Gå till innehåll

10-20$ Pokerstars


Recommended Posts

Såg den här handen på 2+2 men ingen hade kommenterat den. Jag tyckte den var intressant. Synpunkter på den. What would you've done? And why?

 

 

I don`t know how Villain built his stack, but he seemed like a 24/20 player to me.

 

Poker Stars

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $1657

UTG+1: $1827.50

CO: $1000

Button: $2140

SB: $7225

Hero: $2000

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with K K

4 folds, SB raises to $80, Hero raises to $280, SB calls.

 

Flop: J A A ($560, 2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Turn: 6 ($560, 2 players)

SB bets $450, Hero calls.

 

River: 8 ($1460, 2 players)

SB is all-in $6495,

 

Is the line good? I think i wouldn`t get 2 streats of value from a lone J and i planned to bet river for value if checked to me.

 

2. Would you call with A2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det är bäst att CO-betta här.

Grejen är ju att man så pass ofta har ett A att fi i princip inte kan bluffraisa all in eftersom han får syn för ofta. CO-bettet känns som en säkrare linje och kasta mot CRAI.

Nackdelen med att spela den passivt är att om fi är balanserad så kommer vi att betala av för mycket till A eller kasta bäst hand för ofta. Alltså att vi överlämnar initiativet. Värdet vi får i andra sekvenser tror jag inte väger upp i alla fall inte om vi inte har read. Vi borde nog veta hur vi ska fortsätta i olika situationer om vi spelar den passivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker linjen är bra om man planerar att syna detta... Annars ej bra.

 

Varför måste vi syna. Värdet med att spela den passivt är inte att just denna sekvens ska uppstå. Det är inte denna variant vi vill se mot en hyggligt balanserad spelare. Det är i andra sekvenser värde uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste vi syna. Värdet med att spela den passivt är inte att just denna sekvens ska uppstå. Det är inte denna variant vi vill se mot en hyggligt balanserad spelare. Det är i andra sekvenser värde uppstår.

 

Jag kanske tänker på för låg nivå här men om vi spelar som i OP så ser vår linje ut som att vi inte kan syna river push och därför är det mer troligt att det är en bluff än för värde. Men som sagt, kanske för simpelt tänk för NL2000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske tänker på för låg nivå här men om vi spelar som i OP så ser vår linje ut som att vi inte kan syna river push och därför är det mer troligt att det är en bluff än för värde. Men som sagt, kanske för simpelt tänk för NL2000.

 

Säg att han har ett A 30% av gångerna på floppen. Då lär han ju ha det betydligt oftare än 50 % på river efter att ha bettat 2 gånger.

Som ett ex säger vi att han bettar när han är tom 50% av gångerna på vardera turn och river. I så fall har han A ungefär 60-75% av gångerna beroende lite på hur han gör med ett A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen på turn är för värde, men vi kastar alltså värdet på river när vi omvärderar och bestämmer oss för att han faktiskt har ett A för att han tror att han kan få av oss ifrån handen?

 

Jag tror personligen det är rätt troligt att han kan ha JJ här och hoppas att Hero har A. Hela spelet skriker det. Antingen har han set i J eller så är han tom, imo.

 

Men sen har jag/vi ju inga reads på honom heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"2. Would you call with A2?"

 

Tycker inte det går att säga att man måste syna med KK ifall man synar med A2. Bara för att det inte finns några händer emellan betyder det inte att händerna är lika mkt värda. Har du a2 försvinner ju hälften av essen som han kan ha och desuttom splittar man mot a3,a4,a5 och a7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en trickfråga? Synar man inte med KK så är det väl omöjligt att syna med A2 eftersom det i slutändan ändå är en fråga om FI har ett A eller inte. ;-)

 

Har vi ett A finns det bara ett A kvar å andra sidan. Så det finns en liten skillnad mellan A2 och KK här.

 

Edit: Pucktvåa. =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...