Gå till innehåll

Största fisken någonsin!


svint0

Recommended Posts

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det är ju hyfsat fiskigt att betta 130 gånger potten bara för att man har nötterna. Frågan är om inte det är lika fiskigt som synen...

 

Är nästan inne på samma linje. Fick läsa handen flera ggr innan jag var säker på vem som var fisken. Mycket konstigt spelat och callen är nästan förstålig. Skriver nästan och menar nästan. Klart han skall folda. Om pottvinnaren tänkte något i stil med "jag tokbettar för det är så himla dumt och hoppas fisken skall nappa just för att betten är så dum" så hade det ju varit smart taktik, men som det är framställt nu luktar alla inblandade lite fisk.

 

Kul hand i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge EN bra anledning till varför han inte ska ställa....

Vad ska han göra istället? Checka ner den?

 

Jävla clowninlägg för övrigt du skrev här uppe.

Är du på riktig? Det normala spelet är väl att betta ut, ett överbet.

Men det finns alltför få spelare som synar ett överbet på 1300 för att det ska vara värt att inte få betalt alls..

Finns ingen info om read eller något, som exemplet är upplagt så blir Heros spel väldigt bra utifrån resultat, men tror knappast att det spelet ska klassas som standard. LOL

 

Alltså antingen drömmer jag eller vad fan är det här?

Hur kan folk som spelar på den här relativt höga nivån tycka att det här spelet är bra.

Vadå att spelet är bra om man har read?

Vem synar det här bettet på river utan nöt?

Vad får vi betalt mot? Det är väl bättre att värdebetta.

Helt enormt att Hero fick syn.

omg lol wp :roll:

 

Klart att spelet är intressant, men det finns väl ingen som är så dum att dom synar det här utan samma hand som Hero i fråga...

Så det är väl lika bra att få ut lite deg ur den här potten och betta normalt.

Jag kan ändå förstå tanken, som tidigare nämnts finns det knappt något i potten och om man tror FI är en komplett idiot-åsna så kanske man kan spela såhär, men det är väl inget standard-spel direkt:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Klart att spelet är intressant, men det finns väl ingen som är så dum att dom synar det här utan samma hand som Hero i fråga...

Så det är väl lika bra att få ut lite deg ur den här potten.

 

Jamen är det inte så att om du tror att ditt väntevärde blir högre på att gå AI än att beta så är det rätt att göra det.

 

Du förväntar dig en syn 5 av 5x om du betar 200 = Väntevarde 1000

 

Du förväntar dig en syn 3 av 5x om du betar 300 = Väntevärde 900

 

Du förväntar dig syn 2 av 5x om du betar 500 = Väntevärde 1000

 

Du förväntar syn 1 av 5x om du ställer = Väntevärde 1308

 

Mao så har du största väntevärde genom att ställa och då är det rätt. Iaf enligt Herr Sklansky har jag för mig.

 

Så nu kan ni såga mig :mrgreen: så man lär sig nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen är det inte så att om du tror att ditt väntevärde blir högre på att gå AI än att beta så är det rätt att göra det.

 

Du förväntar dig en syn 5 av 5x om du betar 200 = Väntevarde 1000

 

Du förväntar dig en syn 3 av 5x om du betar 300 = Väntevärde 900

 

Du förväntar dig syn 2 av 5x om du betar 500 = Väntevärde 1000

 

Du förväntar syn 1 av 5x om du ställer = Väntevärde 1308

 

Mao så har du största väntevärde genom att ställa och då är det rätt. Iaf enligt Herr Sklansky har jag för mig.

 

Så nu kan ni såga mig :mrgreen: så man lär sig nått.

 

haha okej mr ängeln:) Jag tror ändå inte att det här är ett bra spel hur sklansky eller andra människor här på forumet säger.

Klart man har gjort liknande spel själv men man måste ha en read på FI att han som sagt är en åsna för att det ska vara något värde i det här.

Det är min åsikt. ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen är det inte så att om du tror att ditt väntevärde blir högre på att gå AI än att beta så är det rätt att göra det.

 

Du förväntar dig en syn 5 av 5x om du betar 200 = Väntevarde 1000

 

Du förväntar dig en syn 3 av 5x om du betar 300 = Väntevärde 900

 

Du förväntar dig syn 2 av 5x om du betar 500 = Väntevärde 1000

 

Du förväntar syn 1 av 5x om du ställer = Väntevärde 1308

 

Mao så har du största väntevärde genom att ställa och då är det rätt. Iaf enligt Herr Sklansky har jag för mig.

 

Så nu kan ni såga mig :mrgreen: så man lär sig nått.

Om fi bara synar din bet kan du ju inte vinna mer än vad du satsat, ditt väntevärde är alltid mindre än eller lika med din satsning (om du inte tror dig kunna bli raisad av en sämre hand på river då eller nåt). Din förväntade vinst skulle bli 200, 180, 200 och 261,6 respektive. Sedan tycker jag nog att 1/5 på tokställ är väldigt optimistiskt mot de allra flesta fi. För att inte tala om 5/5 på 10x pott. Om du nu ville lära dig nåt eller bara jävlas med mig... :-P

 

Väldigt rolig HH hursomhelst. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maximera vinsten kallas det :)

 

Ok, så va det nog.

 

Om fi bara synar din bet kan du ju inte vinna mer än vad du satsat, ditt väntevärde är alltid mindre än eller lika med din satsning (om du inte tror dig kunna bli raisad av en sämre hand på river då eller nåt). Din förväntade vinst skulle bli 200, 180, 200 och 261,6 respektive. Sedan tycker jag nog att 1/5 på tokställ är väldigt optimistiskt mot de allra flesta fi. För att inte tala om 5/5 på 10x pott. Om du nu ville lära dig nåt eller bara jävlas med mig... :-P

 

Väldigt rolig HH hursomhelst. :lol:

 

Alltså, jag ville absolut inte djävlas med dig, och så kan man oxå räkna men det är ju samma sak, uttryckt på olika sätt.

Sen om 1 av fem är för mycket eller ej det var inte det saken gällde (tog bara ett räkneexempel).

Bara att i vissa situationer KAN ställ vara bästa moven med nöten för att maximera vinsten (jag lär mig). Det var det jag ville ha fram. Eller säger du att även det är fel?

 

Och ja, HHn va rolig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså antingen drömmer jag eller vad fan är det här?

Hur kan folk som spelar på den här relativt höga nivån tycka att det här spelet är bra.

Vadå att spelet är bra om man har read?

Vem synar det här bettet på river utan nöt?

Vad får vi betalt mot? Det är väl bättre att värdebetta.

Helt enormt att Hero fick syn.

omg lol wp :roll:

 

Klart att spelet är intressant, men det finns väl ingen som är så dum att dom synar det här utan samma hand som Hero i fråga...

Så det är väl lika bra att få ut lite deg ur den här potten och betta normalt.

Jag kan ändå förstå tanken, som tidigare nämnts finns det knappt något i potten och om man tror FI är en komplett idiot-åsna så kanske man kan spela såhär, men det är väl inget standard-spel direkt:S

 

Ok, om vi ändå ska fortsätta så.

Det är väl helt klart bra ställt, han fick ju in all deg med nötterna? Han ska väl inte få in alla pengar som underdog?

Sedan om han hade värdebetat hade han alltså betat 20kr, kanske fått omslag till 60 (som jag knappast tror, tror han hade fått syn), sedan hade han slagit om till säg en 200 och en syn. Om vi antar att det i bästa fall hade blivit så hade han fått en 200-300 kr av fi, (då är jag optimistisk).

Hade han värdebetat och bara fått syn, hade han fått in 20 kr.

Valet är med andra ord rätt enkelt mot en standardfisk.

Sedan får du ju tänka på att det inte var första handen precis, han spelade som en fisk vid bordet och bedömdes därför efter en sådan. Såklart man inte gör ett all-in bet mot en regular, för han hade bara synat med samma hand (om han inte är en idiot). Sedan hade en regular inte låtit detta hända, med floppat tvåpar hade han givetvis ledit ut pott med floppat tvåpar och en check av motståndaren, eller? (Det hade jag gjort iaf).

Och dessutom så finns det så gott om fiskar och idioter på svs på dessa nivåer också så man kan göra så. Det finns de som spelar för stackar (fiskens vanliga 50bb inköp ungefär) när de floppar en hålpipa, (ja, det finns det).

Så det förvånar mig inte att HERO ställer in här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att i vissa situationer KAN ställ vara bästa moven med nöten för att maximera vinsten (jag lär mig). Det var det jag ville ha fram. Eller säger du att även det är fel?
Nej då, men just det här scenariot känns inte precis som ett skolboksexempel på en sån situation. :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, om vi ändå ska fortsätta så.

Det är väl helt klart bra ställt, han fick ju in all deg med nötterna? Han ska väl inte få in alla pengar som underdog?

Sedan om han hade värdebetat hade han alltså betat 20kr, kanske fått omslag till 60 (som jag knappast tror, tror han hade fått syn), sedan hade han slagit om till säg en 200 och en syn. Om vi antar att det i bästa fall hade blivit så hade han fått en 200-300 kr av fi, (då är jag optimistisk).

Hade han värdebetat och bara fått syn, hade han fått in 20 kr.

Valet är med andra ord rätt enkelt mot en standardfisk.

Sedan får du ju tänka på att det inte var första handen precis, han spelade som en fisk vid bordet och bedömdes därför efter en sådan. Såklart man inte gör ett all-in bet mot en regular, för han hade bara synat med samma hand (om han inte är en idiot). Sedan hade en regular inte låtit detta hända, med floppat tvåpar hade han givetvis ledit ut pott med floppat tvåpar och en check av motståndaren, eller? (Det hade jag gjort iaf).

Och dessutom så finns det så gott om fiskar och idioter på svs på dessa nivåer också så man kan göra så. Det finns de som spelar för stackar (fiskens vanliga 50bb inköp ungefär) när de floppar en hålpipa, (ja, det finns det).

Så det förvånar mig inte att HERO ställer in här.

 

Jag säger inte att det är direkt fel att ställa på river, har inte tittat igenom till första sidan nu men jag såg inte att vi hade någon read på FI.

Självklart haha, om vi tror att FI synar 1300 kronor i en pott på 20 kronor så värdebettar man inte direkt.

Säger bara att det inte är många spelare som tar synen såsom han gjorde i det här exemplet.

 

Läste nu att vi inte har någon read på FI. Så hur ofta får vi betalt vid all in för att det ska vara värt att inte få betalt alls? Inte tillräckligt ofta mot en random player, så jag tycker inte det är bra spelat utifrån infon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att det är direkt fel att ställa på river, har inte tittat igenom till första sidan nu men jag såg inte att vi hade någon read på FI.

Självklart haha, om vi tror att FI synar 1300 kronor i en pott på 20 kronor så värdebettar man inte direkt.

Säger bara att det inte är många spelare som tar synen såsom han gjorde i det här exemplet.

 

Läste nu att vi inte har någon read på FI. Så hur ofta får vi betalt vid all in för att det ska vara värt att inte få betalt alls? Inte tillräckligt ofta mot en random player, så jag tycker inte det är bra spelat utifrån infon.

 

Det är ett värdebet ju.

 

Även om "det inte är många spelare som tar synen" så är det sjukt +EV om vi bara får syn en gång på 50 eller nåt.

 

Personligen hade jag betat runt 150-200.

 

Eller vetefan, hade nog bara dragit lite i slide-baren och betat det den hamnade på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns massor med fiskar som kanske tänker typ såhär:

Fisk: postar big blind

Fisk: J-J

small blind limpar in.

Nu ska jag vara smart och slowspela mina höga pockets ända tills river så att jag får ut riktigt mycket värde!

Flopp J-6-5 rainbow.

Åhå! Nu floppade jag ju riktigt bra! Här ska jag allt lura honom! SLOWSPELA!!

Check-check

Turn 2

Ännu ett ofarligt kort! Bara att fortsätta med slowspelet!

Check-check

River 7

Small blind går all in med 130x potten.

HAHA! Där gick du allt i fällan! Nu ska jag syna ner din bluff! Jag är verkligen bäst på poker!

Fisken synar. Small blind visar 8-9 och fisken klagar över alla forum han hittar om hur riggat allt är, och om hur mycket han blev utdragen.

 

Det finns tillräckligt många som tänker ungefär sådär för att all in överbeten ska vara bra på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen är det inte så att om du tror att ditt väntevärde blir högre på att gå AI än att beta så är det rätt att göra det.

 

Du förväntar dig en syn 5 av 5x om du betar 200 = Väntevarde 1000

 

Du förväntar dig en syn 3 av 5x om du betar 300 = Väntevärde 900

 

Du förväntar dig syn 2 av 5x om du betar 500 = Väntevärde 1000

 

Du förväntar syn 1 av 5x om du ställer = Väntevärde 1308

 

Mao så har du största väntevärde genom att ställa och då är det rätt. Iaf enligt Herr Sklansky har jag för mig.

 

Så nu kan ni såga mig :mrgreen: så man lär sig nått.

 

 

Jag sågar dig inte, men tycker det är svårt att upskatta hur ofta man får syn med olika bets med så matematisk precision. Vore intressant att veta hur Sklansky kommit fram till de siffrorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...