Gå till innehåll

Maffia omg. 2 speltråd


Jennez

Recommended Posts

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Saint_Bjorn verkar vara ute efter att sätta dit oskyldiga lilla mig. Bara det väcker ju sjukt många misstankar. Dessutom gjorde han ju det klassiska "rösta-på maffia-kompisen-i-sista-sekunden-så-jag-ser-oskyldig-ut" - tricket vilket ju gör honom till en superstark kandidat.

 

Jag vill lyncha: Saint_Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla söta, vad håller ni på med? Jag har ju redan avfört Salva...Saint_Bjorn från listan över de misstänkta. Han må ha mycket på sitt samvete sedan slaktartiden i Palermo, men numera har även han funnit den enda rätta Guden och till och med blivit lutheran. Nej, den kvarvarande boven i dramat är ännu okänd, men jag tror faktiskt att han stack upp huvudet ur sin håla när han blev utpekad. Hakflem, Hakflem, Hakflem... Måhända är du bara ännu i raden av inavlade bybor, men jag tror att du blev så bitter efter att ha förlorat dina ben (varför du även sågade av det tredje benet vet jag inte) att du lierade dig med maffian för att hämnas på världen.

 

Jag vill lyncha: Hakflem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäste Arne68!

 

Jag förstår din förvirring. Du har ju precis släppts ut från dårhuset och har därför inte kunnat följa alla händelser här i byn.

 

Hakflem har varit en hederlig medborgare i detta samhälle. Men bitterheten över att inte fått ytterligare påfyllning av Cleburnes hembrända tistelbrännvin vid byfesten, då han redan hade kräkt ned min mors uppstoppade iller, fick honom att likt Anakin Skywalker gå över till den mörka sidan.

 

Jag såg honom själv sakta raggla iväg, muttra några förbannelser, lägga en pizza bakom körsbärsträdet, idka tidelag med byfåret Lolita och sen försvinna ut i natten. Dagen efter spreds ryktet att han mördats av maffian. Så fel, men poetiskt så rätt. Hakflem, festprissen som vi alla kände som en varm och hederlig karl, hade på sätt och vis mördats av maffian; de hade tagit hans själ.

 

Arne68, låt inte maffian ställa till mer elände i vår by.

 

Ändra din röst.

 

Lita på mig.

 

 

Saint_Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj! Hur ska detta sluta? Två röster på Hakflem och två på Saint_Bjorn. Intrigen tätnar.

Vad fick polisen reda på inatt? Varför räddade inte läkaren livet på stackars urmyrakeback?

 

Byborna fick bästa möjliga start i den här omgången. Men kommer de att klara pressen? Har en ensam maffiamedlem lättare att smälta in?

 

Följ historien, samma forum, samma tråd!

 

Solen går ned imorgon kl 18.00 om byborna inte kan ta sig samman.

 

DA-DA-DAAAA!!!! (olycksbådande musik)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ikväll uppsökte jag den gamla Häxan på berget som jag inte har sett i byn på många år då hon i ren frustration blev eremit när en mycket ung Albert urinerade i den brygd hon ägnat 10 år åt att färdigställa. Jag tog det vågade steget att söka upp henne (risken att i ett slag förvandlas till padda var överhängande) i det osjälviska syftet att kanske lyckas rädda vår by.

 

Häxan såg länge på mig med sitt enda öga och beordrade mig sedan att ta av mig barfota. Hon vred ur mina strumpor och lät fotsvetten rinna över sin håriga bröstvårta, utstötte några gutturala ljud och väste sedan med en demonisk röst och blottade ögonvitor: "Det heliga rovdjuret är på krigsstigen. Döden smeker över er! HA HA HA HA"

 

Jag tolkade det hela som det är Saint_Bjorn som är den onde.

Jag vill lyncha Saint_Bjorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upprepar, Saint_Bjorns oskuld går inte att betvivla. Lita på konstapel Cleburne! Nej, den kvarvarande skurken måste vara en av de gemena typerna som i detta nu har dragit på sig sina vita kåpor och gör sig redo att sprätta upp honom som en spädgris. Är det doldis-Arne, bitter-Hakflem eller byfåne-Waggho. Jag står fast vid att jag tror att det är hakslemmet och uppmanar alla laglydiga bybor att ändra sig medan tid finns! Lyncha Hakflem nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cleburnes fasta övertygelse gjorde mig osäker på min sak. När jag satt hemma på min kammare och sörplade i mig kvällssoppan slog det mig att jag kanske varit alltför snabb i tolkningen av Häxans uttalande. Jag tog fram min Nationalencyklopedi för att utröna om "det heliga rovdjuret" skulle kunna beteckna Hakflem och inte Saint_Bjorn.

 

Döm om min förvåning när jag hittar följande fakta:

flema

fle`ma verb ~de ~t

ORDLED: flem-ar

SUBST.: flemande

• dra upp överläppen så att nosen rynkas som reaktion på honlig könsdoft; vanl. om hanliga hovdjur: kronhjorten stod och ~de i skogsbrynet

KONSTR.: ~

HIST.: åtm. sedan 1980-talet; av ovisst urspr.

hake

2 liten detalj som försvårar eller omöjliggör ngt: planen var skarpsinnig men det fanns en ~

KONSTR.: en ~ (i el. med ngt)

HIST.: sedan 1749; se hake 1

 

Här har vi alltså svart på vitt: flemandet utförs av ett hanligt djur (Hakflem är odiskutabelt en hane trots den lätt tragiska avsågningen av tredje benet) och Häxan pratade om ett djur. Ett tydligt samband. Haken är naturligtvis att kronhjortar och andra hovdjur sällan är rovdjur. Plötsligt är allting så tydligt, så blind jag var förut! Vad gäller heligheten syftar det naturligtvis på det engelska uttrycket "Holy ungulate!", fritt översatt "Heliga hovdjur!"

 

Jag ändrar min röst: Jag vill lyncha Hakflem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget att dölja och räds därför heller inte döden. Som en äkta bybo så är ju byns överlevnad viktigare än min egen och om min död leder till klarhet i frågan om vem den sista mafioson är so may be it.

 

För övrigt, hade jag varit mafioso hade jag antagligen spelat ut det falska polis-kortet vid det här laget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna omgång är riktigt spännande! Jag sitter här och skrattar och förtjusas! Hur ska det gå? Trots att jag är den ende som vet hur allting hänger ihop så är det nästan så att man sitter och funderar på vem mafioson är. :D

 

Anyway. Gl bybor, jag tittar inte in förrän imorgon bitti men jag försäkrar att jag har snaror och gravstenar redo.

 

Om inget omvälvande händer under natten så kommer dagtiden att pågå t.o.m 18.00 imorgon.

 

Ta fast boven nu!

 

/Lekledaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som förra gången viner anklagelserna tätt. Och i offensiven går som vanligt Cleburn. Jag vet inte riktigt vad jag skall tro om honom. Antingen är han färgad av sitt förflutna eller så är han som sagt bara psykiskt instabil.

 

Hakflem har ju mer och mer stegat upp som en tänkbar maffia. Han berättar öppet om sin strategi kanske som ett smart sätt att förvira oss? Eller så är han innerst inne en oskyldig bybo.

 

Dock står jag fast vid att Sain_Bjorn borde lynchas. Vem var sist att se till så att Pokerpew blev lynchad? Jo Saint_Bjorn! Men säger ni då, han kan väll inte rösta ut sin egen kamrat? Jodå det kan han, som ett oerhört smart drag. Han visste redan att Pokerpew var körd och när han väl inser det är han inte sen på att hugga. En mycket smart taktiskt drag som dock inte lurar mig.

 

Till Galgbacken och häng avskummet Saint_Bjorn.

 

Jag vill lyncha Saint_Bjorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget att dölja och räds därför heller inte döden. Som en äkta bybo så är ju byns överlevnad viktigare än min egen och om min död leder till klarhet i frågan om vem den sista mafioson är so may be it.

 

För övrigt, hade jag varit mafioso hade jag antagligen spelat ut det falska polis-kortet vid det här laget.

Så, om du litar på Cleburne, vem är då mafioson enligt dig? Du har inte ändrat din röst.

 

Kan det vara så att du nu försöker bedyra din oskuld likt en valp som lagt en blöt hög på husses exklusivt barnflätade matta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upprepar, Saint_Bjorns oskuld går inte att betvivla. Lita på konstapel Cleburne! Nej, den kvarvarande skurken måste vara en av de gemena typerna som i detta nu har dragit på sig sina vita kåpor och gör sig redo att sprätta upp honom som en spädgris. Är det doldis-Arne, bitter-Hakflem eller byfåne-Waggho. Jag står fast vid att jag tror att det är hakslemmet och uppmanar alla laglydiga bybor att ändra sig medan tid finns! Lyncha Hakflem nu!

 

 

:-Dintriger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock står jag fast vid att Sain_Bjorn borde lynchas. Vem var sist att se till så att Pokerpew blev lynchad? Jo Saint_Bjorn! Men säger ni då, han kan väll inte rösta ut sin egen kamrat? Jodå det kan han, som ett oerhört smart drag. Han visste redan att Pokerpew var körd och när han väl inser det är han inte sen på att hugga. En mycket smart taktiskt drag som dock inte lurar mig.

Jag är på sätt och vis smickrad. Men du har så fel, så fel. Ditt resonemang gör en logisk kullerbytta, eftersom Cleburne i så fall är en lögnare. Vi kan inte vara säkra på att han inte är en lögnare, det är sant. Men inte särskilt sannolikt, eftersom det borde betyda att Cleburne är en...mafioso. Kan då jag vara en mafioso? Och varför skulle Cleburne försöka rädda mig, ett säkert offer, från galgen? All logik talar för att jag är oskyldig, jag behöver inte lägga fram några fler bevis. Visst skulle Cleburne teoretiskt kunna vara mafioson, men då spelar han ett väldigt högt och riskabelt spel.

 

Till Galgbacken och häng avskummet Saint_Bjorn.

Det är tacken för att du fick låna min uppstoppade iller till dina perversa lekar. Jag kommer aldrig mer bjuda dig till byfesterna hemma hos mig. Jag vill förresten ha tillbaka teddyn du lånade av frugan också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En frustrerad Cleburne vankar fram och tillbaka i sin stuga och muttrar för sig själv: ”Nu tar det snart hus i helvete! Jag har ju försökt förklara att Salva…Saint_Bjorn är helt oskyldig, men vissa vägrar att lyssna. Nu finns det bara en sak kvar att göra.”

 

Sagt och gjort, byns Gestapo-medlem plockar fram sin polisbricka, putsar bort rosten och sätter fast den på bröstet där alla kan se den. Med beslutsamma steg kliver han ut på torget och förkunnar med dånande röst:

 

”Nu får det vara slut på tokerierna! Som ni alla kan se representerar jag lagen här i byn och jag har genomsökt Saint_Bjorns stuga från golv till tak, och som om det inte var nog bröt jag upp golvet och slog hål på varenda vägg. Jag kan nu säga helt säkert att Saint-Bjorn inte är någon satans mafioso. Jag är inte helt säker på vem den kvarvarande ohyran är, men tänk efter nu. Vi har alla sett Hakslemmets håriga rygg i byns bastu och vet alla hur bitter han blev när han blev av med sina ben och sin mandom. Om någon ska lynchas är det han!”

 

När Cleburne vänder sig om och går mot sin stuga reser sig håret i nacken och han inser att den kvarvarande maffiamedlemmen antagligen planerar att lönnmörda lagens halvlånga arm under natten. ”Nåväl, mitt liv är i Herrens händer och om inte en vänlig läkare är beredd att hålla vakt utanför dörren när jag sover så får jag göra mig redo att möta Honom i Hans eviga rike.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på sätt och vis smickrad. Men du har så fel, så fel. Ditt resonemang gör en logisk kullerbytta, eftersom Cleburne i så fall är en lögnare. Vi kan inte vara säkra på att han inte är en lögnare, det är sant. Men inte särskilt sannolikt, eftersom det borde betyda att Cleburne är en...mafioso. Kan då jag vara en mafioso? Och varför skulle Cleburne försöka rädda mig, ett säkert offer, från galgen? All logik talar för att jag är oskyldig, jag behöver inte lägga fram några fler bevis. Visst skulle Cleburne teoretiskt kunna vara mafioson, men då spelar han ett väldigt högt och riskabelt spel.

 

Var någostans gör jag en logisk kullerbytta? Och varför skulle inte Clebrun kunna ljuga? Jag tror som sagt att han är psykiskt instabil efter kvällen med råttfällan. Dock kan jag givetvis inte utesluta att Cleburn faktiskt talar sanning och spelar ett oerhört smart och farligt spel. Men jag kan inte undgå din desperation inför första lynchning och när sedan pokerpew fick mer röster än dig var du snabb som ögat att haka på lynchmobben. Som det ser ut i dagsläget finns ingen bättre kandidat än du. Dock är jag som sagt lite tveksam då jag misstänker Clebrun vara färgad av sitt förflutna och nu leder lynchmobben mot Hakflem. Samt att han spelar ut den riskabla "lita på mig jag är polis" taktiken. Fast som sagt så kan jag inte släppa mina misstankar mot dig. Om det visar sig att du skulle vara en vanlig bybo så kommer jag ångra djupt mina misstankar mot dig. Men som läget är nu är du det största hotet mot freden i vår by.

 

 

Det är tacken för att du fick låna min uppstoppade iller till dina perversa lekar. Jag kommer aldrig mer bjuda dig till byfesterna hemma hos mig. Jag vill förresten ha tillbaka teddyn du lånade av frugan också.

 

Givetvis skall du få tillbaka dina saker. Det är dock med stor sorg jag lämnar tillbaka illern då den har gett mig oförglömliga stunder. I samma veva vill jag gärna ha tillbaka vattenpasset som du och din fru skulle använda till något? Gud vet vad.

 

Edit: Givetvis är det jag som gör en logisk kullerbyta. Och jag får med viss tvekan avfärda dig som misstänkt. Dock tror jag som sagt att Cleburn är kapabel till att ljuga om en sådan sak. Och jag har nu Cleburn som min huvudmisstänkte. Han aggerar på precis samma sätt som i förra tråden. Han är snabb på att följa lynchmobben samt att han spelar på det billiga "jag är polis" tricket. Fast fullt övertygad är jag inte. Jag tar tillbaka min röst och granskar dom misstänkta under lugn och ro. Jag återkommer........

 

Efter en kort tids funderande så lägger jag också min röst på Hakflem. Dock så har jag fortfarande Saint_Bjorn och Cleburn som misstänkta. Men jag kan inte få det att gå ihop rent logiskt (än) så jag blir tvungen att ändra min röst till en person som jag inte vet var han står. Dock verkar några av er ha mer information än vad jag har (Saint_Bjorn och Clenburn, det går hela tiden tilbaks till dom). Jag skall lista ut hela den här historien men fram tills dess så ligger min röst på Hakflem (Om du nu skulle vara en oskyldig bybo så hoppas jag du kan förlåta mig).

 

Edit2: Wow vad veliga jag är. Kort efter jag skrivit detta inser jag mitt misstag. Att lägga en rösta på Hakflem är att svika hela byn då jag är ganska så säker på att han är oskyldig. Så rösten hamnar istället på Cleburn som med en slug list förvrider våra tankar. Han spelar ett smart och farligt spel.

Jag vill lyncha Cleburn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Nåväl, mitt liv är i Herrens händer och om inte en vänlig läkare är beredd att hålla vakt utanför dörren när jag sover så får jag göra mig redo att möta Honom i Hans eviga rike.”

Vi får verkligen hoppas att det inte är den dagsovande herr Albert hoppet står till. Jag har, trots mina många år här i byn, aldrig riktigt fått kläm på vem som är vår läkare.

 

Var någostans gör jag en logisk kullerbytta?

Där du påstår att ärade konstapel Cleburne ljuger om att jag inte är en mafioso.

 

 

Givetvis skall du få tillbaka dina saker. Det är dock med stor sorg jag lämnar tillbaka illern då den har gett mig oförglömliga stunder.

Min...stackars...illler.

 

I samma veva vill jag gärna ha tillbaka vattenpasset som du och din fru skulle använda till något? Gud vet vad.

Vattenpasset tog ju Hakflem! Jag förstår, han vill så osämja i byn. Se till att vi lynchar den räven så lovar jag att du hittar vattenpasset i hans stuga. Men var beredd på att det kan lukta fårost om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om kommisarie Cleburne är så säker på sin undersökning så är jag inte sämre än att jag kan vända kappan efter vinden. Ni kommer väl att lyncha mig ändå era satar, men jag ber er att spara mitt oskyldiga handikappade liv och lämnar såklart dörren öppen till konstapeln som får fritt fram att genomsöka mitt hem och min borg under natten.

 

Under tiden gör jag en kovändning och säger:

 

Jag vill lyncha Arne68 som står och gnider händer av lycka medans vi oskyldiga helyllebybor (sug på det ordet Lindström) träter i onödan.

 

EDIT: För övrigt behöver jag vattenpasset för att bygga en avsats till verandan så jag tar mig dit med rullstolen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag vill lyncha Arne68 som står och gnider händer av lycka medans vi oskyldiga helyllebybor (sug på det ordet Lindström) träter i onödan.

 

Vem var det som röstade på pokerpewe först? Hade jag inte rätt då? Varför skulle jag rösta på min kollega?

 

Man får väl tro Cleburne och anta att Saint_Bjorn är oskyldig. Men isf har jag ingen aning faktiskt. Men jag chansar helt vilt på RuchYa

Jag vill lyncha: RuchYa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem var det som röstade på pokerpewe först? Hade jag inte rätt då? Varför skulle jag rösta på min kollega?

 

Man får väl tro Cleburne och anta att Saint_Bjorn är oskyldig. Men isf har jag ingen aning faktiskt. Men jag chansar helt vilt på RuchYa

Jag vill lyncha: RuchYa

 

Där har du ju sjukt rätt. Slarvigt av mig att inte kolla upp tidigare pajkastningar. Jag hakar på och givetvis ser jag ju ut som ett fån som försöker rädda mitt eget skinn...men nån måste ju vara byfånen också.

 

EDIT: Ta bort alla mina andra galna röster tack.

 

Jag vill lyncha: RuchYa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle jag rösta på min kollega?

 

Av samma anledning som jag tror att Saint_Bjorn röstade på pokerpew, även Cleburn (jag har kört in på dom två jag vet :-)). Ni kanske kom fram till att offra en person för att ge en det ultimata alibit? Jag vet faktiskt inte jag är oerhört konfuderad. Men jag tror inte att det är du Arne68, utan jag litar på dig som en trogen och vänlig bybo. En respekt som tydligen inte är omsesidig :-(. Men det är svårt, min röst på Cleburn baserars enbart på att han ljuger och hur skall jag veta det? :?. En oerhört konfuderad RuchYa hoppas att morgondagen bringar mer och klarare svar.

 

Oj du var oerhört snabb att vända kappan efter vinden Hakflem. Hade dig inte som en misstänkt förut men nu föll du genast in i det facket. Men jag kan fortfarande inte släppa Cleburn. Gaaaah jag blir tokig :?. (Jag har för mycket fritid jag vet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoja inte. Kom med nåt smart du så ska jag nog hinna vända den en gång till innan jag kryper till kojs och försöker överleva natten.

 

Haha nåt smart? Varför skall jag komma med nått smart när det enda som krävdes för dig att byta röst var en vild chansning från Arne68. Men det enda jag kan säga är att jag är konfuderad och jag försöker nästla ut det här. Du får givetvis lägga din röst på vem du vill. Tråkigt att den kom på mig dock:-(. Vi får väll se vad morgondagen ger. Är fortfaradnde sjukt osäker men jag tror (nästan hoppas) att Cleburn ljuger och att han är den som borde lynchas. Dock har du skiftat åsikt oerhört fort samt att jag inte riktigt har hållbara bevis för att Cleburn skulle vara maffian (än).

 

Jag vill lyncha Hakflem

 

Ha en bra natt:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...