Prislapp Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Har under den senaste veckan blivit ordentligt bad beatad av Comhem som disconnectat mig ett flertal ggr varje dag. Dettar har stått mig dyrt och jag uppskattar att jag blivit av med 10-20k sek totalt den här veckan då jag blivid dcad ur stora potter. Ska ta och ringa och skälla ut dom rejält, men förmodligen kommer problemet kvarstå. Jag antar att jag inte är ensam om det här problemet och tänkte höra hur ni löser det hela? Att byta leverantör är något jag förmodligen kommer göra snarast om det här fortgår, men jag tänkte mig att man kanske kunde ha någon form av backup-lina. Som gick igång så fort den första anslutningen blev disconnectad. Så att man inte ens märker en bortkoppling utan att all trafik skulle föras över direkt på den andra anslutningen. Skulle detta vara genomförbart? Jag har som sagt var comhem och internet går igenom ett sånt där "tre hål i väggen"-uttag, så jag skulle kunna ha en till anslutning via telejacket. Men om jag måste ansluta till den andra manuellt när den första gått ner ser jag ingen större mening med det, mest om det hela kunde skötas per automatik. Är tacksam för lösningar lr tips. Citera
alcogel Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Det enklaste och bästa är att byta operatör genast. Gör det Citera
Ängeln17 Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Har haft samma problem men i flera månader och nu tröttnat. Jag har bytt från min lokala leverantör (ingår i hyran) till Telia. Installeras på tisdag. Får se om det blir bättre. Citera
wingman Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 samma problem med bredbandsbolaget senaste veckan senaste gången hade jag precis re-raisat en floppad triss mot troligt högt pp, trodde att han tänkte så länge så tiden gick ut men det var jag som var disconnectad Citera
Ripperkof Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Ha ett mobiltbredband pluggat i usb-porten. Skulle linan gå ner kan du koppla upp dig med det på 1-3 sekunder och hinner således spela klart potten innan du blir autofoldad. 99:-/ månad kan det ev. vara värt om du bränt 20 lax på DC´s. http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_privat_internet_mobiltbredband&t2page=privat_internet_mobiltbredband Citera
Mattie Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Jag har haft exakt samma problem med Comhem senaste veckan. Hade liknande problem i början när jag skaffade abbonemanget, och då var jag igång med att sätta upp en linuxdator med flera nätverkskort som automatiskt skulle switcha över till mitt bbb-adsl jag hade samtidigt ifall det gick ner. Sen började Comhem funka stabilt igen och har gjort så i nästan 2 år tills nu när det börjat strula igen. Om man inte är så datorkunnig så såg jag att det fanns en bredbandsrouter man kan köpa med inbyggt 3g som switchar över när bredbandet falierar. Kanske kan va en lösning för dig? Citera
jm_j Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Jag har också haft problem med BOSS-klienter sedan länge. Oftast är det bara korta disconnects som löser sig inom 15s men ändå klarar inte klienten att fixa så att man kommer tillbaka utan jag får det vanliga: "Du har suttit ut fler än 10 rundor" blah blah.... Alla andra klienter fungerar utan några problem utom att motspelarna får vänta lite längre. Har grannarnas olåsta WLAN som backup om det skulle krasa till hemma eller om routrarna på mina arbetsplatser skulle lägga av/behövas startas om pga för hög belastning. Citera
brainslicer Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Jag har också haft problem med BOSS-klienter sedan länge. Oftast är det bara korta disconnects som löser sig inom 15s men ändå klarar inte klienten att fixa så att man kommer tillbaka utan jag får det vanliga: "Du har suttit ut fler än 10 rundor" blah blah.... Alla andra klienter fungerar utan några problem utom att motspelarna får vänta lite längre. de där känner jag igen, boss verkar vara extra känsligt Citera
Jerico Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Skön SvS disconnect, SvS 5/10; UTG höjer till 40, Co fold, Button höjer till 150, SB call, jag i BB foldar AA. Citera
SirEklund Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 25/50 på SvS jag 88 synar en höjning preflop floppen 844 han höjer jag raisar han synar turn 2 jag betar han går all-in DISCONNECT! Var hemma hos päronen och spelade farsan hade en ny router den åkte ut i snön torskade 6k istället för att vinna en 20k pott Citera
pop1 Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Snöar det redan? 25/50 på SvS jag 88 synar en höjning preflop floppen 844 han höjer jag raisar han synar turn 2 jag betar han går all-in DISCONNECT! Var hemma hos päronen och spelade farsan hade en ny router den åkte ut i snön torskade 6k istället för att vinna en 20k pott Citera
decoy Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Jag vet inte vilken/vilka bredbandsleverantörer som man kan klassa som bättre resp sämre än genomsnittet. Bor själv i ett hyreshus där bredbandsleverantören är ComHem. Har inte haft några större störningar ännu, tack och lov. Sedan är det ju ett annat problem hur man bemöts av siten ifråga vid disconnects. SvS är väl ökända för att inte ge någon kompensation, men det fanns i vart fall tidigare siter som faktiskt kompenserade spelare som blivit disconnectade och anmält det. InterPoker, vill jag minnas, gjorde det för något år sedan. Citera
Prislapp Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Ha ett mobiltbredband pluggat i usb-porten. Skulle linan gå ner kan du koppla upp dig med det på 1-3 sekunder och hinner således spela klart potten innan du blir autofoldad. 99:-/ månad kan det ev. vara värt om du bränt 20 lax på DC´s. http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_privat_internet_mobiltbredband&t2page=privat_internet_mobiltbredband Hmm ser schysst ut, vore en lätt och smidig lösning. Har du själv det här så du vet att det går så snabbt att komma igång lr är det en uppskattning? Vore ju lite surt att skaffa det där och att det sen visar sig ta någon minut att komma online. Ja absolut värt det hela, 20k sek är ju några års internetuppkoppling... Jag har haft exakt samma problem med Comhem senaste veckan. Hade liknande problem i början när jag skaffade abbonemanget, och då var jag igång med att sätta upp en linuxdator med flera nätverkskort som automatiskt skulle switcha över till mitt bbb-adsl jag hade samtidigt ifall det gick ner. Sen började Comhem funka stabilt igen och har gjort så i nästan 2 år tills nu när det börjat strula igen.Om man inte är så datorkunnig så såg jag att det fanns en bredbandsrouter man kan köpa med inbyggt 3g som switchar över när bredbandet falierar. Kanske kan va en lösning för dig? Okej, jo samma för mig. har tidigare varit stabilt men det håller verkligen inte även om det är en vecka på två år som det strular. Finns roligare saker att lägga pengarna på. Ska kolla upp det där med routern, lät ju som en perfekt lösning. Annars får jag väl anlita någon linux-hacker som styr upp en server åt mig Vad heter du? Jonas. Känns om det räcker så här publikt. Vem är du själv? Citera
Prislapp Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jag vet inte vilken/vilka bredbandsleverantörer som man kan klassa som bättre resp sämre än genomsnittet. Bor själv i ett hyreshus där bredbandsleverantören är ComHem. Har inte haft några större störningar ännu, tack och lov. Sedan är det ju ett annat problem hur man bemöts av siten ifråga vid disconnects. SvS är väl ökända för att inte ge någon kompensation, men det fanns i vart fall tidigare siter som faktiskt kompenserade spelare som blivit disconnectade och anmält det. InterPoker, vill jag minnas, gjorde det för något år sedan. Visste jag faktiskt itne om, men gäller inte det här bara när det är sidan som haft problem och disconnectat än? Känns ju jävligt skumt att dom ska ersätta mig för att Comhem inte kan förse mig med stabilt nät. Citera
decoy Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Visste jag faktiskt itne om, men gäller inte det här bara när det är sidan som haft problem och disconnectat än? Känns ju jävligt skumt att dom ska ersätta mig för att Comhem inte kan förse mig med stabilt nät. Det är möjligt att ersättning bara utgår när sidan haft problem, jag vet inte detaljerna. Men ofta är det väl så att disconnects beror på pokersidan, som haft olika buggar etc. Jag vet flera pokersidor som haft de problemen tidigare i vart fall. Pacific var ju ökänt så sent som för ett år sedan, men numera lär siten fungera bra utan disconnects. Jag blev disconnectad från SvS för några veckor sedan, testade att surfa på nätet direkt efteråt, och det fungerade, så jag får väl anta att det var SvS' fel och inte ComHems. Men jag tror att pokersiterelaterade disconnects idag är betydligt ovanligare än för ett-två år sedan. Citera
hersby Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Just disconnectad på SVS i en 2000kr pott (200bb) med floppat fyrtal. tack svs <3 Citera
giftermalet Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 mitt internet har varit nere en gång i ca 30 minuter på 2 år snart...Underbart asså. Skycom btw. Dock är min router nere lite nu som då, men det tål jag =) Citera
urmy Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 Försöker du skylla på disconncets när det egentligen är jag som spelat av dig alla pengar? Citera
Kafka Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 Hmm ser schysst ut, vore en lätt och smidig lösning. Har du själv det här så du vet att det går så snabbt att komma igång lr är det en uppskattning? Vore ju lite surt att skaffa det där och att det sen visar sig ta någon minut att komma online. Ja absolut värt det hela, 20k sek är ju några års internetuppkoppling... Du tar den inte online när du behöver den utan du har den online hela tiden men inte som ditt primära nät. När sedan ditt vanliga går ner så kan du alltid snabba på överkopplingen genom att snabbt göra "disable" på ditt vanliga. 3 har en liknande lösning för 199kr/månad fast då med helt fri trafik. -- /J Citera
brainslicer Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 Felsök med PingPlotter om det strular ofta... http://www.pingplotter.com/ Citera
Prislapp Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Postad 3 September , 2007 Du tar den inte online när du behöver den utan du har den online hela tiden men inte som ditt primära nät. När sedan ditt vanliga går ner så kan du alltid snabba på överkopplingen genom att snabbt göra "disable" på ditt vanliga. 3 har en liknande lösning för 199kr/månad fast då med helt fri trafik. -- /J Okej låter schysst, blir nog att införskaffa någon sån här uppkoppling nu framöver. Tack för alla bra svar! Citera
Recommended Posts