Gå till innehåll

SHIP IT FOR GLOOOOORYYY (PuBuCl)


Elitloppet

Recommended Posts

You have received an infraction at Pokerforum

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hej stevebutabi2,

 

Detta är en varning från Pokerforum.

 

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=1228212

 

Anledning:

-------

Olämpligt språkbruk

 

Du kan ju tycka det om du vill. Men att säga "två gulingar" på PF är inte direkt nått som uppskattas.

 

Ängeln 17

Moderator

-------

 

För denna förseelse har du mottagit 1 straffpoäng som kan innebära att du blir av med rättigheter eller avstängs tills den förfaller. Allvarliga förseelser förfaller inte.

 

Med vänliga hälsningar,

Pokerforum

 

 

 

Hahaha, du är för duktig Steve.

 

 

Jag har 0 backsessioner på PLO den här månaden av 5-6 möjliga. Har spelat 5/10-7/15 SEK samt 2/4$. Inte upp jättemkt totalt men ändå en del, riktigt roligt!

 

100bb omaha är sjukt, pengarna är ju för tusan i mitten varannan hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:) Riktig sjukhand, tillomed jag hade spelat Robls hand likadant. Vilket säger mkt om hur kasst den verkligen är spelad. Dock ingenting om mina bristande PLO kunskaper.

 

Ngn som vet hur många "tillsägelser" som leder till avstägning?

 

 

 

CDS i plays weird.

PartyPoker, $10.00/20.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

-AAstudent (UTG): $2,097

HERO (CO): $2,911

Renaud123 (Button): $3,138

tourneynight (SB): $3,407.70

TunDra15 (BB): $2,247

 

Dealt to HERO A:spade: T:spade:

 

Pre-flop:

-AAstudent raises to $60, HERO calls $60, (3 folds)

 

Flop: ($150) 9:heart: K:club: 9:diamond: (2 Players)

-AAstudent bets $75, HERO calls $75

 

Turn: ($300) A:diamond: (2 Players)

-AAstudent bets $99, HERO calls $99

 

River: ($498) A:heart: (2 Players)

-AAstudent bets $355, HERO raises to $1,100, -AAstudent calls $745

 

Results:

-AAstudent Showed A:club: T:diamond:

HERO Showed A:spade: T:spade:

-AAstudent wins $1,347.50

HERO wins $1,347.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt vidrig pokerdag idag tyvärr, en av de sämsta ever typ. Landar på drygt 9k$ back, vilket mer än halverar mitt månadsresultat. Sugigt värre, men tyckte ändå inte att jag spelade hemskt dåligt. Någon onödig river-barrel sådär kanske, men på det stora hela var det helt ok. Sjukt mkt coolers bara.

 

Nya tag en annan dag! Snart Remo för tusan, då kan man ju inte var sur :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ångrar mig angående ovanstående. OMAHA är sjuk, oavsett stackdjup.

 

Aussie million cg, Andrew Robl får in det med AQQJ emot Antonius 98d6d5d på Ad4d7s. Robl har typ 25%equity. De kör brädan 4 gånger, och Antonius vinner inte en enda. Helt bisarrt.

 

Minns du vilket avsnitt det var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Remo är mumsigt.

 

Gårdagen var riktigt trevlig. Efter frukost/lunch blev lite poolhäng med "The Crib"-gänget, oerhört sköna killar. Det bar sedan av till en restaurang nånstans tillsammans med Jerry från RK som bjöd på lite mat, och desto mer drinkar (öl). Crib-Vera fick en italiensk vän som ville komma och jobba i Sverige var på Vera vänligt erbjöd honom ett jobb som gruvarbetare för SSAB. Tror inte riktigt budskapet gick fram, vi får väl se hur det blir med detta.

 

 

Kvällen ägnades åt lite slö PLO-grind, backade faktiskt litegranna för första gången den här månaden på det spelet, men det var ok. Fått lite coachning av DieFishDie här nere vilket var väldigt lärorikt, stora tack och all kärlek till dig snuttis :h: Fick lite beröm också faktiskt, KLAAAAD :rolleyes:

 

Idag går jag in i main, har inte reggat eller så ännu så jag ska se till att vara där i tid då administrationen tydligen ska vara helt horribel, så lika bra att vara ute i god tid för att slippa strul. Håll era tummar, den här gången siktar jag på minst 4 timmars spel ;)

 

Riktigt taggad på att spela bra iaf, känner att jag inte nått mitt 100%iga a-game i EPT hittills, men idag så jäklar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

San Remo ja. Dag 1 precis klar, avslutar dagen med 28k. Är rätt sliten, så orkar nog inget monsterinlägg om dagens spel.

 

Första bordet jag hamnade på var ganska tight, hade Johan Storåkers till vänster och xxTallxx från ongame till höger. Kommer till en showdown på detta bord och det är när jag gör en liten men ack så dålig bluff emot Johan. Bluffar hem en hyfsat stor när jag checkraisar flopp och ställer turn på Qh7xhJx med 9h7h. FI visar AQ och foldar.

 

Blir flyttad till ett tuffare bord där jag känner igen ett par gubbar men kan inte sätta namn till ansiktena. Tightar hårt i början innan jag 3-bettar T6s från bb vs hijack open, c-bettar hem den på Q77. Handen efter ska jag 3-betta AJo vs co open men fumlar med markerna och det blir syn. Checkraisar istället hem den på K72. Blir flyttad igen.

 

 

Hamnar på ett bord bestående av 100% ägg. Det limpas och synas uppslag me händer som inte ens jag öppnar knapp med i ett 5-handed cg typ. Samtidigt raisar folk typ 3k på 200/400 och foldar för 8k pushar typ. Spelet är pinsamt kasst, men samtidigt är det svårt att göra så mkt utan händer.

 

De händerna jag kan minnas är när jag översynar A3cc på knapp efter 3bb höjning och syn, floppar nötfärgdrag på Kxx och raisar vs c-bet för att stacka. Fi visar QQ och viker.

 

3-bettar senare en lös spelare, men ändå kanske bordets bästa (han har Full tilt-tröja och pratar knagglig engelska) efter att han öppnat hijack. Jag har A3ss och c-bettar hem den på KTx. Min tighta image betalar av sig minsann :)

 

Dubblar upp en shortstack på 300/600 med 88 vs KK.

 

Flattar en öppning ip med AJo. Floppen QcJx8c går check check. Fi betar en fyra på turn, checkar blank river och jag checkar ner och står.

 

Jag öppnar till 1700 med AJo handen efter, bb som är full-tilt killen ställer för cirka 5k vilket ger mig nästan 3 gånger pengarna. Synar och är uppe emot KQ. Flopp och turn är blanka men rivern är kung. Nere på 16 vid det laget.

 

Sitter och folda massa bajs innan jag vi är framme vid dagens näst sista hand. En svensk som kommit till bordet nyligen öppnar utg, en typ 10k stack shovvar från mp och jag vaknar upp med AA som får stå emot shovarens JJ och tar mig upp på exakt 28k efter chiprace vid dagens slut.

 

 

Totalt idag har jag vunnit två potter vid showdown, AJ-handen och AA. Är mkt mkt mkt nöjd med mitt spel överlag, ska bli riktigt roligt att fortsätta imorgon. Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...