Gå till innehåll

SHIP IT FOR GLOOOOORYYY (PuBuCl)


Elitloppet

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilka sidor kör bra sattar förutom stars?

 

Bra sattar kan jag tyvärr inte svara på :) Sattar kör iaf Martinspoker där finalen kostar 200€ vilket lär innebära ett stort startfält med rätt så få platser som går vidare. Samma grej på Everest, har för mig att finalen var ännu billigare där, så lär väl bli mkt spelare men få platser även där.

 

Det är dom jag har koll på, det finns säkert massor fler, så ni som vet några fler får gärna hojta till med vilken site det finns sattar på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår ringde det ett telefonförsäljarinna från Bredbandsbolaget och plågade mig. Hon var nog den jobbigaste människan jag någonsin talat med.

Nog för att det är deras jobb o bla bla bla men det här var hästlängder värre än något jag tidigare erfarit i telefonförsäljarväg.

Jag tror jag yttrade frasen "Jag är inte intresserad" säkert 15 gånger under samtalets gång, men hon bara malde o malde.

 

"Jag är inte intresserad"

"Nehe, men vad har du för uppkoppling just nu då?"

"8mbits"

"Åååååkej, med vilken operatör då, vet du det?" (Nej jag har ingen aning vem jag betalar pengar till varje månad, idiot)

"Telia"

"Jahaaa, då betalar du xxx kronor i månaden, hos oss kan du istället få preciiis samma fast lite bättre för enbart xxx kronor i månaden och på så sätt spara hela xxx kronor i månaden"

"Jag är inte intresserad"

"Nehe, men får jag fråga varför du inte är intresserad?"

"Funkar bra som det är, vill inte strula med byte osv,vill ha all telefoni på samma ställe, Telia har alltid fixat allt och varit trevliga och aldrig ringt till mig och tjatat om att jag ska byta till nåt annat."

"Neheeee, men vi kommer ju o installerar allt åt dig, och du får ha allt hos oss istället"

"Nej tack jag är inte intresserad"

"Men du kommer ju tjäna på det och det är inte alls jobbigt för dig och..."

"JAG ÄR INTE INTRESSERAD"

 

Sen la jag på luren. Nästa gång ska jag inte vara så cp att jag pratar med dom överhuvudtaget. Ett under att jag lyckades undvika tilt igår efter det där samtalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt med såväl spel som uppdateringar på sistone, har bara lirat lite sattar och lite lågt cg för att bygga rulle på lad. Har varit med min flickvän så då blir det inte så mycket spel :)

 

Idag lirar jag en 109 dollars satte på stars till nåt EPT-event, igår lirade jag en 109 rebuy som ledde rätt in till EPT Barcelona. Där blev jag utslagen av eisenhower vars två ess stod sig fint emot mina knektar.

 

Blir väl mer spel senare i veckan, möjligen att det blir en session senare inatt. Spelade just en breakeven session på stars vid sidan om satten, men orkade inte fokusera så stängde ner borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh vad skönt med en dagbok att whina av sig lite i.

30 rebuyen var verkligen inte min turnering idag. Under rebuyperioden spelar jag tre stora potter. Först KK vs AJs. River A.

Sedan KK vs AKo. River A

Sedan KQ spader emot JT på QJ5T med två spader, ingen klonk.

 

Rebuyar mig upp till 6k efter paus. Torskar snabbt ner till 3,5k på småpotter. Reraise-stjäl upp till 4,2k när jag får in allt med AT emot QT i blindsen. AT står och jag är uppe på 8k.

 

Nästa hand ställer han in nästan 3k rätt av från knapp. Jag syn i sb md 77. Uppe emot A6 som givetvis köper in A.

 

Slutligen limpar samma snubbe utg, jag säger 800 med TT. Fold till limparen som synar. Flopp Q32.. check check... turn 8... han leder ut 1200.. jag måste ta beslut för stacken, väljer att ställa.. Han blixtsynar med 33... touché

 

 

Tyvärr går även cg illa.. Tycker mig spela rätt bra dock, sålänge man gör det är det inte mkt att göra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty för input 8-)

 

Drar igång kvällens grind nu, tanken är att det ska bli en relativt lång sittning. Inleder med en massa turrar, ska försöka ta mig in till ladbrokes "daddy" turnering via lite patetiska one chip sattar. Kommer troligen misslyckas.

 

Drar även igång ett antal turrar på stars, så det blir massivt multitablande till att börja med. Allt eftersom jag bustar ur turrarna lär det bli cash istället, troligen på lad och på prima.

 

Var faktiskt tillbaka en sväng på SvS tidigare idag, blev en jättekort session på 97 händer men med ett fint resultat, lyckades iaf plussa nånstans runt 5k där merparten kom ifrån en K-hög färg vs J-hög färg. veri naiis! Har rannsakat mig själv lite och kommit fram till en del saker jag gjort fel på SvS så kanske kommer jag göra en liten comeback där. Det får framtiden utvisa. Nu ska det klonkas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT har dagarna i ända malt fullständigt ointressanta sporter helt utan svenskintresse, såsom amatörboxning, tyngdlyftning, beachvolleyboll, fäktning, landhockey och gymnastik. När däremots sveriges enda herrlag i OS (bortsett från simningen då men den räknas inte av nedan nämnda anledningar) kliver i bordtennisturneringen, då visas inte ens så mycket som en repris.

 

Kul förresten att även svenska cyklister börjat dopa sig.

 

Det finns 34 (!) olika klasser i simningen, 17 herr och 17 damklasser. Det delas alltså ut 102 medaljer bara i simning under de olympiska spelen. 34 klasser, med semi-finaler, försök och finaler. Det landar väl någonstans mellan 150-200 heat på ett mästerskap.

 

Jag tror nog att SVT lyckats visa varenda heat faktiskt.

 

Men allvarligt talat. 102 medaljer? Orkar man ens bry sig om Sveriges simmare skulle lyckas knipa en eller två medaljer? Jag vet inte hur det är med er men jag kan i alla fall inte riktigt ta en sport på allvar, som delar 102 medaljer på ett mästerskap. En sport som dessutom har EM och VM varje år (om jag inte minns fel?), kortbane-mästerskap, långbane-mästerskap, inomhus och utomhus-mästerskap.

 

Man kan ju fråga sig hur många medaljer som delas ut på ett år av FINA, det internationella simförbundet.

 

Nån som är förvånad över att det blev simning på tv:n under tiden jag skrev detta inlägg? Nytt nordiskt rekord blev det visst av nån danska. Nån som är förvånad över det?

Har det varit ett enda lopp under OS där man inte lyckats slå något slags rekord? Världsrekord, olympiskt rekord, europarekord, nordiskt rekord, världsårbästa osv osv osv.

 

Inte ens jag kan dock ta ifrån Michael Phelps sin storhet, han är grym. Jag ifrågasätter dock hur att det kan vara möjligt att ta 8 guld på ett mästerskap.....i en bassäng

 

Handbollsdamerna har tre raka förluster, men kvartsfinalhoppet lever vidare. Segrar emot Tyskland och Brasilien så ska gå bra, sägs det. Inte många sporter man kan inleda med tre förluster i, och likväl ta sig till slutspel.

Fotbollsdamerna blev genom att vinna sin sista match tvåa i gruppen, och får därmed möta världens bästa damnation, Tyskland, i kvarten. De hade givetvis gått vidare även om de kommit trea i gruppen.

 

Smooooooth.

 

Till och med den stackars skytten Håkan Dahlby har media lyckats haussa upp, det var ju nästan en given medalj om man lyssnade på alla experter.

 

Det gick ju väldigt bra.

 

I pingisen lagspel är det fyra grupper. Istället för ett normalt spel där gruppettan och grupptvåan går till slutspel, så måste man krångla till det så att bara gruppvinnarna kan slåss om guld/silver, medans alla grupptvåor som bäst kan ta brons.

I damfotbollen går ettan och tvåan vidare i varje grupp, samt de två bästa treorna.

I handbollen går fyra lag vidare ur varje grupp.

 

Varför krångla till det så fruktansvärt? Är det bara för att det är OS?

 

Jaja, störd som man är så lär man väl inte lämna TV-soffan likförbannat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet. Blev lite imponerad när jag läste om Frölanders meriter och medaljer men det du skrev tar ju lite udden av det.

 

Är det bara jag som är totalt ointresserad av allt utom herrfotbollen och möjligtvis också när USA spelar basket?

 

Det kan vara all simning som påverkar mig här, men jag tänker på Phelpes när jag läser ditt namn.. Ganska creapy..

 

Jag är verkligen fotbollsälskare och kollar på det mesta. Men jag är nästan helt ointresserad av herrfotbollen i OS, förutom när Brasilien och Argentina spelar obv. Vet verkligen inte varför, men det känns så oseriöst på nåt sätt.

 

Jag ser fram som fan emot friidrotten. De är nog det ändå jag kommer bänka mig framför under detta OS, självklart när USA spelar basket också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för berömmet, skönt att få skriva av sig sina små OS-aggressioner ibland :D

 

håller absolut med om att hela tävlingen känns relativt kallt, iaf hitills. Fotbollen håller ju inte speciellt hög internationell klass, med vissa undantag då som Brasilien och Argentina. Annars har det ju mest varit skitsporter hitills känns det som.

 

Håller också med att om att friidrotten kan bli kul, och det tycker jag av den enkla anledningen att för friidrottarna är OS verkligen det största man kan vinna. EN gren (för de allra flesta) EN gång vart fjärde år, klart som korvspad att det är enormt mycket prestige i att vinna en sådan tävling. Så den delen av OS håller nog faktiskt uppe sin standard. I övrigt är det mest määäh

 

 

För övrigt visade en tysk dokumentärkanal pingismatchen mellan Sverige och Sydkorea live klockan 4 inatt. SVT visade den varken live eller i eftersändning, varken på ettan, SVT 24 eller på webben.

 

Just i detta nu spelar Sverige avgörande match om man ska gå ur gruppen eller ej i bordtennisen, då väljer SVT att visa simning utan svenskar, fotboll argentina-serbien och fäktning på webben..

 

GG WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT har dagarna i ända malt fullständigt ointressanta sporter helt utan svenskintresse, såsom amatörboxning, tyngdlyftning, beachvolleyboll, fäktning, landhockey och gymnastik. När däremots sveriges enda herrlag i OS (bortsett från simningen då men den räknas inte av nedan nämnda anledningar) kliver i bordtennisturneringen, då visas inte ens så mycket som en repris.

 

Kul förresten att även svenska cyklister börjat dopa sig.

 

Det finns 34 (!) olika klasser i simningen, 17 herr och 17 damklasser. Det delas alltså ut 102 medaljer bara i simning under de olympiska spelen. 34 klasser, med semi-finaler, försök och finaler. Det landar väl någonstans mellan 150-200 heat på ett mästerskap.

 

Jag tror nog att SVT lyckats visa varenda heat faktiskt.

 

Men allvarligt talat. 102 medaljer? Orkar man ens bry sig om Sveriges simmare skulle lyckas knipa en eller två medaljer? Jag vet inte hur det är med er men jag kan i alla fall inte riktigt ta en sport på allvar, som delar 102 medaljer på ett mästerskap. En sport som dessutom har EM och VM varje år (om jag inte minns fel?), kortbane-mästerskap, långbane-mästerskap, inomhus och utomhus-mästerskap.

 

Man kan ju fråga sig hur många medaljer som delas ut på ett år av FINA, det internationella simförbundet.

 

Nån som är förvånad över att det blev simning på tv:n under tiden jag skrev detta inlägg? Nytt nordiskt rekord blev det visst av nån danska. Nån som är förvånad över det?

Har det varit ett enda lopp under OS där man inte lyckats slå något slags rekord? Världsrekord, olympiskt rekord, europarekord, nordiskt rekord, världsårbästa osv osv osv.

 

Inte ens jag kan dock ta ifrån Michael Phelps sin storhet, han är grym. Jag ifrågasätter dock hur att det kan vara möjligt att ta 8 guld på ett mästerskap.....i en bassäng

 

Handbollsdamerna har tre raka förluster, men kvartsfinalhoppet lever vidare. Segrar emot Tyskland och Brasilien så ska gå bra, sägs det. Inte många sporter man kan inleda med tre förluster i, och likväl ta sig till slutspel.

Fotbollsdamerna blev genom att vinna sin sista match tvåa i gruppen, och får därmed möta världens bästa damnation, Tyskland, i kvarten. De hade givetvis gått vidare även om de kommit trea i gruppen.

 

Smooooooth.

 

Till och med den stackars skytten Håkan Dahlby har media lyckats haussa upp, det var ju nästan en given medalj om man lyssnade på alla experter.

 

Det gick ju väldigt bra.

 

I pingisen lagspel är det fyra grupper. Istället för ett normalt spel där gruppettan och grupptvåan går till slutspel, så måste man krångla till det så att bara gruppvinnarna kan slåss om guld/silver, medans alla grupptvåor som bäst kan ta brons.

I damfotbollen går ettan och tvåan vidare i varje grupp, samt de två bästa treorna.

I handbollen går fyra lag vidare ur varje grupp.

 

Varför krångla till det så fruktansvärt? Är det bara för att det är OS?

 

Jaja, störd som man är så lär man väl inte lämna TV-soffan likförbannat.

 

Sjukt bra skrivet, håller med dig till 100 procent!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...