Katt3n Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Fi är supertajt 15/6/3, Bordet som helhet är supertajt. Min image är väl något lösare, under sessionen ca. 24/18 eller så. Seat 1: fathead4 ($198.50 in chips) Seat 2: frandie ($174 in chips) Seat 3: EAP sits out Seat 4: Line_1987 ($420.05 in chips) Seat 5: bouncii ($186.55 in chips) Seat 6: HERO ($200.65 in chips) fathead4: posts small blind $1 frandie: posts big blind $2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO Line_1987: folds bouncii: calls $2 HERO: raises to $10 Fyyy, inte limpa i mina potter! fathead4: folds frandie: calls $8 Supertajt fi över flera hundra händer. Inte bra (att ha med honom). bouncii: folds ----- FLOP ----- frandie: checks HERO: bets $16 frandie: calls $16 Här synar han inte utan ett ess eller bättre. Sannolikt leder jag inte mot mycket i hans range. ----- TURN ----- 5 of Diamonds3 of Clubs frandie: checks HERO: checks Checkar bakom för att hålla nere potten ----- RIVER ----- 3 of Clubs3 of Hearts frandie: bets $42 HERO:Syna och gnälla lite om jag ligger efter? Hur skall jag resonera på river? Som bäst får jag split, eller? Citera
slowboy Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 blixtsyn,,, han har inte bättre ofta här.. ser ju ut som AQ,AK alltså en split, Citera
Katt3n Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Hmmm, syn eller fold, men snabbt som blixten! Spel på övriga gator ok? Citera
Herveao Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Du sa att han va tight, så´vilken hand med en 3a i tror du han spelar? Citera
Katt3n Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Du sa att han va tight, så´vilken hand med en 3a i tror du han spelar? Inte många. Med tanke på pottoddsen så behöver vi ju inte splitta jätteofta i relation till möjliga bättre händer för att gå på runt. Hittar du nån anledning att höja? Citera
Hector Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Posta inte så dumma HH please, du spelade bra på alla gator mot en nit men frågan är hur stor nit du är om du ens har en tanke att folda här... Citera
Hector Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Du sa att han va tight, så´vilken hand med en 3a i tror du han spelar? Fi har 55, Ax, AA som han nån gång kanske slöspelar preflop och ibland bustad drag med typ KQs. Vad får dig att tro att vi är bara slagna av treor, sluta kommentera händer när du inte har en aning vad du snackar om. Citera
Katt3n Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Posta inte så dumma HH please, du spelade bra på alla gator mot en nit men frågan är hur stor nit du är om du ens har en tanke att folda här... lol Citera
Hector Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 lol Vad är det som är så roligt tycker du? Citera
Katt3n Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Vad är det som är så roligt tycker du? Att du är så härligt trevlig. Tack för din input. Följdfråga: Finns det nån gräns för hur stor bet du synat? Citera
strater Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 ... insta-syn? om han nu är så tight så lär ju endast slöspelande 55/aa slå dig, du tror inte han kommer bluffa bustat drag efter din turncheck mer gånger än han har just de två specifika händerna? sen lär han ju garanterat betta ut alla ess (även om han nog endast har aj, aq, ak) och känns som en splitt för det mesta... edit: även om han nu aldrig någonsin bluffar och slowplayar ofta så borde det ändå bli split ungefär tillräckligt ofta för att synen ska va ok. Citera
Herveao Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Du är jätterolig Hector med din löljigt otrevliga stil. Det blir lätt skrattretande Risken att han har både AA och 55 är väldigt väldigt marginell, inte i närheten ofta nog för att det skulle vara värt att tänka sig att kasta. Skulle han slowspela aa varje gata fram till river? Hur stor är risken att alla A är framme på floppen? Skulle han verkligen spela 55 så svagt hela vägen till river? Jag säger att eftersom han inte har en 3a är det en oerhört lätt syn. Det finns ingen mening att höja eftersom du bara blir synad av split händer eller händer som har dej slagen. Citera
Hector Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Du är jätterolig Hector med din löljigt otrevliga stil. Det blir lätt skrattretande Risken att han har både AA och 55 är väldigt väldigt marginell, inte i närheten ofta nog för att det skulle vara värt att tänka sig att kasta. Skulle han slowspela aa varje gata fram till river? Hur stor är risken att alla A är framme på floppen? Skulle han verkligen spela 55 så svagt hela vägen till river? Jag säger att eftersom han inte har en 3a är det en oerhört lätt syn. Det finns ingen mening att höja eftersom du bara blir synad av split händer eller händer som har dej slagen. lol skojar du med mig, har du inte läst vad jag har skrivit. Det är en blixtsyn det är därför den här handen är helt ointressant, fold och raise är helt uteslutna inte ens mot världens muppar kan du varken raisa eller folda river här. Driver ni alla med mig? Citera
Herveao Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Jag säger ingenting om din handanalys. Däremot tycker jag du verkar va jävligt fånig Citera
Katt3n Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Hector, var går gränsen för hur stor bet du synar. Antag gärna djupare stackar om det behövs. Citera
Weedobooty Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Det är ju alltid bekvämare att kritisera andras åsikter än att framföra och argumentera för sina egna, speciellt på nätet, där man kan kritisera och vara spydig utan att se sin motpart i ögonen. Postar du en hand på pokerforum, så kommer du att få en massa spydiga kommentarer, så är det bara. Fold är för övrigt uteslutet här, enligt min mening. Citera
Katt3n Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Fold är för övrigt uteslutet här, enligt min mening. Oavsett betsize? Citera
cOP Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Oavsett betsize? Ärligt, vi är inte födda under en sten. Om fi såsar in 2 miljoner BB i potten kmr vi givetvis inte syna. Vad vill du ha sagt liksom? Citera
RoyleAxe Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 $42 bet i $ 55 pott på river. Bräda A3533. Eftersom du säger FI är supertight så finns det väl bara 2 händer han kan ha som slår dig, AA och 55. Rätt ofta så lär han väl ha AK/AQ ändå så jag tar nog synen jag. Hade han donkat in hela stacken p åriver är det väl en annan sak men upp t.o.m pottbet tycker jag är en hyfsad klar syn. Citera
riverwild Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Här synar jag, det enda som klår din hand är EE eller 3E vilket han nog inte har... Så syn och split Citera
ebisumaru Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Det finns bara en hand som slår dig och nån gång ibland är det missat färgdrag, syn Citera
Katt3n Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Ja, jag synade också utan att tänka särskilt mycket över det just då. Sen började jag fundera lite, men det kanske var dumt att tänka så mkt (jag var lite trött också). Sen nu under dagen började jag fundera på hur mycket man får genomsnittsliraren med A att syna om man själv sitter på en bättre hand. Därav följdfrågan. Citera
bananuz Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Postad 28 Augusti , 2007 Lätt syn. Fi må vara tajt, men det betyder ju inte att han spelar omaha på rivern. Citera
Recommended Posts