Gå till innehåll

NLT200 - AK mot ställ i liten pott


Recommended Posts

Hej! Här kommer en hand från NL200 på Prima, lyckades inte fixa nån hh så jag tar den direkt ur minnet. 8-tablade så har inga reads på FI förrutom PT-statsen. Vill minnas att han var ungefär 15/10/2.

 

Här kommer den:

 

Jag har AKs

 

Alla foldar fram till Hero (100bb stack) på CO. Jag raisar 3,5bb, knappen (100bb stack) synar, resten foldar.

 

Floppen kommer upp:

 

Kh4h5s

 

Jag bettar ut 14 och FI mincheckraisar till 28. Väljer att syna. Bättre att höja och försöka få in keramiken mot ett eventuellt drag?

 

Turnen kommer upp: 9c

 

Ofarlig turn. Jag checkar och FI ställer. Vad göra här? Potten är inte stor och jag slår bara ett drag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har underrepresenterat din hand ganska kraftigt.

 

Fi:s linje känns som bra drag (+ par / kombodrag kanske), där han inte hade haft något emot att få in pengarna på floppen. Nu synade du bara och turn blankade. Fi vill få in pengarna nu eftersom river skulle innebära att han antingen missar eller att det är ett scare card för dig vilket gör att du inte skulle ge mer action.

 

Av de två anledningarna skulle jag syna och sedan skulle jag notera vad fi gör detta med för slags hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar utan någon större beslutsångest. Givetvis är det möjligt att han sitter på ett drag men standard är vanligtvis att checka bakom då och ta gratiskortet. Onödigt att skicka in så mycket pengar i en pott som är så liten med en så osäker hand mot en spelare med de statsen utan read, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet 2/3 på turn och folda mot omslag. Din turnlinje visar svaghet efter att du synat hans minirejs. Han kan mycket väl sätta dig på ett FD/SD.

 

Tror en 15/10/2 oftast har ett set där och hoppades du skulle pusha över hans minirejs på floppen. Har du sett han minirejsa tidigare? En del gör detta med drag men vanligast är väl en riktig rejs och checka bakom när turn blankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orelevant fråga i förhållande till ämnet, men är du megagambler?

 

 

Nä, de är en kompis :)

 

Okej, många gillar alltså betfold på turn. Känns ju mycket som ett drag med hans push efter min check, men tycker det är en jobbig syn med tanke på hans tighthet och låga AF.

Borde väl vara set eller tvåpar hyffsat ofta där också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är ett kast men tror du inte FI skulle kunna spela såhär med AK/Kxhh mtp turn checken?

Tveksamt om denna typ av spelare skulle göra detta med AK, jag tror faktiskt inte det.(den bör han ju trebetta pre också), :Kh: ligger på brädet så dina förslag på sådana combos går bort. Satt och funderade på om han kan ha något som :8h::9h: eller :9h::Th: men jag tror nog inte det, iaf inte tillräckligt ofta för att göra detta till en syn.

 

Brukar folk överbetta sådär mkt med stål mot en motståndare som visat svaghet?

Well, vi har väl egentligen inte visat så mycket svaghet, vi höjer pre, bettar flop och synar "omslag"(nåja:)) Tro det eller ej men många spelare(framförallt på lägre nivåer) är rädda för att bli utdragna när de sitter med stål och väljer därför ibland att överbetpusha(vilket imo är helt retarded). Jag säger inte att det garanterat är så den här gången men jag har sett det väldigt många gånger. Mot vissa spelare så instasynar jag den här men mot en 15/10/2 readlöst så dumpar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt om denna typ av spelare skulle göra detta med AK, jag tror faktiskt inte det.(den bör han ju trebetta pre också), :Kh: ligger på brädet så dina förslag på sådana combos går bort. Satt och funderade på om han kan ha något som :8h::9h: eller :9h::Th: men jag tror nog inte det, iaf inte tillräckligt ofta för att göra detta till en syn.

 

:6h::7h:? Var väl inte heller helt med på att Kh låg på brädet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt om denna typ av spelare skulle göra detta med AK, jag tror faktiskt inte det.(den bör han ju trebetta pre också), :Kh: ligger på brädet så dina förslag på sådana combos går bort. Satt och funderade på om han kan ha något som :8h::9h: eller :9h::Th: men jag tror nog inte det, iaf inte tillräckligt ofta för att göra detta till en syn.

 

oops :Kh::oops:

 

Som sagt, jag håller med om att det är ett kast. Men du sa att linjen var fin. Varför inte betta turn för att ta reda på hur stark FI är? Jag tycker att handen är underreppad på en sån dragig bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt om denna typ av spelare skulle göra detta med AK, jag tror faktiskt inte det.(den bör han ju trebetta pre också), :Kh: ligger på brädet så dina förslag på sådana combos går bort. Satt och funderade på om han kan ha något som :8h::9h: eller :9h::Th: men jag tror nog inte det, iaf inte tillräckligt ofta för att göra detta till en syn.

 

 

Well, vi har väl egentligen inte visat så mycket svaghet, vi höjer pre, bettar flop och synar "omslag"(nåja:)) Tro det eller ej men många spelare(framförallt på lägre nivåer) är rädda för att bli utdragna när de sitter med stål och väljer därför ibland att överbetpusha(vilket imo är helt retarded). Jag säger inte att det garanterat är så den här gången men jag har sett det väldigt många gånger. Mot vissa spelare så instasynar jag den här men mot en 15/10/2 readlöst så dumpar jag.

 

 

Ok jag köper det. Hur hade du agerat om floppen varit :Ky::5h::6h: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oops :Kh::oops:

 

Som sagt, jag håller med om att det är ett kast. Men du sa att linjen var fin. Varför inte betta turn för att ta reda på hur stark FI är? Jag tycker att handen är underreppad på en sån dragig bräda.

Generellt sätt så gillar jag inte en bc flop/led turn linje eftersom den blir så jättetrist att balansera. Min standardlinje med AK på turn är att c/r allin mot de flesta spelare och grejen är att om Fi slog om tom på flop så känns det trist att leda, låta honom vika och därmed missa andratunnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sätt så gillar jag inte en bc flop/led turn linje eftersom den blir så jättetrist att balansera. Min standardlinje med AK på turn är att c/r allin mot de flesta spelare och grejen är att om Fi slog om tom på flop så känns det trist att leda, låta honom vika och därmed missa andratunnan.

 

OK, jag förstår din linje och gillar den iaf när brädan inte är så dragig. Hade du synat eller pushat om FI betat 2/3 pot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs om push flop? Det är ändå TPTK på dragfyllt bord. Vet inte Fi brukar rejsa med drag, lr om han gör minirejs med det, men för 100 BB känns push flop som den enklaste lösningen.

 

Jag gör så mot en del men många gillar att minirejsa med set även fast brädan är så dragig. Behöver read för den pushen och 15/10/2 är för nittigt. Vi får bara syn när vi är slagna och vi är ofta slagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...