Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars Game #11740338661: Omaha Pot Limit ($0.50/$1.00) - 2007/08/28 - 14:15:36 (ET)

Table 'Peacock V' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Sulzi ($223.15 in chips)

Seat 2: Mr.Jingles89 ($42.25 in chips)

Seat 3: tabetje ($114.30 in chips)

Seat 4: iamiamme ($110.60 in chips)

Seat 5: Bimbostix ($87.75 in chips)

Seat 6: txinto ($98 in chips)

Sulzi: posts small blind $0.50

Mr.Jingles89: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr.Jingles89 6 of ClubsKing of Hearts5 of HeartsKing of Clubs

tabetje: calls $1

iamiamme: folds

Bimbostix: folds

txinto: folds

Sulzi: folds

Mr.Jingles89: raises $2.50 to $3.50

tabetje: calls $2.50

*** FLOP *** King of SpadesAce of Spades6 of Diamonds

Mr.Jingles89: checks

tabetje: bets $7.15

Mr.Jingles89: raises $21.45 to $28.60

tabetje: calls $21.45

*** TURN *** King of SpadesAce of Spades6 of Diamonds8 of Hearts

Mr.Jingles89: bets $10.15 and is all-in

tabetje: calls $10.15

*** RIVER *** King of SpadesAce of Spades6 of Diamonds8 of HeartsAce of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

Mr.Jingles89: shows 6 of ClubsKing of Hearts5 of HeartsKing of Clubs (a full house, Kings full of Aces)

tabetje: shows King of DiamondsAce of Hearts3 of Diamonds4 of Diamonds (a full house, Aces full of Kings)

tabetje collected $82 from pot

Postad

betta flop ffs.

sen trist läge. visst kan man lägga AK där i omaha, iafom man har lite read men synen är ju inget konstigt.

du spelar väl mot fi för att han är dålig, inte för att du trodde han var bra?

Postad

kanske glömde säga att FI var extrem aggro av sig , han höjjde nog ca 70 procent av händerna han fick och han betta ofta pott, var rätt säker på att han skulle betta därför checka jag för att reraisa.

Postad

och AK visst man kan syna med den om man är dålig, lr om man har ett stegdrag / färgdrag vid sidan om. men om vi kolla på fakta, jag höjjde pre, jag checkraisar på floppen vad kna han slå? han borde sätta mig på AA,KK,66,AK , så han synar ju nästan för splitt om han har tur kändes det som. jag själv hade foldat pre med handen och på reraisen på floppen . lr tänker jag helt fel?

Postad
och AK visst man kan syna med den om man är dålig, lr om man har ett stegdrag / färgdrag vid sidan om. men om vi kolla på fakta, jag höjjde pre, jag checkraisar på floppen vad kna han slå? han borde sätta mig på AA,KK,66,AK , så han synar ju nästan för splitt om han har tur kändes det som. jag själv hade foldat pre med handen och på reraisen på floppen . lr tänker jag helt fel?

jättedraget QJTx med spaderdrag, en massa steg/färgkombos.

Postad

Är det inte det du vill då?

ok, jag avslutar tråden såhär, och jag tror jag talar för alla:

Du fick in pengarna som favorit men hade otur.

klart, nu behöver vi inte skriva mer.

Postad

Ja, han spelar den värdelöst preflop, men på floppen mot en shortie som du (är vid det här tillfället) är det svårt att vika top2... är jag honom betalar jag nog av varje gång hela veckan i det där läget.

Hade ni haft fulla inköp så vettefan, men å andra sidan.. jag har degat med top2 förr :)

• 2 weeks later...