decoy Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Här kommer en ovanlig hand. Det hör ju inte till vanligheterna att man floppar en kåk. Ännu ovanligare är väl att floppa en kåk utan att ha PP. Den typen av kåk är ofta knepig att spela, i vart fall om den består av låga kort. ***** Hand History for Game ***** $200 NL Texas Hold'em Seat 3 is the button Total number of players : 9 Seat 1: The ( $513.96 ) Seat 2: ku ( $364.89 ) Seat 3: orven94 ( $164.75 ) Seat 4: konorr ( $394.7 ) Seat 6: HERO ( $394 ) Seat 7: Hägerklo ( $18.35 ) Seat 8: caps ( $368.05 ) Seat 9: Skevert ( $239.15 ) Seat 10: ezy ( $73.6 ) konorr posts small blind [$1]. HERO posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 6c 5d ] Hägerklo folds. caps folds. Skevert folds. ezy folds. The calls [$2]. ku folds. orven94 calls [$2]. konorr calls [$1]. HERO checks. ** Dealing Flop ** [ 5c, 6s, 6d ] konorr checks. HERO checks. TOG HÄR CHANSEN OCH CHECKADE, MEN NORMALT SETT HADE JAG BETAT UT POTT. Räknade kallt med att Fi skulle beta ut. The bets [$8]. orven94 folds. konorr folds. HERO calls [$8]. ** Dealing Turn ** [ 4s ] HERO checks. The bets [$10]. HERO raises [$48]. Risken finns att Fi har 6, med stark kicker..Säkrast raisa rejält. The calls [$38]. SYN! ** Dealing River ** [ 7c ] HERO bets [$90]. Värdebeten är väl ett måste här? The raises [$342]. Som bordet ser ut är en lång rad händer möjliga hos Fi! [6,7] håller jag för osannolikt. Däremot t. ex. [5,5]. Eller att han fått in stegen. Självklar syn? Citera
Jerico Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Han har också kåk här, frågan är ju då om den är bättre än din kåk... jäkligt marginellt detta med det stora bettet... Tycker att hans hand mest ser ut som 77 faktiskt. Citera
decoy Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 Han har också kåk här, frågan är ju då om den är bättre än din kåk... jäkligt marginellt detta med det stora bettet... Tycker att hans hand mest ser ut som 77 faktiskt. Varför just 7,7? Men betyder det - helt seriöst - att du hade foldat? Jag trodde mer på 5,5 - men också t. ex. A,7s vore fullt möjligt. Man ska komma ihåg att det är många på den här nivån som ställer med stege här, eller t.o.m. med triss. Jag tyckte inte att folden var rimlig, så jag synade. Fi visade upp 7,7... Men jag har svårt att se att beaten hade kunnat undvikas. Hade jag betat ut på flopp, hade Fi antagligen synat. Och turnkortet bara givit fortsatt syn. Citera
Jerico Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Handreading ftw... näe men ser inte ut som att han är så jättestark men ändå rätt intresserad på flopp och turn men att han är uber-uber-stark på river. 77 helt enkelt. Jag hade kunnat hitta folden en av mina bättre dagar. Citera
bananuz Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Den här hade fått kosta mig ett inköp. Citera
Snabelguy Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 En stor eloge till den som verkligen hade hittat folden här. Citera
DocLame Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Jag hade nog inte kunnat folda. Citera
Axident Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Här kommer en ovanlig hand. Det hör ju inte till vanligheterna att man floppar en kåk. Ännu ovanligare är väl att floppa en kåk utan att ha PP. Den typen av kåk är ofta knepig att spela, i vart fall om den består av låga kort. ***** Hand History for Game ***** $200 NL Texas Hold'em Seat 3 is the button Total number of players : 9 Seat 1: The ( $513.96 ) Seat 2: ku ( $364.89 ) Seat 3: orven94 ( $164.75 ) Seat 4: konorr ( $394.7 ) Seat 6: HERO ( $394 ) Seat 7: Hägerklo ( $18.35 ) Seat 8: caps ( $368.05 ) Seat 9: Skevert ( $239.15 ) Seat 10: ezy ( $73.6 ) konorr posts small blind [$1]. HERO posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 6c 5d ] Hägerklo folds. caps folds. Skevert folds. ezy folds. The calls [$2]. ku folds. orven94 calls [$2]. konorr calls [$1]. HERO checks. ** Dealing Flop ** [ 5c, 6s, 6d ] konorr checks. HERO checks. TOG HÄR CHANSEN OCH CHECKADE, MEN NORMALT SETT HADE JAG BETAT UT POTT. Räknade kallt med att Fi skulle beta ut. The bets [$8]. orven94 folds. konorr folds. HERO calls [$8]. ** Dealing Turn ** [ 4s ] HERO checks. The bets [$10]. HERO raises [$48]. Risken finns att Fi har 6, med stark kicker..Säkrast raisa rejält. The calls [$38]. SYN! ** Dealing River ** [ 7c ] HERO bets [$90]. Värdebeten är väl ett måste här? The raises [$342]. Som bordet ser ut är en lång rad händer möjliga hos Fi! [6,7] håller jag för osannolikt. Däremot t. ex. [5,5]. Eller att han fått in stegen. Självklar syn? Får inte det att gå ihop: Svenska Spel kör ju SEK och inte $$. Men - jag hade nog synat. Fast det beror på eventuell läsning på FI. Citera
decoy Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 Får inte det att gå ihop: Svenska Spel kör ju SEK och inte $$. Men - jag hade nog synat. Fast det beror på eventuell läsning på FI. Det blir $ i stället för SEK, när man kör händerna via HH Converter och PT. Citera
Axident Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Det blir $ i stället för SEK, när man kör händerna via HH Converter och PT. Ok - har inte använt dessa program... Fast kanske skall börja göra det. Citera
decoy Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 Handreading ftw... näe men ser inte ut som att han är så jättestark men ändå rätt intresserad på flopp och turn men att han är uber-uber-stark på river. 77 helt enkelt. Jag hade kunnat hitta folden en av mina bättre dagar. Hur ofta har du dina bättre dagar? Problemet när man ställer frågan i det inledande inlägget, är att många här på forumet naturligtvis drar slutsatsen av frågeställningen i sig, att det är en beat på gång, och därför svarar förstås en del "FOLD!". Men, visst, en del hade säkert foldat, om de själva spelat handen, helt seriöst. Men de är av allt att döma få. Citera
skalle88 Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Jag foldar aldrig detta oavsett hur bra min dag har varit;) Citera
Macroman Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 En kåk foldar man inte! Jodå, om du har 22 på handen, det ligger en triss på bordet och det blir mkt action. Den här kåken foldar man dock inte. Citera
strater Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 han skulle väl mycket väl kunna ha 67, 77 och lira på ett identiskt sätt men går ju inte lägga Citera
Park Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Har väldigt svårt att se att det skulle vara EV+ att lägga i dessa situationer på SVS microbord. Given syn i mitt tycke. Citera
Dead-Inside Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Denna hand påminner starkt om: Seat 1: Smokey1096 ($66 in chips) Seat 2: Hero ($109.50 in chips) Seat 3: gweiner ($116.25 in chips) Seat 4: McTowelie420 ($100 in chips) Seat 6: Klaskin ($99.40 in chips) Hero: posts small blind $0.50 gweiner: posts big blind $1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero McTowelie420: folds Klaskin: folds Smokey1096: raises $1 to $2 Hero: calls $1.50 gweiner: folds *** FLOP *** Hero: bets $2 Smokey1096: calls $2 *** TURN *** Hero: bets $3 Smokey1096: calls $3 *** RIVER *** Hero: bets $8 Smokey1096: raises $8 to $16 Hero: raises $24 to $40 Smokey1096: raises $19 to $59 and is all-in Hero: calls $19 *** SHOW DOWN *** Smokey1096: shows (a straight, Six to Ten) Hero: shows (a full house, Sevens full of Nines) Hero collected $131 from pot *** SUMMARY *** Total pot $133 | Rake $2 Board Seat 1: Smokey1096 (button) showed and lost with a straight, Six to Ten Seat 2: Hero (small blind) showed and won ($131) with a full house, Sevens full of Nines Seat 3: gweiner (big blind) folded before Flop Seat 4: McTowelie420 folded before Flop (didnt bet) Seat 6: Klaskin folded before Flop (didnt bet) Citera
decoy Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 Denna hand påminner starkt om: Seat 1: Smokey1096 ($66 in chips) Seat 2: Hero ($109.50 in chips) Seat 3: gweiner ($116.25 in chips) Seat 4: McTowelie420 ($100 in chips) Seat 6: Klaskin ($99.40 in chips) Hero: posts small blind $0.50 gweiner: posts big blind $1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero McTowelie420: folds Klaskin: folds Smokey1096: raises $1 to $2 Hero: calls $1.50 gweiner: folds *** FLOP *** Hero: bets $2 Smokey1096: calls $2 *** TURN *** Hero: bets $3 Smokey1096: calls $3 *** RIVER *** Hero: bets $8 Smokey1096: raises $8 to $16 Hero: raises $24 to $40 Smokey1096: raises $19 to $59 and is all-in Hero: calls $19 *** SHOW DOWN *** Smokey1096: shows (a straight, Six to Ten) Hero: shows (a full house, Sevens full of Nines) Hero collected $131 from pot *** SUMMARY *** Total pot $133 | Rake $2 Board Seat 1: Smokey1096 (button) showed and lost with a straight, Six to Ten Seat 2: Hero (small blind) showed and won ($131) with a full house, Sevens full of Nines Seat 3: gweiner (big blind) folded before Flop Seat 4: McTowelie420 folded before Flop (didnt bet) Seat 6: Klaskin folded before Flop (didnt bet) Din hand är ju inte på långa vägar lik den jag redovisat! Då har du missat själva poängen med min handanalys, hur spela kåk UTAN PP? Din kåk fick du med PP; en stor skillnad... Citera
Jerico Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Framförallt är riverpushen någon storleksordning mindre... Citera
Dead-Inside Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Framförallt är riverpushen någon storleksordning mindre... Ville bara visa hur fiskarna spelar handen med träffad stege och inga förbehåll på parat bräde. @ decoy: Hade aldrig kunnat kasta din hand utan read, tror det är EV- att göra det dessutom mot sämre spelare. Citera
ea_0707 Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 att folk ens funderar på att lägga denna är ju helt sjukt Citera
Eblinho Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Din hand är ju inte på långa vägar lik den jag redovisat! Då har du missat själva poängen med min handanalys, hur spela kåk UTAN PP? Din kåk fick du med PP; en stor skillnad... Vad är det som är så jävla stor skillnad mellan att floppa kåk med PP och any2. Du har 3+2 av samma vilket gör att det inte spelar någon roll om du har PP eller 2 olika hålkort. t.ex. Om du t.ex. haft 66 istället förr 65 och flop 655 så är väl det i stora drag samma sak. Du vill få in markerna i mitten och du vill inte kasta din hand. förstår inte skillnaden Citera
decoy Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Postad 5 September , 2007 Vad är det som är så jävla stor skillnad mellan att floppa kåk med PP och any2. Du har 3+2 av samma vilket gör att det inte spelar någon roll om du har PP eller 2 olika hålkort. t.ex. Om du t.ex. haft 66 istället förr 65 och flop 655 så är väl det i stora drag samma sak. Du vill få in markerna i mitten och du vill inte kasta din hand. förstår inte skillnaden Det är klart det är skillnad! Har du PP 6,6 med floppen 6,5,5, är du starkare än med 6,5 och flopp 6,6,5...alltså, floppar du kåk utan PP bör du tänka dig för om Fi kanske har en triss (i detta fall i sexor), men med högre kicker. Säg att Fi har 6,J..att slowspela kan vara förödande. Situationen att båda har varsin triss är ju faktiskt mycket vanlig. Citera
Eblinho Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Det är klart det är skillnad! Har du PP 6,6 med floppen 6,5,5, är du starkare än med 6,5 och flopp 6,6,5...alltså, floppar du kåk utan PP bör du tänka dig för om Fi kanske har en triss (i detta fall i sexor), men med högre kicker. Säg att Fi har 6,J..att slowspela kan vara förödande. Situationen att båda har varsin triss är ju faktiskt mycket vanlig. Du har nöten med 65, nästnöten med 66. Du vet inte vad du pratar om. Hej då Citera
Recommended Posts