Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
:roll:

Du förstår ju inte ens själv vad du pratar om... :evil:

Det borde väl inte spela nån roll om det är NL eller Limit sannolikheten för att samma kort ska komma i floppen bör ju vara den samma och således bör ju det vara lika "rätt" i NL?

Inte ute efter att vara dryg, men för att klargöra.

Är det här ett skämt?

• Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Inte ute efter att vara dryg, men för att klargöra.

Är det här ett skämt?

Om ett inlägg är tillräckligt hjärndött så får man automatiskt rätten att vara dryg.

Jag tror det är ett skämt. Ingen kan vara så dum. Tror jag inte. Eller, jo förmodligen.

Postad
:roll:

Du förstår ju inte ens själv vad du pratar om... :evil:

Det borde väl inte spela nån roll om det är NL eller Limit sannolikheten för att samma kort ska komma i floppen bör ju vara den samma och således bör ju det vara lika "rätt" i NL?

LOL :shock::lol:

Årets inlägg???

Postad

Inlägg som dessa på 2+2 får mig att :mrgreen:

yea some fking morons 3bet light way too much at party, when there are huge fishes playing. I sit with 2 huge idiots, i raise KJs on the button, and annoying BB keeps 3betting me light. So fking annoying. You can only do that when you got a big hand you want to protect. And you can do that when the table is filled with tags or nits or whatever, but not with huge fishes im trying to isolate. Its bad ettiquette and i never do it, Its almost as bad as hit and running.
Postad

I limit är det ju inte alls sällsynt med situationer där man kör 100% call/fold eller 100% raise/fold. Skulle tro att sådant blir mer och mer rätt i NL ju bättre spelarna är. Samt att det omvänt blir mindre attraktivt ju fler måltavlor som finns vid bordet.

Tror också på raise/fold alt. call/fold, dvs inte raise/call/fold.

Om man antar att det finns en optimal raise range för den som öppnar, känns det för mig intuitivt som följande:

1. Om den som öppnar har tightare range än optimalt, väljer man call/fold linjen.

2. Om den som öppnar har loosare range än optimalt, väljer man raise/fold linjen.

Bara en ide som känns rätt. (ok.. Du har ingen fold eq. på call/fold varianten, men preflop potter är trots allt "små")