Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade denna agressivt eftersom jag sett bra spelare på forumet spelat färgdrag agressivt. Vanligtvis spelar jag den passivt och synar bara ner Fi's bets.

Skulle ni spelat så här eller annorlunda?

***** Hand 423919217 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 29 augusti 2007 12:06:24

Adam Turbo 5 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: bunz4 (388.58)

Plats 3: allimac72 (18.95)

Plats 5: Sniigel (85.55)

Plats 6: Libido (196.80)

Plats 8: Neverwin1 (192.50)

Plats 9: Big Bob (162.75)

Neverwin1 lägg LM 0.50

Big Bob lägg SM 1.00

** Giv **

bunz4 [N/A, N/A]

allimac72 [N/A, N/A]

Sniigel [N/A, N/A]

Libido [Dh, Eh]

Neverwin1 [N/A, N/A]

Big Bob [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

bunz4 Syna 1.00

allimac72 Syna 1.00

Sniigel Syna 1.00

Libido Syna 1.00

Neverwin1 Lägg

Big Bob Passa

*** Flop(Board): *** : [9s, 8h, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

Big Bob Satsa 3.00

bunz4 Lägg

allimac72 Lägg

Sniigel Syna 3.00

Libido Höj till 8.00

Big Bob Syna 8.00

Sniigel Syna 8.00

*** Turn(Board): *** : [9s, 8h, 6h, 5k]

*** Bet Runda 3 ***

Big Bob Passa

Sniigel Passa

Libido Satsa 20.00

Big Bob Syna 20.00

Sniigel Syna 20.00

*** River(Board): *** : [9s, 8h, 6h, 5k, 8k]

*** Bet Runda 4 ***

Big Bob Passa

Sniigel All-in 56.55

Libido Lägg

Postad

Jag hade höjt preflop till 7-8 kr. Om det checkats fram till dig på floppen hade jag bettat ca 80% av potten.

Som spelat preflop hade jag bara synat floppen efter bet+syn. Skulle jag få för mig att höja hade jag höjt till ca 20 kr och hoppats vinna potten där. Släpper inte Fi och det checkas till mig på turn checkar jag bakom när inte draget sitter.

Att som du gör betta både flopp och turn med drag gör jag hellre mot 1 Fi.

Postad

Jag hade oxå höjt pre. 4xBB + 1/limpare är min standard. Sen hade jag nog höjt betydligt mer, typ till 20 på flopp, för att om draget sitter ha möjlighet att få in hela stacken på river eller då ta hem potten där och då, men efter att ha fått syn och turn blankar så hade jag nog sett river gratis.

Postad

Vet inte om jag är den enda, men jag tycker ofta det är jättesvårt att bedöma en lösryckt hand. Saker som jag skulle tänka på vore i alla fall följande:

Vad måste jag betta för en rimlig fold eq, dvs hur högt måste jag betta för att alla rimligen skall folda tämligen ofta?

Så högt bör jag minst betta och är det för högt, så är det kanske bättre att spela ärligt vid just det bordet just då.

En variant är att istället betta väldigt lite för att bygga pott och skapa förvirring i hopp om syn vid träff.

Postad

raise pre, syn/raise mycket mer flopp, check bakom turn (inte särskilt otroligt nån satt med en sjua till att börja med, ser inget värde i att betta här alls, knappast troligt du tar hem potten)

Postad
kungrikard skrev att han brukar göra det för att han ändå inte får betalt me den handen. O han brukar dra in typ 20k i månaden på nl 0.5/1 duger det som anledning?

Ursäkta men lol. Jag förstår varför kungrikard inte har gått upp i nivå. Om du också vill stanna kvar på 0.5/1 SEK resten av livet så fortsätt precis så. Annars bör du höja med dina starka händer för att få in mer pengar i potten.