Gå till innehåll

Vinstgivande strategier


Neuen

Recommended Posts

Vilka är era strategier till att minska era förluster och öka era vinster..??

 

Jag kan börja med något som jag själv har kört med ett tag och som jag tycker funkar ganska bra. Jag har dagsgräns, veckogräns och månadsgräns som ligger på 10%, 20% och 40% av min bankrulle, lätt att kontroller när man spelar på Svs, vilket kontrollerar min risk att inte förlora allt för mycket under kort tid.. Följer även ca 30inköp som regel.

 

Jag har även funderingar kring hur man kan gå tillväga för att inte fatta för hastiga beslut, som ibland händer under tidspress och mängder av beslut på fler bord samtidigt.

Man skulle tex kunna vid varje "större" pott släppa musen och lägga handen på bordet eller under bordet kanske, för att på så vis framkalla en snabb analys av handen innan man synar/rejsar.

 

Sen detta med TILT, hur vet man när man ska sluta spela för att inte spela bort pengar pga dåligt spel? och när man vet det, hur förmår man sig att släppa taget och lämna datorn när hela kroppen skriker "VINN TILLBAX ALLT"??

 

jaja.. lite tankar från en amatör som försöker hitta strategier som styr mig in på en mer vinstgivande pokerkarriär...

 

så vilka tips och trix har ni??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar försöka ta betalt när jag har bäst hand

 

Detta är ju faktiskt något som jag oxå kör på.. inte slowspela floppade set utan bygga pott och försöka få in alla pengarna... det funkar bra verkar det som..

 

Men det kan ju vara svårt att veta hur mycket man ska sattsa..

 

till Nidson och fl0w

Så använder ni några metoder för att hålla sinnet uppe och tänka igenom händer och hålla fokus.. eller kör ni bara på och har det av automatik..

 

Det jag undrar är väl om ni "övat" fram det eller bara är så.. Jag kan få en känsla ibland av att jag spelar men inte direkt engagerar mig i spelet, utan tänkte på annat mellan de större potterna... vilket ibland leder till dåligt spel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du förlorat 1 inköp på otur och 2 på dåligt spel p.g.a oturshanden så bör du nog ta en paus.

 

Ja det är nog en bra idé men jag undrar nästan för min egen del om jag inte borde gå ifrån datorn efter ett förlorat inköp ibland... fast det kanske är lite väl drastiskt... men det är väl lite beroende på dagsformen och om man kan släppa förlusten snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...