på 2/4 att göra, så enkelt är det. Gör dig själv en tjänst och gå ner i nivå och lär dig spelet ordentligt, alternativt gå mot en säker gulning. Citera
Recommended Posts