Gå till innehåll

skillnad i spel på FTP och ongame, NL100


stroem

Recommended Posts

jag har nyss bytt till ongame ifrån att ha spelat NL100 sh holdem på full tilt, alltså vilken otrolig skillnad det är, på full tilt kunde man förvisso se lite då och då att folk synar raiser preflop med Q8o oop osv men på ongame är det verkligen vanligt förekommande.

 

men den största skillnaden känner jag nu och det som jag främst ville diskutera är continue bet. så som jag förstått det så ska man mot lösa tomtar som synar för mycket spela solida kort, men vafan gör man när man missar floppen (vilket är jämt typ) på full tilt körde jag i regel cb oavsett flopp typ, på ongame blir det synat precis varenda jävla gång, jag har sjukt svårt att anpassa mig till att fi kan ha precis vilka kort som helst, och även att de synar cbs med andraparet/tredjeparet/K på A bräda osv. vad gör man liksom? ska man betta två gator tom istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att man känner sig otroligt lättläst när man spelar så, men de spelarna bryr sig ändå inte, de kastar glatt in degen med andraparet.

 

Lättläst?

Jag spelar också på ongame och nästan det första jag gjorde, var att fullständigt sluta med c-bet. Tror inte jag är lättläst för det. check med träff och bet som bluff kan man väl göra??? (Förtydligande: Sluta c-betta = sluta AUTO-c-betta) Som jag ser det måste man ha en rejält tight höjnings-range för att AUTO-c-betta. 10-manna-HD nästan. Var tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig känns det också rätt att inte cb'a mot de som inte lägger sig. Varför skulle det matematiskt vara fel?

 

jag syftar på matematiken att HU så är chansen betydligt större att fi inte träffat än att fi gjort det, alltså ska en cb i mångt och mycket vara rätt. dessutom ger man sig själv en ganska stor lucka om man låter fi betta hem händer som man själv inte träffat speciellt bra utan att själv hugga på dessa händer, man blir en passiv fit or fold spelare mao.

 

en sak som dock talar emot cb på ongame är att spelarna verkar ha fancy play syndrome i ordentligt stor utsträckning (NL100) de checkar ofta både flopp och turn varefter jag sitter i sista pos och skickar ett bet på turn och får en raise och en syn mot mig. mycket förvirrande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lättläst?

Jag spelar också på ongame och nästan det första jag gjorde, var att fullständigt sluta med c-bet. Tror inte jag är lättläst för det. check med träff och bet som bluff kan man väl göra??? (Förtydligande: Sluta c-betta = sluta AUTO-c-betta) Som jag ser det måste man ha en rejält tight höjnings-range för att AUTO-c-betta. 10-manna-HD nästan. Var tänker jag fel?

 

Jo det är samma sak på SvS, när jag spelar bra cbettar jag kanske runt 55-65%, oftast då jag är totaltom (inte ens A hög), då jag träffat TP+ eller då jag har ett sunkigt drag såsom hålpipa som knappast kommer vinna potten åt mig. Skjuter andrapipa extremt ofta när jag väl cbettar dock, folk foldar väääldigt ofta mot den när de sett mig checka ner A hög/mellanpar några gånger. Tyvärr foldar de extremt ofta mot den när jag har stålet också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har anpassat spelet nu och suttit och grindat ett tag, visst det är ju enkla pengar känns det som men fan det är ju själadödande att sitta och spela som en fisk.

min vpip har gått från 22/17 till 26/7,5

 

då har jag slutat betta pp och sc och börjat limpa med dem istället, känns meningslöst att betta dem preflop om man ändå inte kan ta hem potten på floppen med ett cb, att limpa dem känns däremot +ev eftersom ingen bettar tillräckligt hårt för att få bort drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle hellre spela 17/14 mot detta motstånd än 26/8. Beror väl iof på hur spewiga de är i limpade potter, jag tycker det är sjukt svårt att stacka folk i limpade potter utan att ha supernöten mot halvnöten...

 

mja det är klart att det är svårt att stacka folk, men att få bra betalt är inga problem alls. många gör dessutom sjuka bluffar trots att man visar styrka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det att multitabla hos ongame? Har hört så mycket om klientstrul med frysningar och bord som stängs ner... överdrivet eller?

 

Är spelet lösare än prima och iPoker?

 

det är rätt knas tycker jag. det är ett härj att göra nånting snabbt där eftersom man inte direkt kan markera siffrorna i raise rutan, man måste först klicka i bordsfönstret och sen markera siffrorna och skriva in. dessutom byts det direkt till ett nytt fönster om det är ens tur där och därför kan det bli en massa onödigt klickande för att skriva in tex "3,5" i raise rutan. nån som fattar vad jag menar? :D

 

klienten är i ren allmänhet jäkligt flamsig och ointuitiv också, varför får man inte siza borden som man vill tex? vart fyller man på cash om man tappat några potter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är rätt knas tycker jag. det är ett härj att göra nånting snabbt där eftersom man inte direkt kan markera siffrorna i raise rutan, man måste först klicka i bordsfönstret och sen markera siffrorna och skriva in. dessutom byts det direkt till ett nytt fönster om det är ens tur där och därför kan det bli en massa onödigt klickande för att skriva in tex "3,5" i raise rutan. nån som fattar vad jag menar? :D

 

klienten är i ren allmänhet jäkligt flamsig och ointuitiv också, varför får man inte siza borden som man vill tex? vart fyller man på cash om man tappat några potter?

 

Detta kan du fixa bort under options.

 

F.ö så är ju ofta ditt cb ett värdebet mot fis range. Man ska aldrig, aldrig bluffa dessa fiskar eftersom de med glädje synar höjningar med 3e paret och svag kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Ett CB med missad AX är oftast ett VB

 

Exakt. Se inte din cb som en bluff, se den som ett värdebet. Saken är ju den att även om han träffat ett lågt par så har du ju goda möjligheter att både dra ut, men framförallt ta hem potten på turn när hans par inte blir triss. De flesta spelar ju låga träffarna för trisschansen. Kommer höga kort så blir dom rädda. Ibland synar dom ner till river för att se om trissen kommer där.

 

Bytte just från crypto till SvS... förstår vad du pratar om. Ett bord utan familjepotter är inte ett riktigt bord på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...