Gå till innehåll

Trött på att vara fisken jämnt.


utahbulwark

Recommended Posts

Nu är jag trött på att förlora och jag inser att jag inte kommer att lära mig detta spel så att jag kommer att gå plus. Det som är tråkigt är att alla här skriver om hur dåliga spelarna är på svenska spel och era problem att spelarna flyr era bord. För mig är det tvärtom man är mkt trevlig och vill gärna spela HU och har säkert otrolig bra statistik på mig. Jag brukar spela på 5-10 samt 10-20 borden men utan större framgång. Nu är jag så trött på att bli förnedrad och skulle gärna se ngn vinna lite åt mig på mitt konto men det är väl inte tillåtet...........:evil: :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du har insett detta är ju det första (och nödvändiga) steget för att utvecklas.

 

Som Ängeln säger så är nog det bästa att gå ner i nivå. Även om du har bra privatekonomi och råd att förlora ett inköp per session så blir nog pressen mindre om du hoppar ner till åtminstone 2.5/5.

 

Fundera ut vilka läckor du har och vad du kan göra för att täppa till dom.

 

Posta en massa HHs här på forumet och få input från vinnande spelare. Välj standardhänder där du är osäker på vad som är rätt.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller också med om att du bör gå ner i nivåer. Dels kanske du redan är vinnande längre ner, dels förlorar du mindre om du inte är det.

 

Dessutom kan det vara så att du behöver läsa in mer om teorin i spelet, skaffa några böcker om speltypen du kör (no limit?) och läsa dem ett antal gånger, experimentera med ideer ur dem osv.

 

Annars, om du inte tror att du kan bli en vinnande spelare och det inte känns meningsfullt att gå ner i nivåer så måste du kanske inse att du spelar för att ha kul och inte för att tjäna pengar och då göra upp en budget för hur mycket du kan förlora under varje månad och inte spela mer när pengarna är slut.

 

Eller förstås sluta helt om det bara känns jobbigt i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du suger på poker. sluta spela bort me rpengar och hitta en annan hobby.

 

Denna typ av kommentarer i nybörjartrådar accepteras inte. Man ligger nära en infraction då. bara så ni vet.

 

Edit: Alla trådar i den här delen är till för att hjälpa och inte stjälpa eller fälla dumma kommentare som: du suger, lägg ner etc. Så alla förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag trött på att förlora och jag inser att jag inte kommer att lära mig detta spel så att jag kommer att gå plus. Det som är tråkigt är att alla här skriver om hur dåliga spelarna är på svenska spel och era problem att spelarna flyr era bord. För mig är det tvärtom man är mkt trevlig och vill gärna spela HU och har säkert otrolig bra statistik på mig. Jag brukar spela på 5-10 samt 10-20 borden men utan större framgång. Nu är jag så trött på att bli förnedrad och skulle gärna se ngn vinna lite åt mig på mitt konto men det är väl inte tillåtet...........:evil: :evil:

 

Om du har spelat i ett par år så kanske du känner dej bekväm med "konsten" poker, om inte så kanske du ska se efter var felet ligger...

 

Jag är dock rätt säker på att om man inte spelar efter en bankrulle planering, och gör det slaviskt så spelar det ite någon roll hur bra man är !

 

Jag har levt på poker tidigare, när jag hobbyspelade hadde jag 30Xinköp, standard ungefär oas vilken stil du har...

När jag levde på pokern hadde jag 100xinköp ...samma nu när jag återigen går från heltid-halvtid på jobbet.

 

Bankrullen är verktyget och du måste kunna få ha dina dåliga dagar där du spelar dålig + att du måste kunna få ha dina otursdagar där du spelade rätt men utdragningarna regerade...

 

Spela efter BR och utvärdera ditt spel under perioder där du förlorar !

...även en vinnande spelare hamnar i perioder där han måste justera spelet.

 

Om nu pokern tar upp för mycket energi och skapar problem i ditt liv socialt eller ekonomiskt ska du ignonera mina tips och klippa visa kortet.

 

Lycka till !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du suger på poker. sluta spela bort me rpengar och hitta en annan hobby.

 

Med tanke på när trådskaparen skapade sitt konto bör han inte va ny, vidare så kanske han behöver en känga och inse att det inte är hans cup of tea !

 

 

Han kan väl spela för skojs skull även om han inte skulle bli en vinnande spelare. Jämför med hur mycket pengar golfspelare eller hockeyspelare lägger ner på sin hobby.

 

Mitt tips är att gå ner rejält i nivå i cash game. Ännu hellre, spela billiga turneringar i stället för kontantspel, och till det köp harringtons böcker vol. 1 och 2. Läser du och lär ska du nog kunna plocka hem en prisplats i nån turre, vilket alltid är kul, trotts att man vet att man nog hade en massa röta på vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...