Gå till innehåll

Neteller uttag/kapning


PokerFreddie

Recommended Posts

Jag fick igår vid 12-tiden, Netellertid, alltså 18 tiden, $1900 överförda från Neteller till Red Star-poker. Jag upptäckte detta då jag skulle checka av min rulle vid 11 tiden på förmiddagen.

 

Någon som har några erfarenheter från denna sida?

 

Några råd på vad jag ska/kan göra?

 

Jag har ringt till Red Star-supporten, som är rysk (vad lycklig man inte blir) och där fått lämna uppgifter om från vilket konto (Neteller med 12 siffror, inga andra koder) samt vilken summa det rörde sig om, annan info gick varken att få eller lämna. Sedan även kontaktat NETeller, som fryst kontot och startat en utredning.

 

Det som gör att jag inte tror (är så gott som säker) att det är någon trojan eller annat är att inga av mina uppgifter/lösenord på mail eller Neteller är ändrat. Dessutom är mina pokerkonton inte rörda heller, något som borde varit enkelt att länsa som komplement.

 

En annan sak som gör att jag inte tror på att mina uppgifter läckt är summan som är uttagen. Det sitter $70 kvar på kontot och om någon skulle hackat och ha full koll skulle väl inte summan lämnas. Känns som om inte 1900 är första summan folk testat, och om det provats flera summor uppifrån, 3000, nähä, 2900 nähä, 2800 nähä..... borde inte neteller reagerat på detta? Dessutom fick jag inte under gårdagen någon bekräftelse på en insättning till min mail. Säkerhetsmiss från Neteller?

 

Antar att det som finns att göra är att trots min övertygelse formatera om, installera på nytt, byta alla lösenord.

 

Jag har flyttat de pengar som jag hade på pokerkonton till mitt vanliga bankkonto samt flyttat på ett par sidor till nära vänners konton.

 

Något annat att tänka på? Eller några erfarenheter av detta?

 

Mvh Freddie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska tillägga att mitt virusprogram inte hittat något samt att jag har en idiotsäker brandvägg, min bror är paranoid å mina vägar, så inga program får access till internet utan att fråga min brandväg, som frågar mig om alla program, enbart de jag vet vilka det är och litar på har till-låtelse att skicka/ta emot data.

 

freddie som nite orkar leta rätt på edit knappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska tillägga att mitt virusprogram inte hittat något samt att jag har en idiotsäker brandvägg

 

Grattis! Kan tänka mig att många inklusive jag själv gärna vill få en kopia av din brandvägg..

 

Hur säkert är ditt netellerlösen? specialtecken eller bara bokstäver? De kan väl lika gärna startat på 2k och sen tagit 1900, inte sant?

 

Hur ser ditt nätverk ut? Kabel eller wlan? Säkerhet på ev wlan? Finns ganska många käller för attacken mer än bara din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Kan tänka mig att många inklusive jag själv gärna vill få en kopia av din brandvägg..

 

Hur säkert är ditt netellerlösen? specialtecken eller bara bokstäver? De kan väl lika gärna startat på 2k och sen tagit 1900, inte sant?

 

Hur ser ditt nätverk ut? Kabel eller wlan? Säkerhet på ev wlan? Finns ganska många käller för attacken mer än bara din dator.

 

stava fel i adressen tex(hamnar på scam kopia av orginalet), routern blivit kapad(deffault lösen) o riktar om neteller sidan till en falsk en osv...

 

att du kollar med virusprogram nu behöver inte betyda nåt, vissa elakingar tar bort sig själva efter slutförda uppdrag...

 

tex du går in på en sida med sårbar quicktime version(kan va vilket program som helst) nån får kontroll över systemet ditt, du smittas av en neteller password stealer... den stjäl, postar passwords till server på internet o raderar sig själv.

 

...och femtioelva till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara siffror, men rätt många siffror. Oklart för mig hur man lyckas pricka rätt

 

Nu vet jag inte hur just neteller har, men på många ställen spärras kontot om man gissar fel för många gånger.

 

Plus, är dom inte snabba på att spärra pga ovanlig ip också? Borde ju betyda nån i närheten med liknande ip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...