Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej allesammans

'minifisken' heter jag och tänkte starta en dagbok här på forumet.

Dagboken ska innefatta lite resultat av mitt spelade samt att jag ska posta en del händer som jag upplever svårspelade.

Jag håller för tillfället till på Titan Poker och spelar sng's på $5-nivån. Jag spelar också en och annan MTT när jag har tid.

Wish med good luck buddys :h:

MVH minifisken

Postad
Söt avatar!

Lycka till!

Tackar, tackar! Jag gjorde den faktist själv! :)

- - - - - - - - - - - - -

Spelade nyss en 10-manna $5

Fick AA och QQ två händer i följd och träffar set på floppen båda gångerna, vilket alltid är trevligt. :) Med AA var jag tredje syn i en All-in och möter KK och QQ.

Det var en hand jag kände mig osäker på och den utspelade sig så här:

Vi är fem man kvar och jag är cl med ca 4000, FI har ca 1200 blindsen var 100/200.

Jag sitter UTG och ser KQs, rais 400

Fi som sitter på knappen rais 800 till 1200 och är all in

Resten foldar

Jag valde att syna och han vänder upp K10o och jag vinner potten.

Gjorde jag rätt som synade? Jag tycker han representerar lågt pocket, eller iallfall ett ess.

Slutplaceringen blev en andraplats.

Postad

Vi är fem man kvar och jag är cl med ca 4000, FI har ca 1200 blindsen var 100/200.

Jag sitter UTG och ser KQs, rais 400

Fi som sitter på knappen rais 800 till 1200 och är all in

Resten foldar

Jag valde att syna och han vänder upp K10o och jag vinner potten.

Gjorde jag rätt som synade? Jag tycker han representerar lågt pocket, eller iallfall ett ess.

Om jag hajar rätt har du 800 att syna och 400+400+200+100 = 1100 i overlay. Det räcker mot allt utom KK, AA och AK och han är alldeles för kort för att du ska kunna sätta honom på de händerna tillräckligt ofta. Du måste syna. 800 till är jättebilligt.

Sätter du honom på lågt pocket eller random ess är det ännu mer syn men jag skulle satt de flesta motståndare på en bättre hand än så eftersom han knappast kan förvänta sig att du ska lägga.

Postad
Om jag hajar rätt har du 800 att syna och 400+400+200+100 = 1100 i overlay. Det räcker mot allt utom KK, AA och AK och han är alldeles för kort för att du ska kunna sätta honom på de händerna tillräckligt ofta. Du måste syna. 800 till är jättebilligt.

Sätter du honom på lågt pocket eller random ess är det ännu mer syn men jag skulle satt de flesta motståndare på en bättre hand än så eftersom han knappast kan förvänta sig att du ska lägga.

Okej, tack så mycket!

Postad

Lycka till! Nöter vanligtvis (när rullen inte är slut :roll: ) $5 SnG på Pokerstars så det blir kul att följa någon på samma nivå. Som sagt, GL!

Förresten, hade synat med KQ utan att ens fundera... ;-)

Postad
Lycka till! Nöter vanligtvis (när rullen inte är slut :roll: ) $5 SnG på Pokerstars så det blir kul att följa någon på samma nivå. Som sagt, GL!

Förresten, hade synat med KQ utan att ens fundera... ;-)

Okej härligt! Hoppas du tittar förbi ibland då ;)

Hur är Pokerstars ur en SnG-spelares ögon? Jag funderar nämligen på att byta site.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Spelade nyss två SnG's. En 6-manna och en 10-manna. 6-manna blev en enkel vinst där jag går heads-up med 5880 mot 120. 10-manna blev tyvärr en plats på bubblan.

Hinner förmodligen inte spela mer idag. Ha en bra kväll!

Postad

Usch och fy och blä!

Har säkert setat med pokern i 10 timmar idag, och vad jag åstakommit är -$60!

Något positivt är dock att jag hittade €20 på mitt account på MartinsPoker. Det var på Martins jag byggde min rulle för att sedan hastla bonus på Titan. VILKET MISSTAG! Jag avskyr verkligen Titan.

Från och med nu gäller följande:

*Spel på Martins

*Till en början bara spela SnG's på €1-nivån, för att sedan jobba mig uppåt.

*Mycket kortare sessions

God natt!

Postad

Jag bryter redan nu att jag ska spela på Martins. Och spelar ist. på Titan igen, men på $2-nivån. Hoppas hitta lite form igen. ;p

- - - - - - - - - - - - - - -

Spelade ihop ca $10 på $2-nivån. Trots detta blev jag så jävulskt tiltad av att kolla på saldot att jag tog ett skott på $10-nivån. Dessa $10 jag då spelat ihop användes alltså till en SnG på $10-nivån. Som jag då lyckades vinna. :lol:

Koncentration

Man ska inte skotta, jag vet. Men något jag upplever posetivt med mig när jag skottar är att jag är mycket mer koncentrerad, genom hela turneringen. Då jag spelar på de lägre nivåerna sitter jag ofta ex. slösurfar genom de första 20min. Där måste jag verkligen skärpa mig!

Förbättra:

*Kortare sessions

*Inget slösurfande, msn etc

Postad

Även fast det aldrig är bra att skotta, är jag nöjd med dagens spel. Jag spelade ihop i stortsett allting jag torskade igår och känner att jag är på gång igen! :D Jag koncentrerade mig mycket mer på borden och spelade betydligt kortare sessions! Det gjorde susen!

Godnatt!

Postad

Ojojoj! :)

Spelade just en MTT med 522 startande á la $5 var. Lyckades nypa en andra placering och gick $390+. Jag välkomnar starkt min största pokervinst i "karriären". ;)

g00000dn1111ghhhttt

Postad

Man kan väl säga att jag har lite för liten rulle just nu så att säga. :roll: Har emellertid blivit erbjuden att bli stejkad så jag håller på att funderar angående det. Vi får se alltså.

Postad
Man kan väl säga att jag har lite för liten rulle just nu så att säga. :roll: Har emellertid blivit erbjuden att bli stejkad så jag håller på att funderar angående det. Vi får se alltså.

Jahaja, ta chansen! :)

Postad

Blev tyvärr inget SnG's idag. Provade istället på lite cashgame. Spelade $.25/$.50 Limit SH, och lite $.25/$.50 NL HU. Plusade ca. $5-6 på limitspelet och ca. $60 i heads-upen :) Hade väldans flyt må jag säga!

Postad

Fasen vad kul det var med cashgame då! :) Ska nog spela lite mer CG faktist. Jag börjar nog på blyga NL5 :oops: Känns som att det kommer ta en evighet att vinna några slantar här, men man måste väl börja någonstans!

- - - - - - - - - - - - - - - - - -- --- -- -- --

Börjar bra ganska bra! Spelade ca 30min och plussade iaf ett inköp! :D

Ska försöka posta lite HH's!

Godnatt!

Postad

Jag ger här med min söta lilla dagbok en nystart, med mer fokus på cashgame.

Har tittat på en del videos innehållande CG på senaste tiden. Det har lett till större intresse för cashgame, och tvärtom till turnerings-varianterna! Har därför chippat över $200 till Betway där jag ska spela NL10 ett tag nu!

Varför betway?

Ja du, bra fråga. Att se animerade gubbar (spelade på Titanpoker senast) sitta vid bordet gör mig irriterad och ofokuserad, jag vet inte varför, haha! Jätte fjantigt jag vet, men så är det! Jag tycker det är viktigt att trivas med layouten som klienten erbjuder, och det gör jag verkligen med Betways.

Dom har ju en rätt fet bonus också, som iofs är i stortsett omöjlig för en NL10-grinder att cleara, men vafan. :) Tror bonusen kan få mig lite motiverad!

Jag ska börja använda mig av PT också har jag tänkt. Har ingen riktig koll på hur det funkar, men ska lära mig det där. :)

- - - - - - - - - -

Har just spelat en session, som gick åt pipan! Jag spelade väldigt dåligt och backade ca $30.

Nya tag imorgon! Gooodnight

Postad

Det grymt dåliga spelet fortsätter att härva.. Som alla andra som torskar har jag brutalt mycket otur (klart jag tycker det). Dessutom är Betways slumpgenerator SÄMST i världen. Har man pocket sitter alltid, alltid, alltid någon annan med högre pocket. :'(

Får se om jag kanske tar några dagars paus från pokern.. Skulle behövas..

• Skapa nytt...