Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tre händer från PokerStars PLO 0.5/1-bord (6-max).

1. Hero har endast suttit vid detta bord ett par rundor och har följdaktligen ont om bra reads. Men snittpottstorleken är hög och alla vid bordet täcker Heros fulla inköp. Hero sitter på knappen med :Qd::Qs::4c::3s: och synar när CO höjer pott preflop. Tre personer till synar.

Således fem personer som ser floppen :Kd::Qh::2h: och potten är på ca $17. Tre stycken checkar fram till CO som betar pott.

Kan Hero göra något annat än att dega och hoppas han inte springer rakt in i KKxx hos någon av de andra?

2. Liknande hand på annat bord, men här sitter Hero med ungefär dubbla inköp och har :Jh::Js::8s::6c: på BB. Knappen (som är rätt aggro och dessutom täcker Hero) höjer pott. Hero och en person till synar. Potten ca $11.

Floppen kommer :Ah::Jd::4s:.

Vad gör Hero här? (om check kommer knappen med stor sannolikhet beta pott)

3. Annat bord, andra kort (såklart), men ungefär lika mycket avsaknad av bra reads som i första handen. I detta fallet sitter Hero på CO och höjer preflop med :Kh::Kc::Jh::9c:. Knappen (som nästan täcker Heros fulla inköp) och två personer till synar.

Potten på ca $13 och floppen kommer :Qs::Js::Tc:. Två checkar, Hero betar $9 och knappen synar medan övriga foldar. Turn är :8d:. Vad gör Hero?

Postad

Såhär spelar jag:

1. Ställer.

2. Betar jag oftast ut. En C/R brukar oftast stoppa den mesta action för min del.

3. Det är inte många som checksynar flop och checkar turn med AK på den där brädan så du leder oftast med din stege där (dessutom är två kungar blockerade). Jag betar för att inte ge gratiskort till färgdrag (edit: eller övriga drag för den delen)