Gå till innehåll

DocLame - mest på SvS


DocLame

Recommended Posts

En dagbok? Varför det? Jo, faktiskt mest för min egen skull. Om man är "tvungen" att skriva några rader ibland så reducerar man eventuell tilt. I alla fall är det så för mig. Tror jag. Ska i alla fall pröva. Delad sorg är halv sorg. Och delad glädje är dubbel glädje.

 

Lika bra att säga det direkt: Jag maximerar inte $EV via mitt pokerspel. Eller rättare sagt – jag spelar på en så pass låg nivå att timpengen skulle vara betydligt lägre än på jobbet även om jag krossade min nivå (vilket jag knappast gör). Vilket i och för sig delvis beror på att jag tjänar hyfsat. ;-) Poker är för mig "bara" rekreation, hobby, tidsfördriv och en anledning att gräva ner sig mer än vanligt i ganska kvalificerade (för medelsvensson) matematiska och statistiska resonemang. Och naturligtvis en anledning att sitta ner med kompisar och några öl för att ha en trevlig kväll.

 

Lite personligt: Är närmare 40 än 30. Bor strax utanför Göteborg. Skild, två barn, flickvän. Jobbar som lärare/forskare (och knäcker lite extra som konsult ibland) efter att ha pluggat ekonomi med en i huvudsak kvantitativ inriktning "så länge det gick". Spelar poker på diverse sajter på nätet, just mest turneringar på Svenska spel (efter att ha fokuserat på SnG ganska länge), som jag återgick till som min huvudsajt i oktober 2007. Plussar sakta men ganska säkert, även om det egentligen inte alls är pengarna som är grejen. Jag gillar tävlingsmomentet, vilket är anledningen att jag sällan spelar CG. Det är helt enkelt kul att vinna. Spelade massor av Plump i unga år och är nog fortfarande ganska svårslagen där (utmana mig gärna :twisted:). Övergick till Bridge i tonåren och höll på med det på klubbnivå i rätt många år, dock utan att ha ambitionen att satsa på att bli direkt bra. Spelar fortfarande en del Bridge, och kommer säkert att skriva lite om det i denna dagbok. Snöade in på poker i samband med boomen runt 2004. Vågar påstå att jag har relativt goda insikter i spelets grunder när det gäller matematik/statistik/spelteori, men är å andra sidan tveklöst en dålig "läsare" av andra människor. Jag kommer således aldrig att kunna bli en riktigt bra pokerspelare. För att citera Klyka: "Jag spelar inte lika bra som jag tänker." :oops: Men det gör inget, det är kul att spela poker ändå. Och det är på sitt sätt lika kul att läsa och diskutera poker som att spela. Har i bokhyllan bl.a. Harrington on Hold’em 1-3, Pokerhandboken, The theory of poker, Hold’em poker for advanced players, The mathematics of poker, m.fl. Ja, jag har läst dem. Ja, jag gillar dem. Ja, jag är en nörd. :roll:

 

Jag har inga formulerbara mål i termer av bankrulle med mitt spel (mer än att rullen inte ska minska i det längre perspektivet), så jag kommer inte heller att analysera mitt eget spel i denna dagbok i termer av bankrullens utveckling på något sätt. Syftet med dagboken är egentligen bara att ha ett forum där jag kan sätta lite tankar på pränt, lägga ut lite intressanta (i mitt eget tycke) händer och själv se om/hur jag utvecklas som pokerspelare. Och kanske också för att kunna gråta ut lite efter någon bad beat. :-P

 

Ses vid borden! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 141
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GL! Var spelar du? Vilka ämnen är du lärare/forskare i och på vilken nivå?

 

Tackar!

 

Spelar numera huvudsakligen på Stars (gillar deras MTT-SnG:er), men har konton även på en hel del andra sajter - för att kunna lira med/mot kompisar, för att variera, och för att kunna spela forumfrirullar (skoj!). Avslutade mitt konto på Unibet nyligen när supporten där ansåg att det var rimligt att jag bara skulle få mitt inköp tillbaks när deras teknikproblem gjorde att den SnG jag spelade och ledde klart med tre kvar "försvann". :evil:

 

Jobbar på universitetsnivå (Doc = min examen, Lame = ett internt skämt med en gammal kompis). Ämnesmässigt finns jag inom industriell ekonomi, men vill av anonymitetsskäl inte gärna specificera det närmare. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fan hade man tid att spela någon poker idag, inte. :-( Men det är klart, så länge pokern inte går dåligt går den ju bra. Ett så kallat motsägelsebevis... ;-)

 

Nåja, tågbiljetter till Sthlm och pokerkryssningen den 22-23 september som man klonkade hem i söndags är i alla fall införskaffade.

 

Och nu ska man till tjejen ett par dagar, så då blir det annat än poker att tänka på. :twisted: Wiedersehen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat en enda hand sedan jag klonkade pokerkryssningen. :shock: Ibland är man inte sugen på att spela, och det bästa är väl att helt enkelt inte spela då. Kanske spelar lite ikväll. Får se.

 

Däremot har jag precis läst The Poker Tournament Formula av Arnold Snyder. En mycket intressant bok. Han håller sig inte direkt i main stream-fåran (typ Harrington) när det gäller synen på NLTH-turneringar. Istället har han ett antal andra huvudteser som han baserar sin strategi på. Vissa av dem är ganska kontroversiella.

 

Bland annat menar han att de tre "vapnen" man har att använda i turneringspoker är korten, positionen och chipsen. Det intressanta här är att deras inbördes relation, enligt Snyder, kännetecknas av intransitivitet (även om han inte använder det ordet) såtillvida att (bra) kort är viktigare än (mycket) chips, (mycket) chips är viktigare än (bra) position, och (bra) position är viktigare än (bra) kort, vid ett enskilt beslut. I "rent positionsspel" menar Snyder att man bör höja först in i sen position med ATC och att man bör syna en standardhöjning på knappen med ATC (i samtliga fall givet att stacken inte är grund).

 

Snyder skriver också att de tidiga nivåerna i en turnering inte har med överlevnad att göra. Istället ska man fokusera på att ackumulera chips. Vidare menar han att man ska anse sig vara shortstackad redan om man har mindre än 30 BB i stacken.

 

Hans huvudargument, som bryts ner i ett antal olika perspektiv på MTT-spel boken igenom, är att hyperaggressivt spel direkt från början generellt sett blir mer och mer lönsamt ju brantare turneringen är. Ju färre antal händer per blindnivå, desto mer aggressivt måste man spela redan från början av turneringen. Man kan säga att han fullständigt förkastar tanken att spela varje hand i ett vacuum, som om framtiden inte fanns. Istället blir varje beslut en direkt funktion av vad vi vet om turneringens fortsatta strukturella utveckling. Vetskap om att mörkarna kommer att höjas förr snarare än senare innebär att vi tvingas till större aggression, eller rent av desperation, än vad vi skulle ha använt annars.

 

Detta är, trots titeln, inte en bok som baseras på matematik. Bortsett från något enstaka simpelt räkneexempel som en högstadieelev förstår så är det bara en fråga om resonemang, koncept och logik. Boken går alltså både att skumma och att lusläsa, vilket man nu vill. Kan rekommenderas för alla turneringsintresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det intressanta här är att deras inbördes relation, enligt Snyder, kännetecknas av intransitivitet (även om han inte använder det ordet) såtillvida att (bra) kort är viktigare än (mycket) chips, (mycket) chips är viktigare än (bra) position, och (bra) position är viktigare än (bra) kort, vid ett enskilt beslut.

 

Låter intressant.. Mer om detta? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en lagseriematch i bridge igår. Fick för första gången i livet tre singeltons i samma hand. Är giv ensam i zonen och ser ner på

 

x

x

x

AKxxxxxxxx

 

Funderar en stund och bestämmer mig för att passa med sikte på en "checkraise" ;-) . MTV öppnar med 1 sp, partnern passar, MTH hoppar till 4 sp. Jag bjuder 5 kl. Pass, pass och så 5 sp. Bjuder 6 kl. Dubbelt och sen rundpass. Partnern har ingenting utom en spaderkung och trumfdamen, men fi glömmer ta klöveress så jag kan saka en förlorare på spaderkungen för en bet. Bra bricka.

 

En annan lyckad aktion var när jag i tredje hand efter två pass sitter med

 

AJxxx

xx

xxx

xxx

 

med ingen i zonen och ser hur MTVs ögon glittrar när hon ser på sina kort. Man behöver inte vara Mike Caro för att inse att här är det läge för en psyk. Öppnar alltså med 1 sp. UD från MTV. Partnern hoppar till 3 sp. Rundpass (!). Partnern har en binge spader men inte mycket mer, så MTV tar de sex första sticken med Ah Kh Ad Kd Ac Kc, men sedan är resten mitt för två bet. Bra bricka.

 

I vanlig ordning hade vi förstås en del dåliga brickor också. Kompisarna i slutna rummet spelade hyfsat stabilt, och matchen blev slutligen oavgjord, 15-15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en lagseriematch i bridge igår. Fick för första gången i livet tre singeltons i samma hand. Är giv ensam i zonen och ser ner på

 

x

x

x

AKxxxxxxxx

 

Funderar en stund och bestämmer mig för att passa med sikte på en "checkraise" ;-) . MTV öppnar med 1 sp, partnern passar, MTH hoppar till 4 sp. Jag bjuder 5 kl. Pass, pass och så 5 sp. Bjuder 6 kl. Dubbelt och sen rundpass. Partnern har ingenting utom en spaderkung och trumfdamen, men fi glömmer ta klöveress så jag kan saka en förlorare på spaderkungen för en bet. Bra bricka.

 

En annan lyckad aktion var när jag i tredje hand efter två pass sitter med

 

AJxxx

xx

xxx

xxx

 

med ingen i zonen och ser hur MTVs ögon glittrar när hon ser på sina kort. Man behöver inte vara Mike Caro för att inse att här är det läge för en psyk. Öppnar alltså med 1 sp. UD från MTV. Partnern hoppar till 3 sp. Rundpass (!). Partnern har en binge spader men inte mycket mer, så MTV tar de sex första sticken med Ah Kh Ad Kd Ac Kc, men sedan är resten mitt för två bet. Bra bricka.

 

I vanlig ordning hade vi förstås en del dåliga brickor också. Kompisarna i slutna rummet spelade hyfsat stabilt, och matchen blev slutligen oavgjord, 15-15.

 

Kul att psyken funkade. Jag skulle däremot avråda från att psyka med 1 Sp i det läget. Anledningen är främst att partenern kommer att få svårt att läsa din psyk, eftersom färglängder och sånt stämmer. Nötpsyken är 1N....då är FI nästan alltid på läktaren. Problemet uppstår när partnern bjuder 3N men då får man hoppas att poängen är någorlunda jämt fördelade hos fi så ingen kan dubbla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det länge sedan jag spelade bridge men. Snabbt in snabbt ut. 5 cl alltså direkt. Sedan är det ju iprincip alltid fel att bjuda vidare själv även om handen är extrem här. Du har ju berättat att du har minst 9 stick ofta 10.

Bricka 2 1 hjärter eller 2 spader(ozon mot zon) eller pass(oftast) skulle jag bjuda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det länge sedan jag spelade bridge men. Snabbt in snabbt ut. 5 cl alltså direkt. Sedan är det ju iprincip alltid fel att bjuda vidare själv även om handen är extrem här. Du har ju berättat att du har minst 9 stick ofta 10.

Bricka 2 1 hjärter eller 2 spader(ozon mot zon) eller pass(oftast) skulle jag bjuda.

 

Jo, 8 ggr av 10 (tror jag - det är väl osannolikt att man hinner få en 10-kortsfärg ytterligare 9 ggr i livet...;-) ) hade jag öppnat med just 5 klöver här (enligt 123-regeln om inte annat). Jag gillar dessutom generellt sett att ta rejäla tag i budlådan.

 

Men tanken med öppningspassen var att jag ville inducera en dubbling av min sannolika kommande offring istället för att fi skulle bjuda över. Om jag inte spärröppnar får fi svårare att sätta mig på en sådan extrem hand när jag offrar mig. Dessutom hade fi dubblat oss på brickan innan och tagit en bet, så de kanske kände att de var inne i ett stim. Och sannolikheten att jag blir dubblad när jag offrar mig är högst i minuszon.

 

Jag kunde inte bjuda 2 sp på den andra brickan eftersom det inte visar en vanlig svag 6:a i vårt system, annars hade ju det varit bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att psyken funkade. Jag skulle däremot avråda från att psyka med 1 Sp i det läget. Anledningen är främst att partenern kommer att få svårt att läsa din psyk, eftersom färglängder och sånt stämmer. Nötpsyken är 1N....då är FI nästan alltid på läktaren. Problemet uppstår när partnern bjuder 3N men då får man hoppas att poängen är någorlunda jämt fördelade hos fi så ingen kan dubbla.

 

Håller med i princip. Problemet just här är att partnern alltför ofta bjuder just 3N eftersom 1N i vårt system lite gammaldags visar 16-18. Jag har prövat... ;-)

 

Å andra sidan borde partnern egentligen ha alerterat min öppning, för i ozon öppnar jag med nästan vad som helst i tredje hand efter två pass, i alla fall om jag har en "read" på MTV som stark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför spelar man 13-15 NT i 3e hand ozon

 

Man gör det... när man spelar med sin ordinarie partner som inte är en envis 63-åring som är uppvuxen med starka 2-öppningar och Culbertsons färgfrågebud... :cry:

 

EDIT: Eller det gör man (i alla fall jag) förresten inte alls. I mitt "mest ordinarie" system har vi 10-12 NT i tredje hand just för att kunna öppna utan att riskera hopp till 3 NT då partnern ju redan förnekat 13+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta mer om Snyder som sagt! Jag tycker 180-manna SnG på Stars är ganska softa. Man/någon kanske skulle köra ett gäng Harrington-stil och ett gäng Snyder-stil och utvärdera?

 

Återkommer till Snyder när jag får lust att skriva ett långt inlägg. ;-)

 

Kul idé. Eftersom jag redan har kört ett antal 180-manna med min "normala" stil (som är klart Harrington och som jag plussar med) så blir det ju intressant att kontrastera med Snyder-stilen. Ett intressant experiment. Måste genomföras. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man gör det... när man spelar med sin ordinarie partner som inte är en envis 63-åring som är uppvuxen med starka 2-öppningar och Culbertsons färgfrågebud... :cry:

 

EDIT: Eller det gör man (i alla fall jag) förresten inte alls. I mitt "mest ordinarie" system har vi 10-12 NT i tredje hand just för att kunna öppna utan att riskera hopp till 3 NT då partnern ju redan förnekat 13+.

 

 

Vad tusan spelar du för pensionärssystem? 13 poäng för att öppna i första hand? det är ju som att folda AQ utg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tusan spelar du för pensionärssystem? 13 poäng för att öppna i första hand? det är ju som att folda AQ utg...

 

För att aktuell partner, som jag nu spelade med för första gången då min ordinarie partner var bortrest, inte ville spela mitt "mest ordinarie" system där man öppnar med nästan alla händer.

 

EDIT: Nu fattar jag vad du menade. Rent tekniskt förnekar min ordinarie partner alltså 7+ (samt ett par ännu svagare händer) om han passar som giv. Därmed förnekar han förvisso 13+ också, men poängen var att partnern vet att det inte kan vara utgång om han passar som giv och jag öppnar med 1 NT i tredje hand.

 

Å andra sidan kan jag mycket väl folda AQ UTG på fullbord om stackarna är riktigt djupa. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, 8 ggr av 10 (tror jag - det är väl osannolikt att man hinner få en 10-kortsfärg ytterligare 9 ggr i livet...;-) ) hade jag öppnat med just 5 klöver här (enligt 123-regeln om inte annat). Jag gillar dessutom generellt sett att ta rejäla tag i budlådan.

 

Men tanken med öppningspassen var att jag ville inducera en dubbling av min sannolika kommande offring istället för att fi skulle bjuda över. Om jag inte spärröppnar får fi svårare att sätta mig på en sådan extrem hand när jag offrar mig. Dessutom hade fi dubblat oss på brickan innan och tagit en bet, så de kanske kände att de var inne i ett stim. Och sannolikheten att jag blir dubblad när jag offrar mig är högst i minuszon.

 

Jag kunde inte bjuda 2 sp på den andra brickan eftersom det inte visar en vanlig svag 6:a i vårt system, annars hade ju det varit bättre.

I och med att du inte spärröppnade så får de ju mer information om varandras händer och kan lättare fatta ett rätt beslut. Din hand ändras ju inte ändå. Du har fortfarande 9-10stick med lång cl när du på egen hand bjuder 5cl.

Mycket ofta när spärröppnaren bjuder om sin färg förvandlas brickan från in på brickan till ut. Dubblar inte din PD när fi bjuder över på 5-nivån vet du att ni inte har slam(eftersom han hade dubblat med 2a) och säkert är det bäst att passa. Dubblar han därimot så kan ni ju ha slam men troligast inte och du borde antagligen passa på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att du inte spärröppnade så får de ju mer information om varandras händer och kan lättare fatta ett rätt beslut. Din hand ändras ju inte ändå. Du har fortfarande 9-10stick med lång cl när du på egen hand bjuder 5cl.

Mycket ofta när spärröppnaren bjuder om sin färg förvandlas brickan från in på brickan till ut. Dubblar inte din PD när fi bjuder över på 5-nivån vet du att ni inte har slam(eftersom han hade dubblat med 2a) och säkert är det bäst att passa. Dubblar han därimot så kan ni ju ha slam men troligast inte och du borde antagligen passa på det.

 

Allt detta var jag givetvis fullt medveten om (jag har trots allt spelat bridge i över 25 år :-) ) men där vid bordet så tyckte jag ändå att pass var en intressant utanförboken-variant av tidigare nämnda skäl.

 

Men efter att ha funderat ett tag till på det så tycker jag att nötöppningen är 4 NT (vanlig Blackwood) som genererar samma spärreffekt som 5 kl men som dessutom direkt tar reda på om vi har slam och i så fall vilken. Det borde jag tänkt på vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Då var man hemma från poker.se-kryssningen som jag vann i pf-frirullen. Det var en ganska trevlig historia. Efter tåg till Stockholm och buss ut till hamnen fick jag min biljett av Appel på terminalen. Väl ombprd på Silja Karneval visade det sig att jag hade fått en alldeles egen hytt med fönster. Grymt. :-D

 

Slumrade lite i hytten och åt en baguette innan turren startade. I spel-lokalen som fanns i konferensavdelningen på båten stod 24 spelbord snyggt uppradade. Själv skulle jag sitta på bord 7, plats 2. Som vi alla vet är 72 inte direkt nöten, så därifrån kunde det bara bli bättre. Jag fick minsann Ola Brandborn himself direkt till höger om mig vid bordet. Min högra arm lyckades till och med fastna på bild när Ola plåtades här.

 

Turren tog dock slut fort. I tredje perioden var mörkarna uppe i 100-200, och jag höjer till 600 i MP med 99. Stacken var ungefär startstack, d.v.s. 5000. Fi i sen pos täcker mig och höjer till 1200. Har ingen speciell read på fi (som å sin sida troligen ser mig som rätt tight), vilket gör det svårt att tolka en trebet som bara är drygt minimum om än i position. Jag inser förstås att läget är mycket osäkert, och hade jag haft t.ex. 77 så hade jag nog vikt. Men var går gränsen? Jag bestämde mig i alla fall till slut för den riskfyllda planen att syna och hoppas på en ofarlig flopp för en CRAI. Floppen kommer typ 8h7h2c, jag checkar, fi bettar, jag pushar enligt plan med förhoppningen att fi sitter på typ AK/AQ. Fi synar dock och visar upp AA. WP och exit DocLame.

 

Mot sidospelen således. Köper in mig för 500 kr på NLTH 10/10 cash game. Spelet är väldigt löst på alla håll och kanter, och jag blåser mitt lilla inköp rätt omgående. Sitter med AQ och kallsynar en standardraise plus syn på knappen. BB synar också. Floppen kommer AT3 med färgdrag. Fi1 betar ut, Fi2 foldar, jag höjer, BB synar och Fi1 foldar. Turn kommer blank och jag betar igen, vilket blir all-in för en knapp pottbet. BB synar snabbt och visar upp 33 för floppat set, och jag drar dött.

 

Köper in för 500 igen. Jobbar upp stacken till ca 2400 med bland annat set mot lägre set och ett par nersynade riverbluffar innan jag kommer på att jag ju måste testa en SnG. Jag lämnar således CG-bordet och skriver upp mig på en 500+50 SnG. Hamnar vid bordet direkt till höger om Mr Poker himself, Dan Glimne. Tråkigt nog var strukturen inget vidare, startstack 40 BB och dubbling av blinds var 15:e minut. Lite för mycket lotto för min smak, egentligen. Dan G hann i alla fall leverera ett par av sina typiska oneliners innan han bustade rätt snabbt. Exempelvis konstaterade Dan G när en spelare ville att han skulle visa sin hand utan att ha blivit synad att "nej, det här är som kabel-TV - pay per view". Jag bustade själv som 5:a eller 6:a, och tyckte att det nu var dags att gå och lägga sig då klockan var halv fyra på natten.

 

Upp igen kl halv nio nästa morgon för dusch, frukost och massor av kaffe, och tillbaks till pokerlokalen. Velade ett tag mellan om jag skulle spela cash game eller SnG. Det blev till slut en 500+50 SnG som jag lyckades vinna efter lite tur. Fick en fin stack redan från början efter att ha vunnit en bra pott när BB synade min "höjning för stöld" på knappen med AA. Hade kvar den fina stacken hela vägen ända fram till HU då jag väl hade 1/3 av chipsen. Dock dubblade jag upp i första handen i HU med jättehöga mörkar genom att dra ut i en 40-60 all-in pre och vann sedan det hela i tredje handen genom att återigen dra ut i en 40-60 all-in pre. Man ska ha lite tur.

 

Railade sedan finalbordet på huvudturneringen som tråkigt nog kännetecknades av att medelstacken var omkring 8 BB större delen av tiden. Det var alltså i princip bara all-in eller fold hela tiden. Men det är ju poker det också, sägs det.

 

Avslutade sedan med att köpa in för 500 kr på NLTH 10/10 cash game, och maken till korttorka har man väl sällan haft. Bordet måste ha trott att jag var värre än nitarnas nit, men jag kunde inte göra någonting. Delvis berodde det på att det satt en underhållande kille två platser till vänster om mig som bombade med nästan allt hela tiden. Till slut meddelades det att det bara var tre händer kvar att spela, eftersom vi skulle komma in på svenskt vatten. Så jag slaskade mig in i en pott med en skithand bara för att få spela, träffade halvbra och bommade mitt lilla inköp när fi drog in en flush på river. Ja, ja, sånt händer.

 

Sedan var det bara hemfärden kvar. Färjan var lite sen så det fick bli taxi till centralen och X2000 vidare mot Göteborg. Satt mesta tiden i Bistron och läste tidningen, och blev trevligt nog bjuden på bullar av personalen när de skulle slå igen strax innan vi kom fram. "Vill du ha bullar - vi slänger dem annars i alla fall." Ett tips alltså - åker ni X2000 så håll till i Bistron när de är på väg att stänga. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plus totalt, då? Wp gg!

 

Då mina minnen från delar av resan är rätt dimmiga, så måste jag fråga om vi möttes nån gång på båten? :oops:

 

Med tanke på att jag klonkade mitt inköp till huvudturren gratis så var det ju plus totalt, ja. Hade jag betalat för den så hade värdet av pokern totalt sett på resan varit ungefär noll. Men det fanns ju andra värden. Alltid positivt med god öl, trevligt att spåna lite med Glimne till höger om sig vid bordet, osv, osv. :-)

 

Nej, jag såg förstås ett antal mod-tröjor (Gdaily, Appel, Fredde80, Juggler79, Kfluffie m.fl.) men ingen med just "Klyka" på vad jag kan minnas... och jag var ändå relativt nykter, åtminstone jämfört med vissa. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...