Gå till innehåll

CarlDenStore tar fram kvasten igen [Inga påhopp eller dy.!]


CarlDenStore

Recommended Posts

alltså enligt skatteverket så ska man ju inte skatta om företaget finns på cypern men man vet juf an inte hur de villt olka det sen.

 

det är en riktiga röra där inte ens skatteverket själva har koll, kanske inte spelar någon roll alls var bestpoker finns utan det som spelar roll är var ongame sköts ifrån, omöjligt att veta när inte ens skatteverket kan svara

 

är ju livsfarligt att spela på en sajt som man tror är skattefri för då uppger man stolt var man hovat in sina "skattefria" miljarder.. sen när skatteverket kommit fram till att sajten inte alls är skattefri sitter man där i skiten och losar halva rullen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en riktiga röra där inte ens skatteverket själva har koll, kanske inte spelar någon roll alls var bestpoker finns utan det som spelar roll är var ongame sköts ifrån, omöjligt att veta när inte ens skatteverket kan svara

 

är ju livsfarligt att spela på en sajt som man tror är skattefri för då uppger man stolt var man hovat in sina "skattefria" miljarder.. sen när skatteverket kommit fram till att sajten inte alls är skattefri sitter man där i skiten och losar halva rullen

 

My point exactly. Stor risk att ta. Jag tycker ju såklart vart bestpoker har sitt huvudkontor ska fälla avgörandet men vem vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen är över och jag är helt enkelt väldigt nöjd över resultatet som slutade på $1,180 plus. Det gick halvtrögt lite tidigare idag men jag tycker att jag spelade upp mig igen och slapp bli utdragen i de stora potterna på slutet.

 

Det är skönt att jag kunde orka gå ner till 2/4 igen och fokusera med 400$ på bordet när man för 2 veckor sen kunde sitta med över $20,000 på ett bord. Man måste älska pokern, själva spelet poker och inte bli för pengakåt. Då förlorar man lätt självförtroendet när man får en downswing.

 

De senaste tre dagarna har det varit riktigt kul att spela poker och jag har inte alls känt pressen ifrån mig själv av att försöka plussa minst 5k om dagen. Jag har bara koncentrerat mig på att spela BRA poker helt enkelt, och då kan ju de flesta påstå att "det ska man väl göra jämt?". Ja, det ska man, men det är så otroligt lätt att bli pengablind och glömma bort sitt A-game.

 

Min bror sa en klok sak till mig en gång....Han sa : "Alla människor kan spela bra i medgång, det är ingen konst, men de som kan spela bra i motgång är de sanna mästarna."

 

De spelare som kan hålla sitt A-game likadant trots väldigt mycket otur och en downswing är förmodligen de spelare som kommer kunna leva på pokern livet ut (Med bra money management också såklart). Den tuffaste motståndaren du har i poker kommer alltid att vara dig själv. Tilten har varit många många spelares akilleshäl, och tyvärr springer alla in i återvändsgränden till slut.

 

Jag kom även att tänka på det häromdagen angående mål man sätter upp. Det är idiotiskt, iallafall för mig. För så fort jag sätter upp ett mål i poker att t.ex. "Denna månad ska jag satsa på att plussa $20,000" så sätter jag direkt en obehaglig press på mig som alltid finns med i bakhuvudet, i omedvetandet utan att jag tänker på det. Och den här pressen smusslar sig in även på mitt pokerspel och då spelar jag med andra ord sämre poker.

 

När jag låg 87k+ ett tag förra månaden så hade jag spelat utan något som helst mål tidigare men helt plötsligt när jag befann mig där vid 87k+ så tänkte jag : "Nu kan jag lika gärna sätta ett mål och bräcka 100k-gränsen på en månad". Det var just då min downswing kom, min osäkerhet och jag kände verkligen hur varje förlorad pott nästan blev plågsam då jag tänkte :"Nu försvann jag lite längre bort ifrån målet". Detta ledde till att jag spelade sämre och sämre och jag började göra vansinniga spel, allt för att försöka komma närmare målet igen.

 

Jag föll pladask. Och innan jag visste ordet av det så hade jag förlorat $42,000 på mindre än en vecka och förstod hur otroligt idiotisk jag var som satte upp det där förbannade jävla målet. Tänk om jag hade sagt i början av september : "Den här månaden är mitt mål att nå ett pluss på $87,000". Hur fruktansvärt drygt hade inte det varit att ha i bakgrunden hela tiden ? Det hade känts som en omöjlighet, som en lång svart tunnel som det fanns en liten liten ljusglimt kvar i slutet på.

 

Varför fortsatte jag inte bara pumpa på där vid 87k+ och inte tänka så mycket. Jag satte käppar i hjulet för mig själv och den där hjärntvättningen ledde endast till katastrof. Hädanefter tänker jag inte sätta upp något som helst mål, för det är så oerhört skönt att bara sitta och spela poker utan någon som helst plan eller mål som man måste uppnå annars skulle självförtroendet sjunka. Bara ett tips till alla er som kanske märkt att det här med månads-mål och så vidare inte fungerar så bra. Men som sagt, jag talar bara för mig själv.

 

Tack för att ni läste för nu ska jag sova! Over and out! Gonatt! /CarlDenStore :)

 

Här följer mina senaste resultat i oktober på 2$/4$, stay tuned! :

 

8/10 $1,539

 

9/10 $2,781

 

10/10 $1,180

 

(Även min rakeback ifrån förra månaden inkluderas och är $1,687.)

 

Totala resultatet hittills i oktober = $7,187+

 

Mitt slutresultat i september = $45,146+ (289 743+ SEK)

 

Mitt slutresultat i augusti= $34,127+ (219 023+ SEK)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen är över och jag är helt enkelt väldigt nöjd över resultatet som slutade på $1,180 plus. Det gick halvtrögt lite tidigare idag men jag tycker att jag spelade upp mig igen och slapp bli utdragen i de stora potterna på slutet.

 

Det är skönt att jag kunde orka gå ner till 2/4 igen och fokusera med 400$ på bordet när man för 2 veckor sen kunde sitta med över $20,000 på ett bord. Man måste älska pokern, själva spelet poker och inte bli för pengakåt. Då förlorar man lätt självförtroendet när man får en downswing.

 

De senaste tre dagarna har det varit riktigt kul att spela poker och jag har inte alls känt pressen ifrån mig själv av att försöka plussa minst 5k om dagen. Jag har bara koncentrerat mig på att spela BRA poker helt enkelt, och då kan ju de flesta påstå att "det ska man väl göra jämt?". Ja, det ska man, men det är så otroligt lätt att bli pengablind och glömma bort sitt A-game.

 

Min bror sa en klok sak till mig en gång....Han sa : "Alla människor kan spela bra i medgång, det är ingen konst, men de som kan spela bra i motgång är de sanna mästarna."

 

De spelare som kan hålla sitt A-game likadant trots väldigt mycket otur och en downswing är förmodligen de spelare som kommer kunna leva på pokern livet ut (Med bra money management också såklart). Den tuffaste motståndaren du har i poker kommer alltid att vara dig själv. Tilten har varit många många spelares akilleshäl, och tyvärr springer alla in i återvändsgränden till slut.

 

Jag kom även att tänka på det häromdagen angående mål man sätter upp. Det är idiotiskt, iallafall för mig. För så fort jag sätter upp ett mål i poker att t.ex. "Denna månad ska jag satsa på att plussa $20,000" så sätter jag direkt en obehaglig press på mig som alltid finns med i bakhuvudet, i omedvetandet utan att jag tänker på det. Och den här pressen smusslar sig in även på mitt pokerspel och då spelar jag med andra ord sämre poker.

 

När jag låg 87k+ ett tag förra månaden så hade jag spelat utan något som helst mål tidigare men helt plötsligt när jag befann mig där vid 87k+ så tänkte jag : "Nu kan jag lika gärna sätta ett mål och bräcka 100k-gränsen på en månad". Det var just då min downswing kom, min osäkerhet och jag kände verkligen hur varje förlorad pott nästan blev plågsam då jag tänkte :"Nu försvann jag lite längre bort ifrån målet". Detta ledde till att jag spelade sämre och sämre och jag började göra vansinniga spel, allt för att försöka komma närmare målet igen.

 

Jag föll pladask. Och innan jag visste ordet av det så hade jag förlorat $42,000 på mindre än en vecka och förstod hur otroligt idiotisk jag var som satte upp det där förbannade jävla målet. Tänk om jag hade sagt i början av september : "Den här månaden är mitt mål att nå ett pluss på $87,000". Hur fruktansvärt drygt hade inte det varit att ha i bakgrunden hela tiden ? Det hade känts som en omöjlighet, som en lång svart tunnel som det fanns en liten liten ljusglimt kvar i slutet på.

 

Varför fortsatte jag inte bara pumpa på där vid 87k+ och inte tänka så mycket. Jag satte käppar i hjulet för mig själv och den där hjärntvättningen ledde endast till katastrof. Hädanefter tänker jag inte sätta upp något som helst mål, för det är så oerhört skönt att bara sitta och spela poker utan någon som helst plan eller mål som man måste uppnå annars skulle självförtroendet sjunka. Bara ett tips till alla er som kanske märkt att det här med månads-mål och så vidare inte fungerar så bra. Men som sagt, jag talar bara för mig själv.

 

Tack för att ni läste för nu ska jag sova! Over and out! Gonatt! /CarlDenStore :)

 

Här följer mina senaste resultat i oktober på 2$/4$, stay tuned! :

 

8/10 $1,539

 

9/10 $2,781

 

10/10 $1,180

 

(Även min rakeback ifrån förra månaden inkluderas och är $1,687.)

 

Totala resultatet hittills i oktober = $7,187+

 

Mitt slutresultat i september = $45,146+ (289 743+ SEK)

 

Mitt slutresultat i augusti= $34,127+ (219 023+ SEK)

 

 

 

 

 

ZzzZzzZzzzZZzzZzzzzzzzZzZzzZ

 

EDIT: Inlägget varnat. Som sagts tidigare, när tråden öppnades igen, så kommer vi vara klart hårda med nonsen och andra överträdelser i denna dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

(Även min rakeback ifrån förra månaden inkluderas och är $1,687.)

 

Totala resultatet hittills i oktober = $7,187+

 

Mitt slutresultat i september = $45,146+ (289 743+ SEK)

 

Mitt slutresultat i augusti= $34,127+ (219 023+ SEK)

 

 

Gött att få en nystart med lite gröna siffror. Tycker du håller en hyfsad vinsttakt som de flesta blir rätt så imponerade av. Kul tycker jag att se att det verkligen går att vinna så mycket pengar på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ZzzZzzZzzzZZzzZzzzzzzzZzZzzZ

 

EDIT: Som sagts tidigare, när tråden öppnades igen, så kommer vi vara klart hårda med nonsen och andra överträdelser i denna dagbok.

 

Totalt onödig post som du bara tar upp onödig plats med i dagboken. Gör du en till liknande post då kommer jag prata med moderatorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt onödig post som du bara tar upp onödig plats med i dagboken. Gör du en till liknande post då kommer jag prata med moderatorn.

 

:-)

Eftersom det är ett EDIT i den på det sättet så betyder det att han redan är varnad för det, så den saken är redan klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-)

Eftersom det är ett EDIT i den på det sättet så betyder det att han redan är varnad för det, så den saken är redan klar.

 

Tyvärr så ser ni vanliga dödliga inte när vi har gjort en varning (som bygger på ett poängsystem där 3 poäng = ban) men som Appel sa, han har blivit varnad =)

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personangrepp!

 

Varnad

 

En vecka

 

 

Förstår inte helt och fullt hur folk kan ta till sej av vad folk skriver url??

 

Klart att folk blir lite dystra när moderatorerna leker moraltanter/skyddsänglar i en tidigare underhållande dagbok.

 

I nuvarande form kommer det ju se ut ungefär såhär:

 

CDS: Blablablablabla +xxxx$ Blablablablabla Här kommer en hand: -

Fan1: KANON! GOGOgogogo

Fan2: FYFAN! Tajming osv osv

Fan3: GGGL

Random: Nejmen dedär va väl inte direkt lysande... <-- Användare avstängd

Random2: Fy för i bullfitt :-( <-- Användare avstängd

 

OCH dÄ BLIR JU INGET SKOJ :cry:

 

Så en idé kanske vore att låta CDS få iaf en liten liten liten liten gnutta kritik att handskas med ibland??

 

OBS. en ÅSIKT ingen KRITIK OBS.

 

Har inget emot CDS alls, vill bara ha en underhållande dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har sagt tidigare herr Lotto så kommer toleransnivån vara väldigt låg i början av den här dagboken då den ej får spåra ut igen ...

 

Nonsensinlägg och personangrepp komma ha en mycket lägre ribba än tidigare.

 

Detta är i början då folk inte kan bete sig helt enkelt. Sedan så kommer tiden utvisa sig ifall ni är mogna att ha CDS's dagbok öppen utan nuvarande halv-fascsistmedoter.

 

Vi är ej skyddsänglar åt CDS utan han spelar efter samma regler.

 

Man får kritisera CDS men gör det på ett bra och moget sätt.

 

Någon skrev i ett tidigare inlägg att CDS kanske inte hade den rätta attityden. Han/hon som skrev det skrev det på ett bra och icke-aggressivt sätt.

 

Ett dåligt sätt:

"MEn din kukhora du suger ju balle din råttröv".

 

Ser du skillnaden?

 

Majoriteten av det du skrev är fel ...

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var även denna pokerdag avslutad på 2/4 och jag är väldigt nöjd med resultatet som slutade på $1,708 plus. Det gick segt väldigt länge under sessionen men de sista 20 minuterna lossnade det rejält och jag plockade några härliga potter.

 

Om en timme ska jag iväg till en grekisk restaurang med några kompisar och det blir nog en härlig middag :) Jag älskar grekisk mat!

 

Jag tycker det är skönt för mig att jag har fått den här starten på 2/4 och självförtroendet börjar verkligen komma tillbaks. Nu är det jävligt kul att spela poker :)

 

Jag kommer att lägga upp två helt olika slags händer här där jag undrar vad ni pf:are hade gjort i samma situation.

 

I Hand 1 så har jag 6 7 off mot en kille som jag inte har någon som helst aning om. Potten är ohöjd också.

 

I Hand 2 så har jag 5 7 i klöver och jag möter en riktig fisk som är oförutsägbar och VÄLDIGT tiltad då jag plockade en lika stor pott mot han bara några händer innan.

 

Seat 1: CarlDenStore ($611.30 in chips) (JAG HAR 6 7 OFF)

Seat 3: Danimalx ($367.60 in chips)

Seat 4: logo30 ($584.25 in chips)

Seat 9: LJ_Hustler ($600.50 in chips)

Seat 10: Barrelius ($390 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

CarlDenStore posts blind ($2), Danimalx posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

logo30 folds, LJ_Hustler folds, Barrelius folds, CarlDenStore calls $2, Danimalx checks.

 

FLOP [board cards: 7 of Hearts,7 of Diamonds,4 of Hearts ]

CarlDenStore bets $5, Danimalx bets $10, CarlDenStore calls $5.

 

TURN [board cards: 7 of Hearts,7 of Diamonds,4 of Hearts,Queen of Spades ]

CarlDenStore checks, Danimalx bets $20, CarlDenStore calls $20.

 

RIVER [board cards: 7 of Hearts,7 of Diamonds,4 of Hearts,Queen of Spades,5 of Spades ]

CarlDenStore checks, Danimalx bets $35....vad ska jag göra här ? (Jag har 6 7 off)

 

Seat 2: SpadeNeuterU ($210 in chips)

Seat 3: Colostom ($503.75 in chips)

Seat 8: J Molander ($437.30 in chips)

Seat 9: Pieber ($264.10 in chips)

Seat 10: CarlDenStore ($980.60 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Pieber posts blind ($2), CarlDenStore posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

SpadeNeuterU folds, Colostom folds, J Molander folds, Pieber bets $13, CarlDenStore calls $11.

 

FLOP [board cards: 9 of Diamonds,7 of Diamonds,7 of Hearts ]

Pieber bets $15, CarlDenStore bets $47, Pieber calls $32.

 

TURN [board cards: 9 of Diamonds,7 of Diamonds,7 of Hearts,King of Diamonds ]

Pieber checks, CarlDenStore checks.

 

RIVER [board cards: 9 of Diamonds,7 of Diamonds,7 of Hearts,King of Diamonds,2 of Diamonds ]

Pieber bets $202.10 and is all-in,....vad göra här ? (Jag har 5 7 klöver)

 

 

Här följer mina senaste resultat i oktober på 2$/4$, stay tuned! :

 

8/10 $1,539

 

9/10 $2,781

 

10/10 $1,180

 

11/10 $1,708

 

(Även min rakeback ifrån förra månaden inkluderas och är $1,687.)

 

Totala resultatet hittills i oktober = $8,895+

 

Mitt slutresultat i september = $45,146+ (289 743+ SEK)

 

Mitt slutresultat i augusti= $34,127+ (219 023+ SEK)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du skriver i hand 1 75o men du menar 76o antar jag som du skrev högre upp? annars är det ju ingen fråga uppenbarligen.

 

med 67o är det ju rätt close slår ju bara 72/73/bustat drag.

 

tycker båda händerna är mest readberoende.

 

hade en hand igår där jag hade 33, fi raise utg pre jag syn btn.

han betcall flop 2d3d6d, turn Jd, check check, river 6h. han allin för lite över pott. tänker JJ men pallar ej lägga mot en okänd. fi visar JJ...

 

lite samma sits i din hand. bluff/kåk. tror inte han bettar Ad här på det sättet eller? vad ska han syna flop med och sen göra om till bluff på rivern? QQ/JJ utan ruter? har de inget showdownvalue längre?

 

hand är nog ett vik, minihöjer han drag i en limpad pott när du troligt kan ha en 7a?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra inlägg på förra sidan! Du kan ju om du bara vill :)

 

Resultatmål suger riktigt jävla hårt imo eftersom det antingen leder till en mättnadskänsla när man uppnått det eller onödig stress om man inte uppnått det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...