favve Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Är inte den stora frågan: "Vad händer inte efter döden?"? Haha va? Det här med knark och dagens pokerspelare, det är just vad jag menar.. Kids, stay of drugs! Citera
Durin Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 "Fä dö, frände dö, ett vet jag som aldrig dör, dom över död man" Om jag kommer ihåg rätt. Citera
bossbaver Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 "Fä dö, frände dö, ett vet jag som aldrig dör, dom över död man" Om jag kommer ihåg rätt. ok... Citera
Durin Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 ok... äääh, men kan du inte din Edda? citatet passar väl inte in så bra, men nån gång måste man väl få flasha med sina usla TP-kunskaper... Citera
greywolf Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 man kommer till en annan värld/dimension. Mer än så vet jag inte och vill inte veta. Citera
yone Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 I kombination med vad som är meningen med livet säger jag; Att tjäna så mycket pengar som möjligt och när man dör hamnar man på en topplista. Topp-100 får en t-shirt som säger "Lurad". Citera
bossbaver Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 jag hade en teori när jag var liten att jorden är som en liten atom eller molekyl, i nån annan värld.. tex ett hål i en tand eller vaffan som helst, och alla andra planeter är andra molekyler eller atomer, dvs en likadan värld fast extremt mycket mindre/större... nu tror jag bara att man är... död... frågan är vad man gjorde innan man föddes... var man död då oxå? Citera
tetris Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 jag hade en teori när jag var liten att jorden är som en liten atom eller molekyl, i nån annan värld.. tex ett hål i en tand eller vaffan som helst, och alla andra planeter är andra molekyler eller atomer, dvs en likadan värld fast extremt mycket mindre/större... nu tror jag bara att man är... död... frågan är vad man gjorde innan man föddes... var man död då oxå? Du måste ju ha existerat någon gång för att kunna dö -> att vara död. Innan du föddes exsiterade du helt enkelt inte. Citera
bossbaver Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 Du måste ju ha existerat någon gång för att kunna dö -> att vara död. Innan du föddes exsiterade du helt enkelt inte. konstigt Citera
Tottyville Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Det enda som försvinner är nuet. Citera
bossbaver Postad 4 September , 2007 Författare Rapport Postad 4 September , 2007 Det enda som försvinner är nuet. hur menar du NU? Citera
bossbaver Postad 3 December , 2009 Författare Rapport Postad 3 December , 2009 Årets bump. Men sprang på den här tråden av en slump. (även årets rim) Har fortfarande inte fått veta vad ni tror händer när man dör? Och vad händer innan man kommer till livet? Är man något då eller "finns man bara inte"? Citera
Myssion Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Man finns helt enkelt inte. Det är bara det att vår hjärna kan inte riktigt förstå begreppet "att inte existera" (vilket som någon påpekade ovan visar sig i formuleringen av frågan "vad händer när..." - vi antar alltså redan att något särskilt händer) så det är inte ett särskilt tillfredsställande svar... Mer energieffektivt att fokusera på vad som händer innan man dör (och efter man föds) imo. Citera
6månadersförsöket Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 1. BR brinner inne på alla siter enl paragraf K.I.ll -> familjen blir förtvivlad 2. Begravs i en för dyr kista som krossas av en klantig grävmaskinist, som grävt för grund grop och vill putta ner mig till Belsebub snabbare än fan själv. 3. Får nytt jobb i underjorden som onlinedealer utan dricks Citera
Cyntax Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Islam lovar 72 oskulder va? Jag vill fan inte konvertera till Islam. För det första så säger man inte om det är 72 kvinnor eller män som väntar ... för det andra har jag ingen lust att "undervisa" 72 oskulder i sex. Jag skulle tröttna iaf. Citera
heltok Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Islam lovar 72 oskulder va? Jag vill fan inte konvertera till Islam. För det första så säger man inte om det är 72 kvinnor eller män som väntar ... för det andra har jag ingen lust att "undervisa" 72 oskulder i sex. Jag skulle tröttna iaf. är väl bara martyrer som tvingas genomlida det. själv tycker jag att leva i en evighet är mer skrämmande än att dö. tror de flesta religiösa har dålig koll på hur långttråkigt det blir efter 10^100år. Citera
6månadersförsöket Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 är väl bara martyrer som tvingas genomlida det. själv tycker jag att leva i en evighet är mer skrämmande än att dö. tror de flesta religiösa har dålig koll på hur långttråkigt det blir efter 10^100år. Definition på evighet: -En gång per år smeker man med en sammetsfilt på Mt Everest; när berget är förvandlat till sand = en evighet Citera
Joeduck Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 jag hade en teori när jag var liten att jorden är som en liten atom eller molekyl, i nån annan värld.. tex ett hål i en tand eller vaffan som helst, och alla andra planeter är andra molekyler eller atomer, dvs en likadan värld fast extremt mycket mindre/större... nu tror jag bara att man är... död... frågan är vad man gjorde innan man föddes... var man död då oxå? Ett hål består inte av någonting, snarare avsaknanden utav, men annars så är det likt den teori jag själv har, och alltid har haft. Man är en del i evighetens evighet, och livet är extremt kort. Citera
Ferna Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Hoppas döden är bättre än livet iaf.. Citera
DrRoland Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Vad är det som ska hända då? Som de säger i gamla isländska vikingafilmer, "nu har han skitit för sista gången" Mycket mer än så lär det inte vara:-D Citera
eurythmech Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Definition på evighet:-En gång per år smeker man med en sammetsfilt på Mt Everest; när berget är förvandlat till sand = en evighet Ehm, det är första dagen av evigheten, snarare. Citera
rikopank Postad 3 December , 2009 Rapport Postad 3 December , 2009 Har du varit en god människa så klonkar du en-outare hela tiden och har du varit en dålig människa så blir du utdragen hela tiden. Så passa på att göra goda gärningar nu annars får du ett rent helvete. Citera
honest99 Postad 4 December , 2009 Rapport Postad 4 December , 2009 I och med döden slutar goda människor att existera. I och med döden slutar dåliga människor att existera. Citera
Recommended Posts