eurythmech Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 Har en hand här som legat och gnagt i mitt huvud sedan jag spelade den för ett litet tag sedan. Känner mig nu mer säker på hur jag ska agera än jag varit tidigare, men vill ändå kolla med forumet. Vi är fyra spelare kvar i turneringen, prisstrukturen är nånting i stil med 4k 6.5k 10k 16k, dvs en rätt normal prisfördelning. Vet inte i detta nu exakt hur mycket marker alla vid bordet hade, och det är så klart något av ett minus. Men det här är nog antagligen en bra uppskattning: Jag UTG (140k) Button (110k) SB (90k) BB (135k) Blindar 4k/8k Jag slår upp tilll 20k med och alla viker till bb som synar. Jag har höjt till 20k UTG tidigare sedan vi blev fyrahandade och bb har tagit syn i varje fall en gång (snabb recap: han har 77/88 nånting, jag har KK, jag tar ner en relativt liten pott då ett A floppar). Åter till handen. Han synar alltså, flop kommer: och han checkar. Cha-ching. Så jag betar 30k. Han börjar steka. Ser väl kanske inte överdrivet plågad ut, men han ser ut att ha ett beslut. Det tar väl honom kanske 20-30 sekunder, sedan synar han. Turn kommer och fi ställer, nästan blixt. Någon som känner väldigt starkt för antingen syn eller fold här? Citera
boman Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 sjuk hand. syn. om du är slagen så är det av Ah Th Citera
dekutree Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 måste vara en enkel syn.. säg att han har 67 så får jag en kaka Citera
eurythmech Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Postad 3 September , 2007 Jag har tänkt lite för länge på handen kanske. Sheesh, det börjar slå runt. Citera
León Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Hade inte förväntat mig en sådan här tråd från dig. Men som svar på din fråga, så syn ofc. Citera
mgps Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 men lol. fatta hur mycket du skulle håna någon om de skulle posta detta... eller är det en kuggis med något uppenbart man missat? Citera
PsychicIor Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Jag hade inte ens funderat en sekund på att trycka in....antingen blir man överlägsen CL och vägen till 16k känns lättare eller så kasserar man ut 4k. Man jag får en liten svag aning av att denna tråd är något ironisk Citera
Ängeln17 Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 ?? eller som du brukar skriva WTF. Citera
eurythmech Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Postad 3 September , 2007 Jag var antagligen lite dum i huvudet. Äsch, vad ska jag säga. Antar att resonemanget var ungefär så här: Pre synar han med okej suitade ess, säg A8s, lite bättre offsuitade ess, säg AJo. Mellanpar, säg 66-TT. Nån gång ibland med AA, KK. Kanske mindre troligt med QQ, JJ. Lägg därtill en del lägre suited connectors. Vilka av dessa kan han spela så här? Jo, men det blir ju en hel del jag slår. 99+ med hjärter. Någre lägre flushar. En del åttor. Vad slår mig? 88 66 högre flushar. Äsch, ibland slår det slint. Mjo, jag synade ju blixt, och var slagen. Som alla förstår. Jag fick bara känslan att dayam...borde jag fattat att han var stark? Det var något med att han stekte halvlänge på flop kanske. Jag vet inte... Oh well, tråden är ett slöseri med tid. Sorry. Citera
Snabelguy Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 Jag tycker inte alls att den här tråden är slöseri med tid. Tycker det är en ganska intressant situation. Uppenbart så kände du att du var slagen men tyckte ändå det var "rätt" att syna. Det är möjligt att det teoretiskt är ett enkelt val här och syn är "det enda rätta". Men om man känner att man är slagen, ska man verkligen syna då för att det är det teoretiskt rätta? Dessutom så kan man faktiskt undra vad Fi kan ha för att ställa här? Ställer han verkligen med något vi slår? Förmodligen gör han det ett visst antal gånger. Men känns ändå så jädra dumt när man inte kan folda trots att man har en magkänsla av att man är slagen. Citera
brut Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 c-Ev skiljer sig från $-Ev lite grann. Och till foldens favör. Du måste ju vinna handen oftare än vad pottoddset säger. Känns som om du behöver vinna någonstans kring 40-45% för att syna (eller vad tror du) Och det tror jag att du gör. Tror vidare att man bör vikta hans olika kategorier av händer endel. När man gjort den viktningen så kommer den att visa att synen är sämre än den ter sig om man bara räknar rent matematiskt kombinatoriskt. Men ändå inte tillräckligt eftersom justeringarna tar ut varandra till en viss del. Ex.. 8 blev mer sannolik, kåk mindre då han ofta avviker med höjning på flopp. båda de här viktningarna talar ju för syn. Men samtidigt.... 99+ sjunker i frekvens pga att linjen inte är standard. Och låg färg/stege sjunker också pga att han ofta höjer dem på flopp. Och sedan tycker jag att linjen kan stämma med A-hög färg. Vilket alla talar för fold. Summa summarum så skulle jag tro att det är en syn (utan att ha räknat på kombosarna) Citera
Jakelamotta Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Jag sjukskriver mig för livstilt i en vecka om det här är en fold. Citera
eurythmech Postad 5 September , 2007 Författare Rapport Postad 5 September , 2007 Jag sjukskriver mig för livstilt i en vecka om det här är en fold. Den ska jag ha Citera
Ängeln17 Postad 5 September , 2007 Rapport Postad 5 September , 2007 Jag var antagligen lite dum i huvudet. Oh well, tråden är ett slöseri med tid. Sorry. 1. Det tror jag inte en sekund på. 2. Inte alls. Citera
mrghost Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Det intressanta är vad du satte honom på för hand? De flesta händer som du slår på floppen (som han har ex A8, 99, TT) känns som han borde cr all in på floppen? Möjligtvis att han skulle syna med AA KK för att ställa turn, va vet jag? När han däremot bara syner och ställer turn skulle jag sätta honom på 44, 55, 88, 67 eller en bluff/semibluff med Axh? Hade ju snurrat rejält i mitt huvud men självklart skulle jag som föregående talare aldrig kunnat lägga en såpass stark hand ITM. Detta för att 1/3 av vår stack är redan i potten och så har man en väldigt stor chans på förstapriset om man vinner denna handen. Med andra ord ingen blixtsyn men å andra sidan går ju handen inte och lägga heller. Citera
emilio_15 Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Om nån annan hade postat den här Eury så hade du dömt ut honom totalt:-D Han SKA inte kunna ha kåk här, då är han sjukt dålig. Han är ju verkligen tvungen att ställa flop med alla 2par/set. Som nån annan sa AhTh är det enda man kan vara rädd för.Har svårt att se honom syna med nån sunkig suitad kung preflop.. Edit: Ah9h också. Citera
emilio_15 Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Vissa personer skulle nog kunna göra det här movet med ett överpar utan hjärter. "jag synar flop och ställer alla ickehjärter turns så att han blir tvungen att släppa AhKx" eller nått:roll: Citera
jojje2k Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Jag tror du leder 80% av gångerna. Citera
Recommended Posts