Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar en del Hu SnG och tycker man allt oftare stöter på motståndare som ställer pf varje hand, även så pass "högt" som på 55$ SnGs.

Vi antar att vi kör en SnG Hu med en relativt långsam struktur (typ stars) och möter den typ av Fi.

Vilken HD synar vi med för att maximera våra chanser att vinna fiskens $, och hur mkt vidgar vi HD ifall vi istället antar att vi spelar turbo?

Inser att HD förändras ifall det skulle vara så att vi inte hittar några bra kort och blindarna börjar bli höga.

Men är främst intresserad av hur brett ni tycker man borde syna under de första två nivåerna då dessa matcher oftast inte varar så länge.

Postad
Spelar en del Hu SnG och tycker man allt oftare stöter på motståndare som ställer pf varje hand, även så pass "högt" som på 55$ SnGs.

Vi antar att vi kör en SnG Hu med en relativt långsam struktur (typ stars) och möter den typ av Fi.

Vilken HD synar vi med för att maximera våra chanser att vinna fiskens $, och hur mkt vidgar vi HD ifall vi istället antar att vi spelar turbo?

Inser att HD förändras ifall det skulle vara så att vi inte hittar några bra kort och blindarna börjar bli höga.

Men är främst intresserad av hur brett ni tycker man borde syna under de första två nivåerna då dessa matcher oftast inte varar så länge.

Om han ställer 100%, så KTs+, 44+ nånting.

Postad
Om han ställer 100%, så KTs+, 44+ nånting.

Tycker det känns för brett, med mellan 50 och 75BB i effektiva stackar tycker jag vi borde ha smalare HD, vet inte om jag är helt ute och cyklar.

• 4 weeks later...
Postad

Problemet med att vänta på tex. topp 10% händer är att du hinner förlora mer i chips än vad du vinner i equity mot ATC.

Detta gäller även om man bara räknar med 10/20 mörkar och 1500 startstackar.

Du har du innan du får en hand förlorat runt 10% av din stack och har 68% chans att vinna.

Motståndaren har då en 270 chips kvar och är således inte helt ute.

Runt de bästa 35% av händer är idealiskt tycker jag (55+,A2s+,K4s+,Q6s+,J7s+,T7s+,98s,A4o+,K8o+,Q9o+,J9o+,T9o).

Det ger dig 60% chans att vinna och fi har inte hunnit skaffa sig tillräckligt med chips för att fortfarande ha en nämnvärd chans att komma tillbaka.

Tyvärr är det svårt att få mer än 60% chans att vinna mot denna typ av spelare, vilket kan kännas bisarrt om man vinner mer än så mot normala och jämförelsevis begåvade motståndare.

• 1 month later...
Postad

Jag grindar själv $50 turbo sngs (på ongame där det innebär 3min-perioder). Tycker också man relativt ofta möter tokaggrofiskar. Skulle gissa att många är antingen tiltade och skottar bort det sista på HU, medan en del "fulspelar", dvs tiltar loss på en för dom låg nivå.

När det gäller ranges så är jag villig att få in stacken med 88+ och AJ+ dom första två nivåerna om stackarna är hyfsat jämna. Har jag tappat lite av min stack så sänker jag kraven, men tycker överhuvudtaget att man inte ska nöja sig med för litet procentuellt övertag. Mot en sån fi så är din edge enorm (om du inte får kalla kort väldigt länge), så att få in markerna med en flip i stil med A8 vs JT tycker jag känns väldigt kallt.

Tycker många av dessa matcher brukar gå till som så att man grindas ner från 1500 till kanske 1200-1300 innan man dubblar och sedan får vänta på ett bra läge att sno det sista av fi:s marker. Om man inte blir utdragen av 94off och svär förbannelser över fanskapet istället;)

EDIT: Tycker de flesta spelare av denna typ inte pushar AI varje hand, utan mer överbetar extremt pre, trebetar allt rejält pre osv osv. Tänkte inte exakt på push varje hand, då kanske man kan sänka kraven till 66+ och AT+, men frågeställningen är ju i princip identisk.

Postad

Snälla någon, döda mig, det skulle kännas lindrigare. Paco Nieves måste ha bra koll på Ongames servrar. Bara för att man skriver i en sån här tråd så drabbas man av ödets ironi.

$50 HU-matcher under en halvtimme.

AQ vs QJ. AI pre. Paco floppar en knekt

A4 vs K9. AI pre. Pacotaco floppar en nia.

AK vs JJ. AI pre. Paco blir utköpt, ringer upp sin polare på Ongame och undrar varför han har motrigg. Justering av servrar sker.

A4 vs J9. AI pre. Nia på turn ställer allt till rätta.

A6 vs 86. AI pre. Åtta på floppen kirrar biffen åt Taco.

AJ vs K4. AI pre. J på floppen, wtf??? Närå, kungar på både turn och river så var allt som det skulle igen.

AK vs K3. AI pre. En trea på floppen så åkte dolken in ännu djupare i hjärtat.

Oftast är det kul att stöta på fisk, ibland lite mindre kul...

• 1 month later...
Postad
Snälla någon, döda mig, det skulle kännas lindrigare. Paco Nieves måste ha bra koll på Ongames servrar. Bara för att man skriver i en sån här tråd så drabbas man av ödets ironi.

$50 HU-matcher under en halvtimme.

AQ vs QJ. AI pre. Paco floppar en knekt

A4 vs K9. AI pre. Pacotaco floppar en nia.

AK vs JJ. AI pre. Paco blir utköpt, ringer upp sin polare på Ongame och undrar varför han har motrigg. Justering av servrar sker.

A4 vs J9. AI pre. Nia på turn ställer allt till rätta.

A6 vs 86. AI pre. Åtta på floppen kirrar biffen åt Taco.

AJ vs K4. AI pre. J på floppen, wtf??? Närå, kungar på både turn och river så var allt som det skulle igen.

AK vs K3. AI pre. En trea på floppen så åkte dolken in ännu djupare i hjärtat.

Oftast är det kul att stöta på fisk, ibland lite mindre kul...

Det där är helt sjukt.