Gå till innehåll

NLT 2,5/5kr Nötfärgdrag i svårt läge


Recommended Posts

TAtari är 26/6/1.1 över 134 händer. Är det rätt att ta syn preflop? Vad ska jag göra på floppen? Höja? Pusha? Syna?

 

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, Aug 14, 18:25:52 ET 2007

Table Diana 2 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: TAtari ( $646.85 )

Seat 2: Viridis ( $1017.2 )

Seat 3: jorghans ( $997.2 )

Seat 4: talang ( $1087.15 )

Seat 5: schneidarn ( $1462.15 )

schneidarn posts small blind [$2.5].

TAtari posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Viridis [ Ad 7d ]

Viridis raises [$20].

jorghans folds.

talang calls [$20].

schneidarn folds.

TAtari raises [$55].

Viridis calls [$40].

talang folds.

** Dealing Flop ** [ 8d, 6d, 3h ]

TAtari bets [$125].

Viridis ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inget större fel med spelet alls - ställ på flopp

 

Om du ställer på en så dragig flopp är det uppenbart att du har en draghand. Din motståndares stats tyder på att han är en solid spelare, han kommer antagligen att genomskåda din all-in semibluff med överpar. Men det är en svår situation som du har satt dig i, och kanske måste du "forcera" din väg ut ur denna mörka gränd.

 

Frågan är varför du gick in i denna mörka gränd frivilligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så har vi överpar......

 

Jag bara säger att han antagligen kommer att genomskåda semibluffen, beroende på floppens struktur. Att spela så här mot solida spelare är dömt att misslyckas i längden.

 

Säg att jag har tagit makten i ett land, och invaderar Polen och Ryssland, så att resten av världen startar tvåfrontskrig mot mig. Vad anser ni vara klokast att göra i detta läge? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med de flesta; dega in. Visst, en duktig spelare kommer sätta dig på drag och syna med överpar, men mot KK har du ju en coin flip. Dessutom finns ju möjligheten att fi sitter på AK/AQ och tvingas kasta.

Dock, fold preflop vore ännu bättre.

 

...med ett väldigt skevt mynt i så fall, särskilt om en av kungarna är ruter. Om motståndaren har AA så behöver du mycket tur.

 

Själv har jag spelat många liknande händer, där jag är spelaren som sitter på BB, och ibland synat t o m med AK. Även om sällsynt, så har det varit rätt i de flesta fall som jag har gjort det (varav en gång på Cosmopol i Malmö). Rätt skön känsla när man ser att motståndaren har exakt den handen som man satte honom på. :-)

 

Det är absolut inte fel att ställa in, men samma sak kan man inte säga om preflopspelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...med ett väldigt skevt mynt i så fall, särskilt om en av kungarna är ruter. Om motståndaren har AA så behöver du mycket tur.

 

Själv har jag spelat många liknande händer, där jag är spelaren som sitter på BB, och ibland synat t o m med AK. Även om sällsynt, så har det varit rätt i de flesta fall som jag har gjort det (varav en gång på Cosmopol i Malmö). Rätt skön känsla när man ser att motståndaren har exakt den handen som man satte honom på. :-)

 

Det är absolut inte fel att ställa in, men samma sak kan man inte säga om preflopspelet.

 

45% om en kung är i ruter, 48% om bägge är svarta.

I bägge fallen korrekta pott-odds.

 

Kunde svurit på att fi hade 1000+ när jag kollade på handen :oops:

 

Jo, alla andra vid bordet utom just den killen sitter ju med 200BB.

Då är det ju mer tveksamt att ställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...