Gå till innehåll

SHIP IT FOR GLOOOOORYYY (PuBuCl)


Elitloppet

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Antar att ni brukar åka med Jerry : ) Solnaspelare med andra ord? Kan känna igen dig lite från avataren faktiskt, blev ju några sngs där ni sov sist :)

 

 

Yes Jerry :) Jo förstod att du va en av de som var med och grytade lite men e lite oklar på vem... Solnaspelare fram tills denna säsong bytt till miniklubben Sundbyberg nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha ok. Jag är kort och allmänt späd till växten. Jerry trodde jag var 16 år ifjol trots att jag var 18. Har för mig att du slog ut mig ur ena grytan med AK emot min 44... eller så var det nån annan :D Jag jobbade även i sekretariatet under tävlingen.

 

 

Aaaaah då vet jag :D Du har grymt bra speakerröst btw! Lycka till med liret här kommer följas :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, dags att skriva av sig lite. Inte spelat nån ordentlig poker på länge nu, senast jag spelade var nog i onsdags. Varit med flickvännen och drog sedan på en impulsresa till Kalmar för att kika lite pingis och besöka något uteställe. Kom precis hem, är lite seg men skall nog ändå försöka mig på en session, få in lite arbetstimmar :) Slår upp lite 2/4 bord på prima så får vi se hur det känns, ingen skam i att ge sig om man känner att man inte spelar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade inte bra, så jag gav upp. Hade riktigt usel timing och sprang dåligt, men jag skulle ljuga om jag påstod att jag spelade bra. Back runt 650$, det får räcka. "Det kommer en morgondag" som Roland säger.

 

Dags att runda av kvällen med Kustbevakarna från veckan som givetvis finns inspelat på band. God natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen so far är inget att hurra över. Började med att lägga runt 2k på 5/10 och 2/5 mestadels p.g.a. dåligt spel, lite seg rigg också men mestadels tomtespel. Hoppade in på full tilt för att cleara en liten bonus och det är värst vad det smäller på FT. Lyckades med konststycket att hamna all-in emot 44 med min AK. Lyckligtvis drog jag ut :) Låg som mest runt 1500 plus men efter att ha förlorat en väldigt tveksamt spelad KK emot AA och lite andra mindre potter så slutade FT-plusset på runt 750$. Lyckades sedan också torska det lilla jag hade kvar på ongame efter att ha slängt in allt på ett 2/4 HU-bord och blivit instatömd :) Plussade 100 dollar i en kortsession på tell så dagsresultatet är inget vidare :) Kanske lägger upp nån hand senare under dagen om jag hittar nån intressant.

 

Spännande avsnitt i One Three Hill idag för övrigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar en kort men bra session på prima där jag vinner två stora potter av Mic83. Plussar runt 700$ den sessionen. Torskar dock på full tilt efter detta. Slutar dagen runt 800 upp på tell, 500 upp på full tilt, men runt 2k back på parbet, tur för mig att jag inte drar hela det finansiella lasset själv på parbetkontot :)

 

Nu blir det Cardrunners video följt av sömn. GN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan passa på att summera månaden som förstördes rejält i tisdags då jag dessvärre hittade ett dagsback på ungefär 2,3k. Tog igen ungefär 1,1k igår, samt fick en liten bonus på 200$. Månadsresultatet landar på drygt 10k$ inkl rb och bonus vilket likväl är en rekordmånad, så det är ju bra :)

 

 

Månadsmål för November:

Dra in 8k$ inkl rb+bonus

Samla ihop tillräckligt med tokens för att få spela en Rounder 5

 

Månadshopp för November:

Kvala in till något EPT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här månaden har börjat riktigt uselt tyvärr, därav bristen på skrivande. Har varit ganska less på pokern när sessionerna avslutats :) Uppskattningsvis ligger jag kanske 2k back so far so jag måste vinna 10k för att komma upp på månadsmålet 8k :) Har i ärlighetens namn spelat dåligt, lite motrigg också kanske men det går inte att skylla på i all evighet. Skärpning krävs, vill inte ner till 1/2 igen, men om jag måste för att börja vinna igen så får det bli så. En chans till får 2/4 iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan sist har jag haft några små plussessioner på 2/4 där spelet har flutit på mycket bättre och jag har spelat mycket mer fokuserat. Lyckades även komma tvåa i hyfsat stor 20$ turre på prima igår som gav runt 1500$ vilket innebär att jag nu är uppe på ett positivt resultat för månaden vilket såklart känns jätteskönt, nu kan jag sikta på att bara öka på plusset :)

 

Varit dålig på att lägga upp HH:s så jag kan väl lägga upp några från gårdagens session som spelades emellan Herrdubbel-klassen och herrsingel-klassen på Pingis-DM i östergötland ;P Låg 1,1k$ upp ett tag men tappade på slutet ner till ungefär 400$ plus.

 

- juniorpoker sitting in seat 1 with $409.00 [Dealer]

- Thea05 sitting in seat 2 with $1020.36

- Skjoeth sitting in seat 3 with $348.80

- buch123 sitting in seat 4 with $262.25

- muchbetter sitting in seat 5 with $372.00

- hasuaceftw sitting in seat 6 with $394.00

 

Thea05 posted the small blind - $2.00

Skjoeth posted the big blind - $4.00

** Dealing card to juniorpoker: 3 of Hearts, 3 of Clubs

buch123 raised - $16.00

muchbetter folded

hasuaceftw folded

juniorpoker called - $16.00

Thea05 called - $16.00

Skjoeth folded

 

** Dealing the flop: 3 of Spades, King of Hearts, 4 of Diamonds

Thea05 checked

buch123 bet - $52.00

juniorpoker called - $52.00

Thea05 folded

 

** Dealing the turn: Queen of Clubs

buch123 bet - $78.00

juniorpoker called - $78.00

 

** Dealing the river: Queen of Diamonds

buch123 checked

juniorpoker bet - $117.00

buch123 went all-in - $116.25

buch123 shows: King of Diamonds, Jack of Clubs

juniorpoker shows: 3 of Hearts, 3 of Clubs

juniorpoker wins $541.50 from the main pot

 

 

 

- Kruskakaka sitting in seat 1 with $111.45

- Thea05 sitting in seat 2 with $963.56

- juniorpoker sitting in seat 3 with $627.87

- djweeksy sitting in seat 4 with $437.50

- muchbetter sitting in seat 5 with $551.75 [Dealer]

 

Kruskakaka posted the small blind - $2.00

Thea05 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to juniorpoker: Ace of Clubs, King of Hearts

juniorpoker raised - $16.00

djweeksy folded

muchbetter folded

Kruskakaka called - $16.00

Thea05 called - $16.00

 

** Dealing the flop: 4 of Clubs, 10 of Clubs, 5 of Hearts

Kruskakaka checked

Thea05 checked

juniorpoker checked

 

** Dealing the turn: 5 of Clubs

Kruskakaka bet - $24.00

Thea05 folded

juniorpoker called - $24.00

 

** Dealing the river: King of Spades

Kruskakaka went all-in - $73.45

juniorpoker called - $73.45

Kruskakaka shows: Jack of Spades, King of Diamonds

juniorpoker shows: Ace of Clubs, King of Hearts

juniorpoker wins $239.90 from the main pot

 

 

 

Set-up här, finns det att folda?

- acetib sitting in seat 1 with $358.70

- Supervic sitting in seat 2 with $232.00

- juniorpoker sitting in seat 3 with $843.72 [Dealer]

- djweeksy sitting in seat 4 with $331.10

- muchbetter sitting in seat 5 with $390.00

- SirPotter sitting in seat 6 with $415.00

 

djweeksy posted the small blind - $2.00

muchbetter posted the big blind - $4.00

** Dealing card to juniorpoker: 6 of Diamonds, 7 of Diamonds

SirPotter called - $4.00

acetib called - $4.00

Supervic folded

juniorpoker called - $4.00

djweeksy called - $4.00

muchbetter checked

 

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, Queen of Diamonds, 3 of Diamonds

djweeksy checked

muchbetter bet - $20.00

SirPotter called - $20.00

acetib called - $20.00

juniorpoker raised - $104.00

djweeksy folded

muchbetter went all-in - $370.00

SirPotter folded

acetib folded

juniorpoker called - $390.00

 

** Dealing the turn: 2 of Spades

 

** Dealing the river: 6 of Clubs

muchbetter shows: 2 of Diamonds, 8 of Diamonds

juniorpoker mucks:

muchbetter wins $837.00 from the main pot

 

 

Slutligen en hand där jag borde foldat rivern då FI är passiv med stort P.

- juniorpoker sitting in seat 1 with $684.85

- SirPotter sitting in seat 2 with $596.90 [Dealer]

- Supervic sitting in seat 3 with $277.00

- Slatten80 sitting in seat 4 with $476.48

- skammelsrud sitting in seat 5 with $903.60

- Sinnnes sitting in seat 6 with $378.70

 

Supervic posted the small blind - $2.00

Slatten80 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to juniorpoker: King of Spades, Queen of Clubs

skammelsrud called - $4.00

Sinnnes called - $4.00

juniorpoker raised - $24.00

SirPotter called - $24.00

Supervic folded

Slatten80 folded

skammelsrud called - $24.00

Sinnnes called - $24.00

 

** Dealing the flop: King of Clubs, 3 of Diamonds, 2 of Hearts

skammelsrud checked

Sinnnes checked

juniorpoker bet - $80.00

SirPotter folded

skammelsrud called - $80.00

Sinnnes folded

 

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

skammelsrud checked

juniorpoker checked

 

** Dealing the river: Jack of Spades

skammelsrud bet - $65.50

juniorpoker called - $65.50

skammelsrud shows: 2 of Diamonds, 2 of Spades

juniorpoker mucks:

skammelsrud wins $390.00 from the main pot

 

 

Slutligen kan jag med stolthet meddela att jag tillsammans med min dubbelpartner Pappapoker är DM trea i dubbel i pingis ; ) Vi vann våran först match och vips så var vi i semi ;) Hur singeln gick behöver vi inte prata om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat nästan 2400 händer idag, riktigt mycket för att vara jag. Första session gick skapligt och jag plussade cirka 200 dollars, men den andra var värre. Började med att gräva ner mig i ett 1200$ djupt hål efter att ha torskat en flipp med QQ emot AK, en KK vs QQ all-in pre och en KK vs AQ all-in pre. Förlorade även en massa små all-ins med högre par emot lägre vilket gick mig på nerverna efter ett tag. Gav mig iaf inte och slutade till slut sessionen runt 230$back vilket innebär ett cg-back på typ 30$ för dagen. Spelade även lite sattar på stars för 70$ så back hundra idag ungefär, det är jag nöjd med så utdragen som jag blev på cg:t sista sessionen.

 

 

Sessionens kanske äckligaste hand. Säger inte att han spelade den fel eller så bara att det är äckligt, man blir lite snopen när man får se hans hand :)

 

- juniorpoker sitting in seat 1 with $666.80

- candy1203 sitting in seat 2 with $819.20

- Supervic sitting in seat 3 with $422.00

- sunts sitting in seat 4 with $106.81 [Dealer]

- Fayth sitting in seat 5 with $557.24

- _DaVinci_ sitting in seat 6 with $816.60

 

Fayth posted the small blind - $2.00

_DaVinci_ posted the big blind - $4.00

** Dealing card to juniorpoker: 9 of Diamonds, Ace of Diamonds

juniorpoker raised - $16.00

candy1203 folded

Supervic called - $16.00

sunts folded

Fayth folded

_DaVinci_ folded

 

** Dealing the flop: 2 of Spades, 9 of Clubs, 7 of Hearts

juniorpoker bet - $34.00

Supervic called - $34.00

 

** Dealing the turn: Ace of Clubs

juniorpoker bet - $96.00

Supervic went all-in - $372.00

juniorpoker called - $372.00

 

** Dealing the river: Jack of Clubs

Supervic shows: 6 of Clubs, 4 of Clubs

juniorpoker mucks:

Supervic wins $847.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra dag idag, ganska fint plus. Såg ut att gå sämre emot slutet men en jättemonstersuperduper-fisk kom till mitt bord och räddade dagen. Spelaren i fråga var helt sick, re-raisade pre konstant, bettade typ 10x potten tom osv osv osv, helt galet. Att folda fanns inte på kartan i denna potten, så sick var FI:n i fråga.

 

Seat 1: Dav10b ($231.75 in chips)

Seat 2: Larsolsen ($323.65 in chips)

Seat 3: arturo24 ($180 in chips)

Seat 4: HERO ($486 in chips)

Seat 5: X_mann2 ($84.71 in chips)

Seat 6: jebetena ($1394 in chips)

arturo24: posts small blind $2

DABO: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO 8 of Diamonds8 of Clubs

X_mann2: calls $5

jebetena: raises to $10

Dav10b: folds

Larsolsen: folds

arturo24: folds

HERO: calls $5

X_mann2: calls $5

----- FLOP ----- 9 of Diamonds9 of Hearts4 of Diamonds

HERO: checks

X_mann2: checks

jebetena: bets $205

HERO: raises to $476 and is all-in

X_mann2: is all-in $74.71

jebetena: calls $271

----- TURN ----- 9 of Diamonds9 of Hearts 4 of DiamondsQueen of Clubs

----- RIVER ----- 9 of Diamonds9 of Hearts4 of Diamonds Queen of Clubs10 of Clubs

----- SHOW DOWN -----

HERO: shows 8 of Diamonds8 of Clubs (Two Pairs, Nines and Eights, Queen high)

X_mann2: shows King of Diamonds6 of Diamonds (A Pair of Nines, King high)

jebetena: shows 2 of Diamonds4 of Spades (Two Pairs, Nines and Fours, Queen high)

HERO collected $802.58 from Side pot #1

HERO collected $253.13 from Main pot

 

 

Nästa pott är lite sjuk också, vet inte om min turn-push suger eftersom han troligen foldar väldigt sällan men jag hade känslan av att han kunde vara ganska svag då vi spelat hu ett tag och spelet varit ganska aggro med en del raisande på flopp. Blev förvånad när jag såg hans hand iaf, hans floppsyn är ju minst sagt diskutabel.

 

Game #6289202454: Hold'em NL ($2/$5) - 2007/11/15 - 00:22:55 (CET)

Table "Fiveofhearts" Seat 4 is the button.

Seat 1: HERO ($580 in chips)

Seat 4: jaerbas ($422 in chips)

jaerbas: posts small blind $2

HERO: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO Ace of Diamonds9 of Diamonds

jaerbas: calls $3

HERO: raises to $20

jaerbas: calls $15

----- FLOP ----- Queen of Diamonds4 of Spades5 of Diamonds

HERO: bets $34

jaerbas: raises to $68

HERO: raises to $200

jaerbas: calls $132

----- TURN ----- Queen of Diamonds4 of Spades 5 of DiamondsKing of Spades

HERO: bets $202

jaerbas: calls $202 and is all-in

----- RIVER ----- Queen of Diamonds4 of Spades5 of Diamonds King of Spades10 of Clubs

----- SHOW DOWN -----

HERO: shows Ace of Diamonds9 of Diamonds (High Card Ace)

jaerbas: shows 2 of SpadesAce of Spades (High Card Ace)

HERO collected $843 from Main pot

 

 

Hade den här handen fått stå hade det blivit en riktigt bra dag.

 

Game #6289145254: Hold'em NL ($2/$5) - 2007/11/15 - 00:03:09 (CET)

Table "Chaucer" Seat 6 is the button.

Seat 1: djcochran ($1038.52 in chips)

Seat 2: loibedo ($441.65 in chips)

Seat 3: arturo24 ($161.15 in chips)

Seat 4: HERO ($494.18 in chips)

Seat 5: $ondro$ ($523.50 in chips)

Seat 6: Bruceym ($471.87 in chips)

djcochran: posts small blind $2

loibedo: posts big blind $5

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO 10 of Hearts10 of Spades

arturo24: folds

HERO: raises to $20

$ondro$: folds

Bruceym: raises to $45

djcochran: folds

loibedo: folds

HERO: calls $25

----- FLOP ----- 9 of Hearts3 of Diamonds10 of Diamonds

HERO: checks

Bruceym: bets $45

HERO: raises to $135

Bruceym: raises to $426.87 and is all-in

HERO: calls $291.87

----- TURN ----- 9 of Hearts3 of Diamonds 10 of Diamonds8 of Diamonds

----- RIVER ----- 9 of Hearts3 of Diamonds10 of Diamonds 8 of Diamonds5 of Diamonds

----- SHOW DOWN -----

Bruceym: shows King of SpadesKing of Diamonds (A Flush, King high)

HERO: shows 10 of Hearts10 of Spades (Three of a kind, Tens, Nine high)

Bruceym collected $947.74 from Main pot.

 

 

Nåväl, likväl en bra dag till ända. Månadsresultatet börjar ta sig en aning iaf, men nån rekordmånad kanske det inte blir :) Månadsmålet på 8k$går att nå men kan bli jobbigt, behöver en bra run då. Att få spela en Rounder-5 bör dock fixas om jag ligger i lite, är bara några hundra dollar i tokens ifrån att få gå upp och spela en femma, vore nice med lite klonk i den, även om bara hälften av den eventuella vinsten tillfaller mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

EDIT: Juli 2008

Drar igång lite igen. Har inte hänt mycket i nivåklättring på sistone. Regular på 3/6 iaf får man väl lov att säga, men har haft svårt att hitta en site där jag känner mig riktigt tillfreds med allt. Prima var mitt hem förut men har det jobbigt med nya klienten, gillar den inte alls. Har investerat i ny dator med större skärm och högre upplösning så kanske blir det en comeback där framöver. Har testat på lite 10/20 på Svenska Spel också, gått helt ok, men inte mer. Gjort en del spewiga spel, har inte riktigt vant mig vid 200bb ännu men ett ok plus på den siten iaf.

I övrigt frilansar jag runt lite på Stars, full tilt, prima, martinspoker (där jag försöker kvala in till ELAAP men det går skit).

 

Typ så ligger det till iaf. I övrigt i livet har jag flyttat hemifrån, vilket känns helt underbart :) Det tänkta sabbatsåret från studier blir minst ett och ett halvt år, troligen två.

 

Målet för det kommande året är att ÄNTLIGEN kvala in till nån större liveturre, har varit i finalkval massa gånger men aldrig lyckats få till det.

 

I dagarna har jag också lagt lite mer energi på MTT:s, som jag spelade mycket tidigare i min "karriär". Byggde rullen på multis egentligen, och kände mig som en riktigt stabil turneringsspelare. Var även uppe och vann ett par Rounders på Prima. Har på sista tiden blivit alldeles för slaskig och spelar riktigt uselt i turrar, men nu är planen att få in lite MTT-händer och råda bot på slaskandet. Man vill ju hitta form till WCOOP om inte annat :)

 

Nåväl, var riktigt usel respons sist jag skrev dagbok, hoppas på lite bättre den här gången. Ska försöka orka in HD:s och sådär också, så det kan bli lite diskussion.

Off-topic välkomnas, fram tills det att jag uttryckligen ber om att ett visst ämne ska sluta diskuteras. Så kör på bara, allt mellan himmel o jord :)

 

Puss och tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright, lägesrapport för kvällen.

 

Sitter och grindar lite turrar. Allt eftersom jag bustar turrarna kommer jag nog fylla upp med lite cg-bord, men det blir lite senare det. Får se var jag förlägger cg-spelandet för kvällen, vill gärna spela på min Mac och då jag ännu inte installerat windows på den så måste jag byta till min laptop om jag ska spela på Svenska Spel så det är ett stort minus. Wellwell, det märks väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten uppdatering:

 

Bust i 75$ SH, först floppade jag Q-hög med AQ emot slowspelad KK, sen försökte jag re-raise bluffa med K5s, får syn, floppar K-högt och får in allt med KQ. Sista är inget att säga om med min stack. Hyfsat nöjd med mitt spel.

 

Kvar i övriga, relativt short i två av dom, hyfsade staplar i de övriga två. heja heja!

 

EDIT: Bust i 75 9-handed. Re-raise ställer KQ i blindwar, syn av AQ som står. Vet inte riktigt vad jag ska göra preflop. Han öppar till 900 på 150/300 med ante. Jag gillar inte riktigt nåt att alternativ, har cirka 7,5k i stacken. Blir lite överbett att dega men mindre raise känns löjligt, fold finns uppenbarligen inte på kartan och syn känns lite vekt, iaf om man planerar att träffa för att fortsätta flopp...... Så jag vetefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bustarna haglar tätt nu tyvärr. Ställer K5o först in från knapp med ett M på drygt 5. Syn av SB och BB som visar TT och 66. Ingen kung och jag är ute ur 30r. Bara den billigaste kvar på FTP nu, och i 55:an på stars har jag spelat uruselt och tappat ner till dryga startstacken. Illa illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Västers BTK från Motala är klubben. Sitter faktiskt tom med i styrelsen som sekreterare! Spelar i farmarföreningen Varamons PingPongPojkar som härjar i div3 :)

 

Du själv?

 

Tomtar lite i Åstorps BTK i skåne, mycket trevlig hobby/avkoppling att banka lite boll imo.

Ser ju stabilt ut i 25k guaranteed, vad hade du precis när du ställde in två ggr i rad?

 

Edit: :o tredje gången gillt, han var nog lite less på dig :P.

 

Edit 2: Lol på deras läggning när du bettade 15000 in i en 90000 pot. Hejja puni!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...