Gå till innehåll

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

Postad
Ponera att killen i klippet lider av grad 10 Aspergers på en skala 1-10, var ligger du på skalan?

http://espn.go.com/video/clip?id=4378047&categoryid=3060647

2

vad ger ni dexter på skalan? jag ger honom 5.

Kan du uppskatta hur mycket kunskapen du fått från MoP har gjort inverkan på din winrate?

har ju läst hel del liknande förutom just mop både innan och efter jag läste mop, men säg 1bb/100händer då.

Postad
2

har ju läst hel del liknande förutom just mop både innan och efter jag läste mop, men säg 1bb/100händer då.

Dina resterande 9bb/100h fördelar hur?:

Din matematiska läggning:

Nebbis:

Gameflow donkaments:

Postad
Dina resterande 9bb/100h fördelar hur?:

Din matematiska läggning:

Nebbis:

Gameflow donkaments:

3

1

1

(jag har bara 7bb/100händer inkl rake)

vad har du för tavlor på väggarna?

tips på kostnärer / fotografer?

inte alls många. har något märkligt från europamöbler i köket. en benny olsson eller något som morsan sa var fin(dyr), har en tavla på min gamla avatar(kambodiansk söt lite flicka) uppförstorad, har ett buddhahuvud också. inte satt upp alla tavlar, inte bott så länge i nya lägenheten och inte bestämt mig för var jag vill ha dem. känns mest som dyrt och tidskrävande. många vita ytor i mitt hem....

Dum och glad eller smart och olycklig?

smart och olycklig.

dexter har ju ingen form av asperger imo.

imo har han det. svårt att förstå andra människor intuitivt, tvingas anstränga sig för att bete sig normalt etc.

mjo.. dexter har väl knappast aspbergertendenser. Är ju snarare något annat som fattas.

fattas vetefan, snarare är det väl hans blodhunger han har extra.

Dexter är den mest kompletta människa jag sett. Det är ni andra som saknar något.

Postad

Ett förslag - gör om den här tråden till db istället Heltok. Tror många skulle uppskatta att du hade en här imo.

Måste faktiskt även ge dig lite cred för den ödmjuka approach du har här. Något man inte sett så mycket av i andra trådar... ;-)

Postad
tror du att det finns en korrelation mellan humor och IQ?

dvs dålig/låg humor (IMO) buskis ala stefan o krister = låg IQ och

motsatsen hög nivå på humor =hög IQ

humor är väl hos betraktaren. finns väl vissa saker som roar folk med hög iq som inte roar folk med låg iq och vice versa. gissar dock att högre iq korrelerar med färre skratt per dag. kan ju vara att smarta har högre självkontroll och väljer att inte skratta för de har fått för sig att det anses ofint att göra. så som svar på din fråga, ja!

Hur ser pokern ut om 5-10år? För dig och allmänt menat.

hoppas jag har lagt av då.

rent allmänt tror jag det är rätt lönsamt för många, många som tjänar $3-5k/månad och säkert en del som tjänar $5k-50k/månad. tror dock att många(90%) av de som idag tjänar $3k-50k/månad idag kommer tjäna knappt hälften av de tjänar idag eller ännu mindre tom backa. främst för att lönsamheten i poker har varit så bra så att många som varit duktiga på andra saker valt att försöka bli duktiga på poker och slåss om samma kaka.

Postad
Lust att motivera?

alltså svaret var på frågan vilket jag skulle vilja vara, inte vad som mest livsev för andra. är väl det jag skulle vara mest van vid, har väl lite bias emot saker jag är ovan vid och skulle vara trist att bli dummare.

tror att om man är smart så har man rätt goda möjligheter att arbeta(inte avsiktlig dubbelsyftning men är väl rätt ord i båda syftningarna) sig lycklig. tycker det är märkligt att så få lägger tid på att förstå lycka, finns ju faktiskt en del bra litteratur om det hela. och i värsta fall finns ju piller och annat trevligt man kan lura kroppen med.

tror också att lycka är lite överskattat. vi är rätt dåliga på att avgöra om vi är lyckliga och massa annat i livet kan vara rätt intressant, spännande, fascinerande, flow-skapande och medryckande även om det inte innebär att ni blir lyckliga av det.

Postad
hur skulle du definera "lycka" som då?

tänker väl på det främst relativt typ SWB(subjective well beeing). rent absolut lutar jag väl mest åt Stefan Klein's sätt att se det vilket säkert en hel del av pokerforumiter säkert också gör :P

Postad
tänker väl på det främst relativt typ SWB(subjective well beeing). rent absolut lutar jag väl mest åt Stefan Klein's sätt att se det vilket säkert en hel del av pokerforumiter säkert också gör :P

nvm

Postad
jag var just o köpte en Volvo V70 2.0F -09 titaniumgrå med 16" naos fälgar.

(MOMENTUM utrustning(dvs välutrustad))

http://www.volvocars.com/se/All-Cars/Volvo-V70/gallery/360/Pages/default.aspx --- smid in det i länken.

Så oballer som det bara kan bli, men anser du det är ett +EV eller -EV drag som blivande familjefar? Tanken är att ha den i ca 5 år, och med bakgrund som att jag avverkar maximalt 1000 mil om året till att få bort den för ett hyfsat pris senare.

Räknar på en förlust på 25,000-30,000 kr per år... Vilket jag tycker är ett överkomligt pris för en driftsäker och framförallt säker bil för barnet och tjejen.

ANALYS TACK !

mera bilprat

Vaaadjååå, är ni några sådanadäringa bilexpörts eller?

Själv har jag noll koll på bilar, men är i liknande situation som killerwolf. Som blivande familjefar valde jag att köpa en ny BMW Touring 520i... heter den väl... Ganska så "standardutrustad" bil (dvs comfort- och advatagepaket plus något litet extra) för 325k, ordinarie pris ~415-420k. Jag kör också MAX 1000 mil/år, gissar att 700 är närmare sanningen.

Orkade inte lägga ner så mycket tankemöda innan köpet, jag är nog helt enkelt för ointresserad av bilar (bryr mig inte heller nämnvärt att motorn kanske är i minsta laget). Så ge mig domen ni istället, var det ett bra eller dåligt köp? Bra rabatt(?) men kanske ändå korkat att köpa helt ny bil när man kör så lite?

Fråga två: Hur pass väl står sig BMW:n mot konkurrenterna säkerhetsmässigt? Är V70:n mycket säkrare?

Fråga tre: Bör man lackkonservera en ny bil? (Metalliclack om det gör någon skillnad).

Fråga fyra: Vem är vinnaren, jag eller killerwolf?