Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand 408493135 *****

100.00/200.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 augusti 2007 00:17:32

Sej (Vanlig /Turnering )

Plats 4: pluten (1535.00)

Plats 5: Forjak (1035.00)

Plats 6: Tunafish4 (2220.00)

Plats 7: [morris] (5210.00)

Forjak lägg LM 100.00

Tunafish4 lägg SM 200.00

** Giv **

pluten [N/A, N/A]

Forjak [2h, 6r]

Tunafish4 [N/A, N/A]

[morris] [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

[morris] Lägg

pluten Lägg

Forjak All-in 1035.00

Tunafish4 Syna 1035.00

*** Flop(Board): *** : [8k, Ks, 6k]

*** Turn(Board): *** : [8k, Ks, 6k, 5k]

*** River(Board): *** : [8k, Ks, 6k, 5k, 2k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2070.00

pluten Lägger mig Vinst: 0.00

Forjak [2h, 6r] Två par, sexor och tvåor Vinst: 0.00

Tunafish4 [Kk, 10s] Färg med högsta kort kung Vinst: 2070.00

[morris] Lägger mig Vinst: 0.00

Foldat fram till Forjak som anser sig ha ha lite FE mot Tunafish4, därav push ATC.

1, Har Forjak FE nog att ställa ATC?

2, Om inte, vad ställer vi med här?

3, Är det en bra syn Tunafish gör?

Är vi båda bubbelfiskarna?:roll:

Postad
1, Har Forjak FE nog att ställa ATC?

2, Om inte, vad ställer vi med här?

3, Är det en bra syn Tunafish gör?

Är vi båda bubbelfiskarna?:roll:

1. Fråga Tunafish.

2. 100% om Tunafish är lagom tajt.

3. Givet att Forjak ställer med any 2, ja.

Pushen är absolut okej mot konservativa synranger. Om du tror att KTo är en av de sämsta händer han synar med är det en måstepush.

Synen är antagligen också bra. Bådas val är jättejätteberoende av den andra spelarens push/synrange. ICM ger en lönsam syn med KTo är när Forjak ställer med över 30% och en lönsam push med any2 när Tunafish synar med mindre än 30%.

Men såklart finns det inga raka svar eller gränsvärden, utan det hela är ett dynamiskt gytter och beror på vad spelarna tror om varandra. Om Forjak tror att Tunafish synar 20% måste han ställa any2. Om Tunafish å sin sida vet om att Forjak ställer 100% kan han syna med tillräckligt många för att göra det till en dålig idé att ställa 62o. Ännu mer komplicerat blir det av att det ofta kan finnas massa värde i att avvakta på bubblan om bordet är löst. Om Tunafish synar riktigt löst skulle jag rekommendera att istället ställa dina återstående 935 med any2 UTG eller med en riktigt bra hand i CO.

Argument för att Tunafish ska folda mer än ICM anger är att hans position med 800 färre chips blir riktigt taskig som kortstack med storstacken till vänster om sig. Om de två andra småstackarna sen spelar medvetet kan han få det väldigt besvärligt. Men det är oftast en risk han måste ta för chansen att slå ut dig.

Bonusfrågan: Om de är fiskar eller inte beror mer på hur de motiverar sina val. Jag utgick från att du är Forjak och att du blev kallad fisk i chatten. Skit i det och sajna upp för en ny turre.

Postad

Lite roligt att du kallar honom fisk när han ställer från SB först in med any2, med 5BB. LOL

Känns väldigt standard att ställa i det läget... Tunafish kan gott och väl folda då han blir väldigt cripplad om han förlorar handen (därmed inte sagt att han gör fel som synar). Även vid syn så har den s.k fisken 30% chans och det känns helt ok i dagsläget.

Ser inget fel i hur någon spelar handen egentligen, känns som en standardsituation i SnG.

Postad
Bonusfrågan: Om de är fiskar eller inte beror mer på hur de motiverar sina val. Jag utgick från att du är Forjak och att du blev kallad fisk i chatten. Skit i det och sajna upp för en ny turre.

Japp, jag e Forjak, dock blev jag inte kallad fisk i chatten, var mer jag själv som blev fundersam. Var mest intresserad av om andra trodde att jag hade någon FE. Med tanke på att Tuna är nästchippie trodde jag att han skulle syna tightare.

Tack för bra svar iaf

Postad
Japp, jag e Forjak, dock blev jag inte kallad fisk i chatten, var mer jag själv som blev fundersam. Var mest intresserad av om andra trodde att jag hade någon FE. Med tanke på att Tuna är nästchippie trodde jag att han skulle syna tightare.

Tack för bra svar iaf

Ifall du inte har en image att vara alldeles för tight är det väl en given syn med KTo? KTo är ju topp 15% av möjliga händer. Tuna har ju 2000 om han foldar och 1200 om denne förlorar mot dig. Det är ju inte direkt så att Tuna kan vara ganska säker på att casha vid fold och Tuna har ju fortfarande en ganska god chans om du vinner vid showdown.