devalanteriel Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Ni som varit med ett litet tag kanske minns alla fina quiz vi körde förra hösten (Ola gjorde det iaf inte); hälften av mina svar var Leif och alla mina svar var korrekta. Det var väl jag, Jennez, Ola, stonken, eury, Waggho och lite annat folk som höll på har jag för mig. A-a-a-aaaanyway, dags att återuppliva det lite. Skriv för bövelen inte svaren i tråden utan skicka pm! Jag uppdaterar löpande och tävlingen tar slut lördag kväll. Bonuspoäng utdelas godtyckligt. Frågor markerade med * innehåller två frågor och ger ett halvt poäng per korrekt svar. --------------------- 1. Varifrån är Peter Gade och vilken sport sysslar han med?* 2. Vad i helvete är Sunn O)))? 3. Smax är en spin-off till vad? 4. Vem skrev Stäppvargen och vilken svensk spelade huvudrollen i filmatiseringen?* 5. Ramlösa ägs av ...? 6. När bröt det senaste inbördeskriget i Liberia ut? 7. Euron används av hur många länder? 8. Vilka två färger är det på de boxers jag har på mig just nu?* (gissningar på gult eller brunt ger tre minuspoäng) 9. Den talande dödskallen Murray tillhör vilken spelserie? 10. Vilken krydda ingår alltid i bearnaisesås? 11. IK och EA står för?* 12. Quetzalcoatl är en gud i vilket folks religion? 13. Vad heter den här tavlan och vilken fransk neoklassicist målade den?* (efternamn räcker) 14. Ian Matthias Bavitz är mer känd under vilket namn? Utslagsfråga: FUCK, borde ha tvättat men jag skrev quiz istället. Hur många minuter har gått sedan min tvättid gick ut? Citera
devalanteriel Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Leaderboard: thestonk 5,5p Ingen annan som är villig att försöka? Vi som hade så kul förra året... :'( Citera
eurythmech Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Jättekul idé. Gogogo övriga, svara ni med. Mitt kommer snart. Citera
devalanteriel Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Det tar sig... Leaderboard: (* = bättre utslagsfråga) Bozzzo 10p mr-flow 9,5p davoodoo 7p Pey 6,5p Rammy 6p* gdaily 6p thestonk 5,5p Ängel17 5p**** tomtetomte 5p*** Trolldeg 5p** Skanke 5p* flång_nytt 5p ampixo 4,5p ** andand 4,5p* eurythmech 4,5p Andrew_W 4p Arne68 2p* Bluwajt 2p* Lovelovelessless 2p Zarec -5p Snabelguy -6p Rammy uppvisade en pinsamt god kunskap om mina underkläder samt tvättider (en minut ifrån)... nu blir jag rädd! Zarec hade egentligen 7p men slutade på -5p pga uppenbart fusk. (Liksom, citera wikipedia i svaret? Bra jobbat.) Citera
Arne68 Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Jag är väldigt nöjd om jag lyckas få en poäng, det där var inte lätt Citera
devalanteriel Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Uppdaterat med fler resultat. Två pers som gissar på Kyssen av Henri de Toulouse-Lautrec hittills... detta trots att han inte var neoklassicist och tavlan i fråga ser ut så här: http://www.sappho.com/art/images/lautrec1.jpg Citera
devalanteriel Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Joohoooo! Jag leder!!! Nej. Citera
Loveless Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Snygg sistaplats om man inte räknar fuskaren. Citera
thestonk Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Hahahaha, finns den, seriöst? Jag tog "min" konstnär från högstadiet (allas platser på bildlektionerna var representerade av konstnärer, ingen aning om vilken stil de representerade) och lade till en titel som passade målningen i fråga. Då blev det ju nästan bingo. Fast helt fel. Jag tyckte själv jag hade 6 säkra poäng och räknade med några kantbollar som bonus, fan jag måste ha slarvat någonstans. Edit: Holy fudge @ 10p. Nobelpris och respekt! Uppdaterat med fler resultat. Två pers som gissar på Kyssen av Henri de Toulouse-Lautrec hittills... detta trots att han inte var neoklassicist och tavlan i fråga ser ut så här: http://www.sappho.com/art/images/lautrec1.jpg Citera
Zarec Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 haha, vad roligt Tänkte inte göra den öht men sen kom jag på att man kunde ju kolla upp alla svar säkert. haha, vad roligt med minuspoäng, bara det gör att jag äger EDIT: Fanns ju en anledning till att jag skrev citattecken, för att det skulle framgå att jag sökt upp svaren Citera
ampixo Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 10p? Får man ta en gissning att google användes flitigt då? Jag borde ha 5 utan google tycker jag. Citera
devalanteriel Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jag tror knappast heller att alla fuskat, men jag låter bli att anklaga någon särskild förutom Zarec eftersom det var så uppenbart. Citera
Trolldeg Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jag tror ni kan sluta försöka för jag är rätt säker på att jag vann, även om jag hade en kompis till hjälp. Citera
Trolldeg Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Och förövrigt, hur fan kan man få 10p på det här quizet? Citera
Trolldeg Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Och eh,, jag missade Stäppvargfrågan litegrann, trodde dom fråga vad huvudrollsperosonen hette och inte vem som spelade honom, nu vågar jag dock inte spamma Dev mer så mycket som jag redan skickat dit. Eh. In my face< Citera
devalanteriel Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Tja, Trolldeg, du gav iaf klart mest förvirrade intryck. Citera
Trolldeg Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 hmm... Här har jag tydligen deltagit. Spännande. Citera
Snabelguy Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jag tror knappast heller att alla fuskat, men jag låter bli att anklaga någon särskild förutom Zarec eftersom det var så uppenbart. Ingen som sa nåt om att man inte fick googla... Btw... jag trodde jag hade en massa onödigt vetande men kan man dom här frågorna utan att ta till hjälp då snackar vi om rejält onödigt vetande... Citera
thestonk Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Suck. Ingen som sa nåt om att man inte fick googla... Citera
devalanteriel Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Snabelguy ned till sista plats. "Va? Jag visste inte att doping inte var tillåtet!" Det står ju quiz, inte google-kunskaper. Annars hade alla haft alla rätt. Citera
Skanke Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jahopp frågorna besvarade, målet är att slå Ängeln:) Citera
Andrew_W Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Var är mina 6,5 bonuspoäng?! Citera
devalanteriel Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Var är mina 6,5 bonuspoäng?! Öh, Schweiz? Citera
Recommended Posts