honest99 Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Tror det har hänt fler en mig att man vinner (typ vid ny insättning) för att mycket senare börja förlora, alt har långa nergångstider som tyder på mer än bara otur. Värst är det givetvis om man inte vet varför. Mina två senaste förlust-sviter vet jag lyckligtvis orsaken till. 1. Gjorde ett löjligt donkey poker test, och efter lite eftertanke trodde jag att mitt resultat var hyffsat bra. Alltså,... HYBRIS! Började spela aldeles för många händer, och backade snabbt. Ok... självläkande problem som tur är. Insåg snabbt vilken nolla jag är, och började vinna igen... 2. Läser just en ny bok. ("Professional no-limit hold'em, vol I)". Allt i boken kretsar kring "pot commitment". "Pot Commitment" ??? Hela konceptet är ju matematiskt vidrigt! Plötsligt känner jag mig bunden till vissa potter. Kan man spela sämre??? Jag är ALDRIG Pot Commited igen! Tänka gäller ALLTID! Skulle gärna höra vad andra har för nersvings-tider och varför, samt hur man kommer tillbaka. Citera
DrRoland Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Du får ju komma ihåg att hälften vid borden sitter med trackerprogram och spelar så att dom får ju bättre och bättre koll på dina svagheter ju mer du spelar. Citera
honest99 Postad 23 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Du får ju komma ihåg att hälften vid borden sitter med trackerprogram och spelar så att dom får ju bättre och bättre koll på dina svagheter ju mer du spelar. Det där är en mycket bra tanke, fast personligen är jag inte så rädd för PT eftersom jag inte spelar många bord samtidigt. Jag spelar 1 eller högst 2, SH-bord. Därmed kan jag anpassa spelet enormt mot varje spelare individuellt. PT ger generella värden vilka då ofta blir missvisande. Kan det stämma, eller har PT blivit mycket bättre med tiden? Jag har PT, men orkar inte använda den längre... Ju mer man spelar, får man ju också själv mer info om motståndaren. Jag skriver upp det jag tycker är intressant. (förhoppningsvis bättre info än vad PT ger). Citera
flyckten Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Det där är en mycket bra tanke, fast personligen är jag inte så rädd för PT eftersom jag inte spelar många bord samtidigt. Jag spelar 1 eller högst 2, SH-bord. Därmed kan jag anpassa spelet enormt mot varje spelare individuellt. PT ger generella värden vilka då ofta blir missvisande. Kan det stämma, eller har PT blivit mycket bättre med tiden? Jag har PT, men orkar inte använda den längre... Ju mer man spelar, får man ju också själv mer info om motståndaren. Jag skriver upp det jag tycker är intressant. (förhoppningsvis bättre info än vad PT ger). Vem säger att man måste sluta leta efter egna reads om man kör med PT? Det är bara en mycket bra fingervisning för dem du inte har uppmärksammat själv. Lätt ett av de bäst spenderade $50 i mitt liv. Citera
honest99 Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 pokertracker pwnar din katt rrrrr Citera
honest99 Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Vem säger att man måste sluta leta efter egna reads om man kör med PT? Det är bara en mycket bra fingervisning för dem du inte har uppmärksammat själv. Lätt ett av de bäst spenderade $50 i mitt liv. Ok, PT är väl ok, men jag skulle hellre definera mina helt egna värden istället för de som PT visar. En egen PT++ om du vill. Fråga: Har du aldrig haft en långvarig svacka i spelet? (Frågan har inte med PT att göra..) Citera
hackson Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 - Fan han spelar ju "any 2"! *Ladda igång Gametime alt. kolla PT* - Oj han lirar 15/10 standard. Citera
edison Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Jag är ALDRIG Pot Commited igen! GL med pokern... Citera
honest99 Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 - Fan han spelar ju "any 2"! Ok, det ser man dock utan PT. Byt mot han höjer 7% PF i UTG. Jag vill hellre se vilka händer han höjer med! *Ladda igång Gametime alt. kolla PT* Kan man byta generella värden mot hur de spelar mot just mig? Skulle vara intressantare. Man kan liksom inte förutsätta att en spelare har en statisk strategi mot alla spelare. Då har man verkligen missat något fundamentalt i teorin. En bra spelare måste ha en dynamisk strategi och måste dessutom spela olika mot olika spelare. - Oj han lirar 15/10 standard. Ok , fin info... Jag ÄR inte motståndare till PT och liknande. Tycker bara att de borde bli lite bättre. Citera
vetgirig Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Fråga: Har du aldrig haft en långvarig svacka i spelet? (Frågan har inte med PT att göra..) Du kan alltid fråga dig - kanske det helt enkelt var så att när du vann så upplevde du en positiv varians ? Och nu när du är i vad du tror är en långvarig svacka så är det pga att ditt normala spel inte är vinnande ? Jag har upplevt en downswing på 3 månader detta år men har lyckats genom att byta nätverk och spelform att ta mig ur svackan och återigen bli en vinnande pokerspelare i det jag ursprungligen spelade. Citera
honest99 Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Jag har upplevt en downswing på 3 månader detta år men har lyckats genom att byta nätverk och spelform att ta mig ur svackan och återigen bli en vinnande pokerspelare i det jag ursprungligen spelade. Tack! Det var en imponerande stark åtgärd faktiskt. Tror du att du skulle vinna på det gamla nätverket nu också? I så fall får du gärna utveckla. Citera
DrRoland Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Tror det är mer annan information från pokertracker som är rätt användbar, tex frekvens på c-bettarna, hur ofta Fi släpper på turn efter en c-bet, hur ofta Fi foldar mot en c-bet osv. Den typen av information är i princip omöjlig att hålla koll på även om man endast spelar 2 bord. Tycker dock tracker är svåranvänt, medan office segar ner datorn för mycket så mitt försvar mot trackerspelarna blir mest att byta site ofta. Citera
honest99 Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Tror det är mer annan information från pokertracker som är rätt användbar, tex frekvens på c-bettarna, hur ofta Fi släpper på turn efter en c-bet, hur ofta Fi foldar mot en c-bet osv. Verkar bli en PT tråd, men ok. Finns verkligen den där statestiken i PT? Måste kanske updatera mig lite igen. Skydda sig kan man ju i alla fall genom att spela balancerat. Tänka igenom vilken HD man har till vilka saker. Givetvis bara för de fall där man inte äger motståndaren... Citera
Recommended Posts