Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jepp nu har alltså självaste mrfiskman gått och blivit vuxen, eller ja mindre ovuxen iaf.

En helt vanlig dag då jag var in på ica (där jag nästan alltid handlar trots att lidl och willys förmodligen är mycket billigare)

Den söta tjejen tittade på mig där jag stod och skulle handla en dosa snus alldeles indränkt i svett, jag upptäckte att jag inte hade legitimation med mig och började bli nervös.

Jag fick en fantastisk ide, vilken kille under 18 skulle fråga efter ansökningsblanketter till icakort? Haha rätt svar är såklart ingen!

Jag slapp visa legg och är nu några veckor senare liiite vuxnare och med icakort.

Nu ska jag göra massa onödiga inköp så får jag snart hem ett presentkort på 25kr.

Vilka bonuskort använder ni?

Postad
JVilka bonuskort använder ni?

En snabb titt i plånboken och hittar bara mitt ICA-kort (mastercard) där.

Har också andra kort som Aeroflot, Coop, Silja Line, Viking Line, Vi, Åhlens och andra som jag inte kommer ihåg (bla några finska kort...).

Jag handlar oftast annanstans än där jag får bonus så för någon krona om året är det inte värt att ha ett kort med mig & få alla inköp registrerade av företagen.

Med ICA-kortet får man poäng överallt.

Jag brukar handla alla data- och teknikprylar till jobbet så det blir en hel del kronor om året.

Postad

Välkommen till bonuskortens förlovade land!

Sälj all din info, dina inköpsvanor, din adress, ditt personnummer, ditt liv... för att få ,5 % tillbaka i återbäring! Är det inte härligt så säg!

Men visst, lite vuxnare är man allt med ett ICA-kort i fickan.

Postad
Amex platinum & Galne Gunnars Crazy-points-kort.

Lolsi :lol: @ Galne Gunnar. Maken till skräpbutik har väl aldrig existerat i Sverige! Nån blandning mellan ÖB och UFF, fast med lite sämre kvalitet på allt. Tack o lov för att alla butikerna bommade igen för typ 10 år sen.

Postad

Hur som helst, jag saknar GG. Det var en stor grej när GG öppnade.

Mjo, jag var på öppningsdagen av GG i Arninge, kan det varit i slutet av 80-talet månne? Var ett gigantiskt jippo o vart man än tittade såg man den där skrattande, gula clowngubben med pajashatten.

Hörde nån gång att gula gubben blev så förknippad med varumärket att han krävde typ samma lön som volvos VD. H&M vägrade o sparkade honom, kort därefter la de ner butikerna.