Gå till innehåll

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

Postad
Heltok: i tillbakablick, skulle du välja intensiv-ridkursen på azorerna om du skulle lära dig rida idag?

japp, utan att tveka. så bra att jag gjorde 2st återbesök där efteråt. blev tipsad av en pokerspelare som lärde sig rida där och han sa samma sak. alla jag har träffat där har varit helt sålda på stället och jag har träffat säkert 20-30pers som varit där. (enda undataget är en bitter gammal tjock fransysk, men hon hatade världen och världen henne så inte så konstigt)

är verkligen underbart ställe och kvaliten är hög på undervisning och hästar(efter ryttarnas behov givetvis). tyckte det var mycket bättre än dyrare och flashigare ridskola i Italien.

lite sugen på att hinna knö in en vecka där igen mellan min omtenta och kursstarten i höst, men blir nog tight....

Postad
En till fråga angående Thailand. Tror ni det räcker att fara med en 35-liters ryggsäck? Ska nog vara borta 2-3 månader men planerar inte att köpa en massa.

om du vet vad du sysslar med ja. rätt många som reser med den storleken utan större problem. för alla andra rekommenderar jag 60L.

Postad

60L håller för ca 3-4 par fillingar, dito strumpor o tishor och ett par långbrackor + nödvändiga hygienartiklar, ett stycke litteratur och en stock snus. Lite mer kan man kräma in, men inte mycket.

Förslagsvis packar man med gamla skräpkläder som man dumpar allt eftersom man köper nytt. Man bör dock ändå tvätta när tillfälle ges, såvida man inte älskar sin egen svettodör.

Med normalt tänkande kring hygien och medkänsla till andra människor, klarar man sig inte med 35L imo.

Rådet gäller även i andra länder än Thailand.

Postad

Börjar man ha så extrema definitioner av rasism bör vi börja spärra in alla icke-rasister. Även om de vore ofarliga skulle de vara så dysfunktionella att de behövde vård dygnet runt, likt spädbarn.

Om Sverige fick bestämma skulle vi väl iof alla se likadana ut, uppföra oss lika och vara lika attraktiva (för båda kön). Vi kanske blir först ut i robot-eran ändå?

RoughSexOverTime.png
Vilket fantastiskt BS.
Postad

SexAndSmartPhonesByAge.png

FlashMingThe.png

Soft light can hide wrinkles, blemishes, devil eyes. The hard light of a flash often brings them out. As I illustrate with the dotted lines below, you can calculate the equivalent "aging" effects of a flash by counting years horizontally between the 'flash' and 'no flash' lines. For example, a 28 year-old who used a flash is as attractive as a 35 year-old who didn't. Trace the dotted lines to see what I'm talking about. Don't piss off Ming.

detta var faktiskt intressant och inte så oväntat:

2APuW.png

MessagesPerWeek.png

PortionOlderSquat.png

så sant

vackert:

BiMenMessaging.png

BiWomenMessaging.png

Vilket fantastiskt BS.

citation needed

Economic-Social-Progression.png

Male-Msg-Prefs.png

Female-Msg-Prefs.png

Ideal-World2.png

female_photo_contexts2.png

male_photo_contexts2.png

abs.png

fan timeade in mitt 6pack helt fel i åldern ser jag :(

Postad
citation needed
Ett av många fall där empirism vinner. Tror en godtycklig gissning (slumpa fram en sinuskurva) till och med skulle stå sig där.

Eller så får du helt enkelt träffa småflickor IRL.

Postad

Mkt mer imponerande med 6-pack ju äldre du är eftersom du avviker väldigt mkt jämfört med "konkurrenterna". Ett 6-pack i 40-årsåldern och du kan sätta tjejer som är 20 om du har lust med det. Detta gäller IRL.

Gällande internetdating har det mindre värde kan jag tänka mig eftersom yngre tjejer nog inte lika villigt hookar upp med så mkt äldre män.

Postad
Ett av många fall där empirism vinner.

du menar empirism som i denna undersökning vs akademisk gissning som din alltså?

Eller så får du helt enkelt träffa småflickor IRL.

subject i detta fallet var mannen med 6pack. framfår väl inte riktigt om yngre tjejer gillar gubbar med sexpack eller om det är pengar som föredras framför sexpack bland gubbar, men antar att det är det senare. alltså när tjejer raggar på 20åringar är det viktigt med 6pack, när de raggar på 30åringar inte lika viktigt.

Postad

Gällande internetdating har det mindre värde kan jag tänka mig eftersom yngre tjejer nog inte lika villigt hookar upp med så mkt äldre män.

Precis, internet är fyrkantigt och så är även dess dating. Ålder är en sån där grej vi av någon anledning modellerat socialt, likt de kompletta spånhuvuden vi är. Våra pinsamma misstag överskuggas dock tack och lov ofta av verkligheten.

//broken record :shock:

Man kan ju notera att medicinsk forskning pekar mycket mot att det är rätt jävla bra - ur genetisk synvinkel - om 35-åriga män befruktar 19-åriga kvinnor.* Vi gör alltså inte bara allt fyrkantigt via det lilla vi vet, vi undviker också ganska ofta det lilla vi tror oss veta (vägrar differentiera man/kvinna i det här fallet; fokuserar alltså till och med på fel fyrkantiga variabel).

Man kan ju förlänga till och med ett sånt här enkelt fenomen till att fundera på vad som händer om vi digitaliserar omgivningen (typ digitala grejer på näthinnan osv). Vi kommer ju skapa en bra jävla korkad mänsklighet.

*Man får leta själv, forskningen är som alla vet oerhört inkomplett. Drar jag en enstaka källa är jag ju lika fyrkantig själv. :shock:

Postad
du menar empirism som i denna undersökning vs akademisk gissning som din alltså?

Det undersöktes genom att fråga is your ideal sex rough or gentle på någon form av matching-site. Det säger sig självt att en gissning kommer stå sig bättre. Och att andra viktigare parametrar än preferensen i sig kommer innebära generella tendenser beroende på ålder och kön.

Det enda akademiska med min gissning var väl att den innebär någon form av statistisk generalisering. Dock väldigt signifikant sådan.

subject i detta fallet var mannen med 6pack. framfår väl inte riktigt om yngre tjejer gillar gubbar med sexpack eller om det är pengar som föredras framför sexpack bland gubbar, men antar att det är det senare. alltså när tjejer raggar på 20åringar är det viktigt med 6pack, när de raggar på 30åringar inte lika viktigt.

Är det inte bara olika tjejer?

Men så kan det ju vara. En 30åring har väldigt mycket mer att visa upp. Eller bör ha. En 20åring förväntas ju inte ha varken pengar eller hus. Bara lite potential och... magrutor.

Postad

Män attraheras till 99 % av utseende och det är därför män inte är lika intresserade/inte bryr sig lika mkt om vad kvinnor arbetar med etc. Med attraktion menas sexuell attraktion förstås. Kvinnor är inte alls lika attraherade av en mans utseende (vikt= 30-60 % beroende lite på) utan det kvinnor attraheras av är en mans beteende dvs ett säkert/självsäkert beteende gentemot andra människor (läs kvinnor i detta fall...) är det dom främst går igång på. Så det är inte pengar i sig som de attraheras av utan snarare det säkra beteendet som i slutändan brukar ge framgång och därmed oftast ngn form av monetär belöning.

Gällande äldre män o yngre kvinnor så har jag själv bedrivit lite empirisk forskning i sommar pga lite "trouble in paradise" på hemmafronten. Är 40+ och har inte haft jättestora problem att attrahera 20-åriga tjejer på krogen. Det är inte optimalt men det har fungerat dugligt. Då bör tilläggas att jag är i hyfsad form och ser yngre än min verkliga ålder but still...

Brukar inte fråga om deras ålder men om frågan kommit brukar jag svara: -Hur gammal vill du att jag ska vara? ;-)

Postad
Cliffs på ren DMAA?

fått av gymgrossisten på köpet.

tjack light, inget man vill behöva trycka för att orka träna. efterblivet att GG skickar ut det till kids imo!

Hehe jag har inte gjort nåt!! Eeheh

DMAA suger iaf. Iaf i de syften jag använt dem. Träning obv

thats hilarious, i lold

Postad

Galet med folk på flashback som allvarligt e "sugna" på o prova heroin.

Janis Joplin, bluessångerska, (1943–1970). Dog av en överdos heroin.

Jim Morrison, rocksångare i The Doors, (1943–1971). Hans dödsorsak är fortfarande inte helt klarlagd. Han hittades död i ett badkar i Paris, omgiven av sitt eget blod och spyor. En del tror han dog av en överdos heroin, år av drickande och en del tror han blev mördad.

Kurt Cobain, gitarrist och sångare i Nirvana, (1967–1994). Sköt sig själv i huvudet med ett hagelgevär. Han hade också en stor mängd heroin i blodet när läkarna undersökte hans lik.

Postad

http://forumserver.twoplustwo.com/34/other-other-topics/battle-armor-my-cat-1227587/#post33986063

http://traningslara.se/for-lite-motion-eller-for-mycket-mat/

minns att vi tidigare diskuterade detta:

Jacob Gudiol skrev:

Det beror på vad du menar med frågan. Det är utan tvekan så att alla mat inte är skapt lika. Vissa saker kan du äta och hålla dig mätt länge på. Annat går dig mest sugen på att äta mer. Till exempel finns det studier som visat att när människor får läsk till maten äter de oftast mer av maten än om de fått vatten till samma måltid. Så inte nog med att man får i sig mer kalorier från läsken, man äter dessutom mer vid själva måltiden. Är inte säker på om det är ett generellt fynd när det gäller läsk, men bara att man ser någon gång vid vissa upplägg säger ju en del.

2012-07-30 kl. 20:57

har för mig meta inte trodde på mig när jag påstod just detta.

Postad

"Till exempel finns det studier som visat att när människor får läsk till maten äter de oftast mer av maten än om de fått vatten till samma måltid."

"Är inte säker på om det är ett generellt fynd när det gäller läsk, men bara att man ser någon gång vid vissa upplägg säger ju en del."

Att det finns vissa studier som visat att det kan vara så att man äter mer betyder inte att det är så. "någon gång vid vissa upplägg" står där ju tillochmed i samma svar. Så nej, du kan inte säga "man äter mer och man dricker läsk till maten" eftersom det inte är så enkelt. Jag slutade diskutera med dig här för att du envisas med just sånt.

Läsk = skit, tycker vi nöjer oss med att vi är helt överens där :)

Postad
Så nej, du kan inte säga "man äter mer och man dricker läsk till maten" eftersom det inte är så enkelt. Jag slutade diskutera med dig här för att du envisas med just sånt.

minns inte exakt vad jag sa men vill minnas att jag påstod att jag själv upplevde detta när jag åt kebabtallrik och att jag påstod att det fanns studier som påvisade just detta. ville bara hänvisa att att gudiol också verkar vara av den åsikten

sedan kan det vara så att vi idag inte vet hur det är men kan det kan ändå faktiskt vara så enkelt och att framtida studier kan visa det.

tycker iaf allt i artikeln verkar mer eller mindre sägs att LCHF/paleo har haft mer eller mindre rätt hela tiden. kanske inte hypoteserna men iaf i resultaten.

synd att så många ska gömma sig bakom "skräpmat" eller "balanserad kost" utan att definiera vad det innebär. energität mat etc är ju uppenbarligen inte hela sanningen. kanske det är upphettade kolhydrater, kanske det är flytande fruktos, kanske det är kolhydrater+mättade fetter, kanske det är upphettade fetter. vad vet jag? men något av det folk med metabolt syndrom gör när de går från livsmedelsvärkets rekommendationer till LCHF verkar iaf ge resultat och om man kör på paleo+rått så verkar man fånga in väldigt många potentiella bovar och resultaten verkar bli väldigt bra hos alla jag har läst om.