Dead-Inside Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Först vill jag börja med att visa handen som fick mig att se honom som mongo. Seat 2: ibetumywife ($60 in chips) Seat 3: pokerzlatan ($59.25 in chips) Seat 5: Fodder_13 ($103.10 in chips) Seat 6: mike_the_cat ($174.20 in chips) VW55 will be allowed to play after the button Fodder_13: posts small blind $0.50 mike_the_cat: posts big blind $1 Hero: sits out ibetumywife: posts big blind $1 *** HOLE CARDS *** ibetumywife: checks pokerzlatan: folds Fodder_13: calls $0.50 mike_the_cat: raises $4 to $5 ibetumywife: calls $4 Fodder_13: calls $4 *** FLOP *** [] Fodder_13: checks mike_the_cat: bets $13 ibetumywife: calls $13 Fodder_13: calls $13 *** TURN *** [] [] Fodder_13: checks mike_the_cat: checks ibetumywife: checks *** RIVER *** [] [] Fodder_13: checks mike_the_cat: bets $26 ibetumywife: calls $26 Fodder_13: folds *** SHOW DOWN *** mike_the_cat: shows [] (a pair of Kings) ibetumywife: shows [] (a straight, Deuce to Six) ibetumywife collected $104 from pot *** SUMMARY *** Total pot $106 | Rake $2 Board [] Seat 2: ibetumywife showed and won ($104) with a straight, Deuce to Six Seat 3: pokerzlatan (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 5: Fodder_13 (small blind) folded on the River Seat 6: mike_the_cat (big blind) showed [] and lost with a pair of Kings ibetumywife tomtar här rätt rejält imo förutom riverbetten som var bra. Han hade säkert synat en turnbet också, han hade ju faktiskt par i 4or... Sen kommer min QQ hand. Readen på killen är redan lite loony, mongo men som visat ovan så vet han iaf lite (T.ex. att man tar betalt när man träffat draget osv). Seat 1: Hero ($94 in chips) Seat 2: ibetumywife ($120 in chips) Seat 3: pokerzlatan ($59.25 in chips) Seat 4: VW55 ($5.50 in chips) Seat 5: Fodder_13 ($104.45 in chips) Seat 6: mike_the_cat ($129.70 in chips) Hero: posts small blind $0.50 ibetumywife: posts big blind $1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero [] VW55 said, "nh" pokerzlatan: folds VW55: raises $1 to $2 Fodder_13: folds Fodder_13 said, "ty" mike_the_cat: folds pokerzlatan leaves the table Hero: raises $4 to $6 ibetumywife: raises $40 to $46 VW55: calls $3.50 and is all-in SOSHHSB joins the table at seat #3 Hero: raises $48 to $94 and is all-in ibetumywife: calls $48 *** FLOP *** [] *** TURN *** [] [] *** RIVER *** [] [] *** SHOW DOWN *** Hero: shows [] (two pair, Queens and Sevens) ibetumywife: shows [] (two pair, Aces and Sevens) ibetumywife collected $174.80 from side pot VW55: mucks hand ibetumywife collected $15.70 from main pot *** SUMMARY *** Total pot $193.50 Main pot $15.70. Side pot $174.80. | Rake $3 Board [] Seat 1: Hero (small blind) showed [] and lost with two pair, Queens and Sevens Seat 2: ibetumywife (big blind) showed [] and won ($190.50) with two pair, Aces and Sevens Seat 3: pokerzlatan folded before Flop (didn't bet) Seat 4: VW55 mucked Seat 5: Fodder_13 folded before Flop (didn't bet) Seat 6: mike_the_cat (button) folded before Flop (didn't bet) Jag motiverar synen (som f.ö. gjordes efter lång betänketid) med att hans överbet inte var jättetrovärdig. Satte han på 55-AA, AKs/o, AQs/o. Blev givetvis besviken att han faktiskt hade AA, men jag vill mest veta om de kan ligga någon sanning bakom min tankegång i övrigt, om de kan vara rätt att syna i vissa lägen liknande det här eller om de var rent tomteri? Running hot annars inatt utöver denna och en till hand där jag dock badbeatades Citera
Sylwester Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Vilken jävla rubrik. Hur gammal är du? Citera
_zed_ Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Först: Ta inte med resultatet av handen i din post!!!!!!! ibetumywife tomtar här rätt rejält imo förutom riverbetten som var bra. Han hade säkert synat en turnbet också, han hade ju faktiskt par i 4or... Sen kommer min QQ hand. Readen på killen är redan lite loony, mongo men som visat ovan så vet han iaf lite (T.ex. att man tar betalt när man träffat draget osv). Jag fattar inte riktigt din analys... det som var tomtigt med hans syn pre- och postflopp är att han är short. Att han hade synat turn också kan du väl inte veta, och att då dra slutsatsen att han är mongo känns lite märkligt. Det du inte tycker är tomtigt är hans "riverbet", men du ger han cred för att han tar betalt när ha sätter draget???? Han synar ju bara river! Seat 1: Hero ($94 in chips) Seat 2: ibetumywife ($120 in chips) Seat 3: pokerzlatan ($59.25 in chips) Seat 4: VW55 ($5.50 in chips) Seat 5: Fodder_13 ($104.45 in chips) Seat 6: mike_the_cat ($129.70 in chips) Hero: posts small blind $0.50 ibetumywife: posts big blind $1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero [] VW55 said, "nh" pokerzlatan: folds VW55: raises $1 to $2 Fodder_13: folds Fodder_13 said, "ty" mike_the_cat: folds pokerzlatan leaves the table Hero: raises $4 to $6 ibetumywife: raises $40 to $46 VW55: calls $3.50 and is all-in SOSHHSB joins the table at seat #3 Hero: raises $48 to $94 and is all-in ibetumywife: calls $48 *** FLOP *** [] *** TURN *** [] [] *** RIVER *** [] [] *** SHOW DOWN *** Hero: shows [] (two pair, Queens and Sevens) ibetumywife: shows [] (two pair, Aces and Sevens) ibetumywife collected $174.80 from side pot VW55: mucks hand ibetumywife collected $15.70 from main pot *** SUMMARY *** Total pot $193.50 Main pot $15.70. Side pot $174.80. | Rake $3 Board [] Seat 1: Hero (small blind) showed [] and lost with two pair, Queens and Sevens Seat 2: ibetumywife (big blind) showed [] and won ($190.50) with two pair, Aces and Sevens Seat 3: pokerzlatan folded before Flop (didn't bet) Seat 4: VW55 mucked Seat 5: Fodder_13 folded before Flop (didn't bet) Seat 6: mike_the_cat (button) folded before Flop (didn't bet) Jag motiverar synen (som f.ö. gjordes efter lång betänketid) med att hans överbet inte var jättetrovärdig. Satte han på 55-AA, AKs/o, AQs/o. Blev givetvis besviken att han faktiskt hade AA, men jag vill mest veta om de kan ligga någon sanning bakom min tankegång i övrigt, om de kan vara rätt att syna i vissa lägen liknande det här eller om de var rent tomteri? Running hot annars inatt utöver denna och en till hand där jag dock badbeatades Han cappar efter raise+3bet från 2 fi... som bäst är du nog uppe mot AK. Det är nog läge att lägga här utan mer read att fi är aggrotomte än du beskriver ovan. Citera
Fido Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Att kalla honom tomte efter den första handen är ju det som kostar dig hela stacken. Visst, att syna 34s direkt efter 4bb-bet är ju lite vågat. Men om han är säker på AA/KK så finns ju goda chanser att stacka vid bra träff. Så floppar han OESD med backdoor flush - på en bräda där FI lär vara tom. Solklar syn! Turn blankar, men den checkas ju ner... vilket sätter tomten till att vara KK, inte 43. River sätter stegen, men färgen kommer. Så när preraisaren bettar så kan han ju inte annat än syna, att raisa med en kille bakom är lite farligt med färgen på bordet. Så syn - och seger. Inte SÅ tomtigt. Däremot tror jag sällan eller aldrig det är rätt att syna en AI med QQ. Ställa måhända, men inte syna. Det går ju om det är en megafisk som ställer ALLA händer. Men inte i det här läget. Citera
Hume Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Att kalla honom tomte efter den första handen är ju det som kostar dig hela stacken. Han postade UTG, tror det är ganska safe att förutsätta att han är kass. Däremot verkar han vara passiv om man kollar på hur han spelar första handen och kassa passiva spelare gör inte minraise/jättestor 4bet med något som är sämre än QQ. Citera
strater Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Han postade UTG, tror det är ganska safe att förutsätta att han är kass. Däremot verkar han vara passiv om man kollar på hur han spelar första handen och kassa passiva spelare gör inte minraise/jättestor 4bet med något som är sämre än QQ. lol på tråden tomten är inte direkt han menmen... iaf, han postar iväg EN HEL BB utg sh och det är pga det ganska safe att förutsätta att han är kass? skum logik, aldrig sett den förut faktiskt han kanske bara är såpass grym att han ansåg att han kunde outplaya dom andra så det skulle bli värt det? iiiiaf, tycker väl det är ganska given raise på river egentloigen av han i hand1, inte direkt så att han kan folda short som han är iaf... Citera
Hume Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 lol på tråden tomten är inte direkt han menmen... iaf, han postar iväg EN HEL BB utg sh och det är pga det ganska safe att förutsätta att han är kass? skum logik, aldrig sett den förut faktiskt han kanske bara är såpass grym att han ansåg att han kunde outplaya dom andra så det skulle bli värt det? iiiiaf, tycker väl det är ganska given raise på river egentloigen av han i hand1, inte direkt så att han kan folda short som han är iaf... Om han/du tror att det är +ev att posta UTG har han/du en galet felaktig syn på sin edge. Citera
Hume Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Lolol, såg precis hans stackstorlek i första handen och att det var 4-handat. Känns surrealistiskt att det finns folk som tycker att hans spel i den handen inte skulle räcka för att stämpla han som fisk. Citera
strater Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Lolol, såg precis hans stackstorlek i första handen och att det var 4-handat. Känns surrealistiskt att det finns folk som tycker att hans spel i den handen inte skulle räcka för att stämpla han som fisk. det är det nog ingen som inte gör, frågan är väl bara om inte OP genom sitt resonemang och genomgång av hand1 och skapande av tråd verkar lite tomtig också ^^ Citera
Rebonius Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Däremot tror jag sällan eller aldrig det är rätt att syna en AI med QQ. Snälla? Om du verkligen tror att det är så rekommenderar jag dig att aldrig mer spela HU , Sit and Go eller MTT mer. Citera
smidig Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 när han höjjer till 46, hur kan då då sätta honom på en hand (känns mer som ett dåligt barry move, ingen misshandlar väll AA så?) och varför just 55-AA inte 22-44? Dessutom så 4 bettar han dig preflop. Citera
Dead-Inside Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 Min rubrik blev ändrad, men den första var värre. Anyway, jag är väl medveten om att jag skulle kastat handen, men de ligger väl lite sanning bakom det jag tror ändå? Och de finns väl fall där det är rätt? Jag menar NÅN måste väl gjort den här synen i liknande lägen och FI har vänt upp 55-JJ? Får tacka för alla åsikter i tråden f.ö. Citera
Recommended Posts