Bogust Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Slänger upp ännu en till HH från Primas NL200 här. Händer som dessa (TT-QQ) har jag ofta problem med när det blir 3-bettat och jag är oop. FI är stabil och lirar väl ungefär 18/14/3,5. ** Game ID 1577821636 starting - 2007-08-27 14:34:18 ** Foie Gras [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Laglos sitting in seat 2 with $204.50 [Dealer] - Mattias_86 sitting in seat 3 with $196.00 - MysMacke sitting in seat 4 with $199.95 - TheonlyEdjon sitting in seat 5 with $231.52 - megagambler sitting in seat 6 with $368.75 Mattias_86 posted the small blind - $1.00 MysMacke posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Mattias_86: , TheonlyEdjon folded megagambler raised - $7.00 Laglos called - $7.00 Mattias_86 raised - $33.00 MysMacke folded megagambler called - $33.00 Laglos folded ** Dealing the flop: , , Låg flopp, totalt dragfri och jag är ur position. Beta ut och syna en push eller checksyna och krångla ännu mer på turn? I'm lost. Citera
Dead-Inside Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Ingen read på fi? Menar, vad kan du tänka dig att han har för synHD pre? Citera
stroem Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 jag skulle nog bettat ut och synat push men jag vet inte om det är rätt Citera
bananuz Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Beta ut 10 ggr av 10. Fi är ju ärketajt så vetefan om jag synar en push med tanke på brädans torrhet. Check-raise känns iaf riktigt iskallt och checksyn lite mindre dåligt. Beta ut och kör sen på magkänsla Citera
Bogust Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Ingen read på fi? Menar, vad kan du tänka dig att han har för synHD pre? Känner FI irl och han är väl ganska tight men duktig Tror hans syn-HD är rätt så snäv. Tycker sånt här är så sjukt svårspelat. Gillar inte bet/fold linjen riktigt när potten redan är så stor, har ju redan halva stacken inne efter ett bet på floppen. Samtidigt känns det som att jag bara får syn av AA och KK om jag betar ut. Vid checksyn får jag med största sannolikhet ett lika jobbigt beslut på turn igen. Urk. Citera
Banan Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Om du inte är beredd att spela för stacks på den här floppen, varför 3-betta PF? Beta ut o självklart syna push. Vad finns det annars för mening med att betta? Om Fi är någorlunda duktig så vet han att han är committad så det är ingen större skillnad på en syn o push från honom. Citera
Jerico Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Om du inte är beredd att spela för stacks på den här floppen, varför 3-betta PF? Helt klart borde fler tänka på vad planen är postflop när de 3betar pre för värde. Bet-syn måste väl vara den enda vettiga linjen på floppen här. Check ser bara konstigt ut och låter fi ta ett gratiskort om han vill. Citera
dlinder Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Samtidigt känns det som att jag bara får syn av AA och KK om jag betar ut. Då 3-betar du alldeles för lite. Citera
Bogust Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Hmm tack för alla svar Låter som att det flesta är ganska eniga om att det här är en "nobrainer"? Betade ut iaf och synade hans push varpå han vände upp AA. Inte mycket att göra åt dock. Citera
jeneqvist Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Känner du och megagambler varandra tillräckligt bra för att han ska veta den 3-bet range du slår om på honom med? Känns som betsyn är det enda vettiga här. Även om megagambler e nittynit. Citera
Bogust Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Känner du och megagambler varandra tillräckligt bra för att han ska veta den 3-bet range du slår om på honom med? Känns som betsyn är det enda vettiga här. Även om megagambler e nittynit. Mja, vi har båda sett varann spela en del så hyffsad koll på min range har han säkert. Dock vet han nog att min range som jag slår om med när han raisar i så pass tidig pos är ganska snäv. Citera
Recommended Posts