Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand 421958768 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 27 augusti 2007 13:06:18

Adam Turbo 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: trangen13 (111.00)

Plats 2: gudentor (141.76)

Plats 3: mcl123 (149.20)

Plats 4: Bazil (121.97)

Plats 5: m12 (208.53)

Plats 6: wastby (136.13)

Plats 7: MAMBA1 (42.40)

Plats 8: Tobbe.E (44.43)

Plats 9: Carine (171.96)

Plats 10: Libido (145.00)

wastby lägg LM 0.50

MAMBA1 lägg SM 1.00

** Giv **

trangen13 [N/A, N/A]

gudentor [N/A, N/A]

mcl123 [N/A, N/A]

Bazil [N/A, N/A]

m12 [N/A, N/A]

wastby [N/A, N/A]

MAMBA1 [N/A, N/A]

Tobbe.E [N/A, N/A]

Carine [N/A, N/A]

Libido [8r, 8s]

*** Bet Runda 1 ***

Tobbe.E Lägg

Carine Höj till 2.00

Libido Syna 2.00

trangen13 Höj till 10.00

gudentor Lägg

mcl123 Lägg

Bazil Lägg

m12 Lägg

wastby Lägg

MAMBA1 Lägg

Carine Lägg

Libido Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [8k, 6s, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Libido Satsa 15.00

trangen13 Syna 15.00

*** Turn(Board): *** : [8k, 6s, Dk, Kr]

*** Bet Runda 3 ***

Libido All-in ????

trangen13 All-in 86.00

Postad

nej det gör man inte... han kan nog lira AA/AK likaväl som QQ/KK sådär så (för att inte tala om muppiga skithänder)...

edit: dock så är det en möjlig fold med riktigt bra read, till skillnad från din 22-set hand du åsså postade :P

edit2: alltså, såg inte att det var du som gick allin å inte han... skulle absolut inte gå allin där, du vill ju inte skrämma iväg aq/ak/aa eller liknande, betta 30 och sen resten på river istället. inge vidare spel på turn imo

Postad

Du får gärna förklara frågan för vad jag ser har du väl redan gått AI innan FI?

Men bortom det så hade jag betat ~70% på turn och synat ev omslag och sedan fått in resterande på river.

Edit: Såg att strater hade hunnit skriva medan jag gjorde annat.

Postad

Jag förstår heller inte riktigt hh:n. Hur som helst, om du egentligen bettar eller checkar innan han raisar alll-in spelar ingen roll, det är syn som gäller. Som Strater skriver kan han ha lite av varje och ditt set står sig nog bra mot en hel del av det.

Postad
Men bortom det så hade jag betat ~70% på turn och synat ev omslag och sedan fått in resterande på river.

Om du bettar och Fi slår om är han all-in här. Med fulla stacks hade jag inte väntat till river vid ditt senario utan återhöjt direkt.

Postad
Om du bettar och Fi slår om är han all-in här..

Jepp :lol: , läste lite galet i stackstorlek :oops:.

Med fulla stacks hade jag inte väntat till river vid ditt senario utan återhöjt direkt.

Är inte risken att sämre händer typ TPTK/2-par då lägger sig (förutom jag just nu då)? Ett 3-bet på turn brukar ju betyda monster.

Att då syna omslag och sedan beta/ställa in skiten på river alternativ en c/rai (om du tror att Fi kommer att beta) kanske är att föredra då? Eller tänker jag fel?

Postad
Är inte risken att sämre händer typ TPTK/2-par då lägger sig (förutom jag just nu då)? Ett 3-bet på turn brukar ju betyda monster.

Att då syna omslag och sedan beta/ställa in skiten på river alternativ en c/rai (om du tror att Fi kommer att beta) kanske är att föredra då? Eller tänker jag fel?

Om man bara 3bettar monster och Fi vet det är det förstås ett problem, men jag vill gärna få in mycket pengar i potten när jag settat, och när han visar intresse på turn tar jag nog chansen. Lite stats underlättar förstås - har han typ 12/5/1 eller nåt är man ju rökt här, men helt utan read kan han lika gärna ha 66/AK eller nåt drag typ AkJk. Nu är ju brädan ganska torr och hans 3bet pre gör ju att det lutar mer åt QQ/KK/AK, så med fulla stacks är det kanske trots allt inte fel att syna och se river. Som du märker har jag full koll på vad jag skulle gjort... =) Men jag gillar inte att ställa river iså fall - varför låta honom se river innan han kan välja att lägga in pengarna? Och inte CRAI heller. Anledningen till att jag inte ställer turn är i så fall att vi inte ligger så bra till mot hans möjliga HD som han synar med. Detsamma gäller ju på river. I så fall c/c eller b/f, och där spelar ju återigen stats in.

Om vi återgår till handen med de stacks som då var kan jag ju iaf säga att jag inte skulle ställa rakt av på turn, om det nu är så det gick till - då får vi nästan garanterat endast syn av de händer som slår oss.

Postad
Nu är ju brädan ganska torr och hans 3bet pre gör ju att det lutar mer åt QQ/KK/AK, .

Normalt så får man väl luta åt det hållet, men å andra sidan så ser man dagligen folk som 3-betar minraise pre med både det ena och andra på den här nivån. Och frågan är om det kan räknas som 3-bet när första är en fjollträskhöjning.

Jag lutar nog mer åt en HD på 99+, ATs+, AK, KJs+ & KQ.

Postad
Normalt så får man väl luta åt det hållet, men å andra sidan så ser man dagligen folk som 3-betar minraise pre med både det ena och andra på den här nivån. Och frågan är om det kan räknas som 3-bet när första är en fjollträskhöjning.

Jag lutar nog mer åt en HD på 99+, ATs+, AK, KJs+ & KQ.

Jo det är sant, men som handen utspelat sig får du väl stryka några av dessa? Men tror man att man att han kan ha AT+, AK, KJs+, KQ tillsammans med QQ och KK här så hade jag definitivt återhöjt på turn även med fulla stackar. Höjer han KJ här så synar han nog en återhöjning också...

Postad
Jo det är sant, men som handen utspelat sig får du väl stryka några av dessa?...

Jo vi kan nog stryka JJ-. Även färgdraget så som FI spelat handen. För då hade han väl tryckt redan på floppen om han velat ha in degen.

Men tror man att man att han kan ha AT+,? AK, KJs+, KQ tillsammans med QQ och KK här så hade jag definitivt återhöjt på turn även med fulla stackar. Höjer han KJ här så synar han nog en återhöjning också...

Vi hamnade lite OT här eftersom det inte gäller handen OP postat. Sorry för det Nacho.

ATs + menar du väl? För i så fall så tror jag att den HDn mkt väl kan finnas hos normal Fi på den här nivån med det spelet pre och på flopp. Sedan om han reraisar på turn så tror jag att färgdraget är betydligt underrepresenterat. Då skulla han nog höjt på flopp om han vore sån att han vill få in all deg med det.

Jag säger inte att jag tycker det är fel att återhöja men tror inte jag skulle gjort det utan skulle valt att syna och betat pott på river. Troligen en lucka i mitt spel just nu med tanke på att jag backar rakt ut för närvarande.

Postad
Jo vi kan nog stryka JJ-. Även färgdraget så som FI spelat handen. För då hade han väl tryckt redan på floppen om han velat ha in degen.

Vi hamnade lite OT här eftersom det inte gäller handen OP postat. Sorry för det Nacho.

ATs + menar du väl? För i så fall så tror jag att den HDn mkt väl kan finnas hos normal Fi på den här nivån med det spelet pre och på flopp. Sedan om han reraisar på turn så tror jag att färgdraget är betydligt underrepresenterat. Då skulla han nog höjt på flopp om han vore sån att han vill få in all deg med det.

Jag säger inte att jag tycker det är fel att återhöja men tror inte jag skulle gjort det utan skulle valt att syna och betat pott på river. Troligen en lucka i mitt spel just nu med tanke på att jag backar rakt ut för närvarande.

Japp, menade ATs+ förstås. Jag är inte helt säker på hur jag spelat med full stack, varierar kanske beroende på hur man uppfattar Fi när man sitter vid bordet. Behöver definitvit inte vara en lucka i ditt spel - du ska inte lyssna så noga på mig =), står rätt still just nu sen jag gått från FR till SH och försöker vänja mig vid att spela 4 bord igen. GL - vi ses vid borden!

Postad
alltså, hero går all-in ungefär 2x pot på turn ur pos, det är INTE så att det egentligen är någon fråga om fold eller så :P den all-inen tycker ja rent ut sagt är värdelös

Haha måste hålla med om, förstår inte vad din fråga är egentligen nacho?

Du lägger upp alltför många sådana här HH där spelet är självgående, men den här tar priset.

Menar du att du ska folda när det är din tur på turn..:roll:

Låter nog väldigt arrogant nu men är ruskigt spänd på dina tankar om HH.

Att ställa turn är inget spel jag föredrar heller.

Postad

Först och främst skulle jag leda turn (runt 40). Som handen är spelad nu syn.

edit Aningen marginell syn preflop i mitt tycke. Inte en chans att du har odds att syna pre dock om du inte stackar av på den brädan.

Postad
Lägger du denna så kan du direkt sluta med poker om du vill vinna något...

Tack för rådet "experten" Fi hade KK och jag la inte handen utan losa hela stacken. Lägger du fler såna kommentarer kan du direkt sluta kommentera mina trådar.

Postad
Haha måste hålla med om, förstår inte vad din fråga är egentligen nacho?

Du lägger upp alltför många sådana här HH där spelet är självgående, men den här tar priset.

Menar du att du ska folda när det är din tur på turn..:roll:

Låter nog väldigt arrogant nu men är ruskigt spänd på dina tankar om HH.

Att ställa turn är inget spel jag föredrar heller.

Varför beta så lite turn me färgdraget ute? Ger man inte han pottodds för att syna in färgen då?

Postad

minimihöjningen preflop kan ofta betyda högt pocket (QQ, KK, AA) iaf på 0.5/1.0 på svenskaspel. om en dålig spelare vanligtvis höjer 3 eller 4 gånger bb så är jag extra orolig de gånger han höjer 2 preflop. jag hade dock inte foldat endå.

känns nästan som man är bunden till att förlora den potten.